Dzięki nowemu właścicielowi Emperia zintensyfikuje swój rozwój

Emperia Holding S.A. z Maxima Grupė jako nowym strategicznym inwestorem rozpoczyna nowy etap jeszcze bardziej intensywnego wzrostu Grupy, we wszystkich obszarach jej działalności.

W szczególności Stokrotka, spółka detaliczna Grupy, prowadząca obecnie sieć 440 sklepów, zintensyfikuje swój rozwój organiczny w oparciu o wypracowane z sukcesem w ostatnich latach formaty sklepów. Jednocześnie, współpraca z nowym inwestorem otwiera drogę Stokrotce do aktywnego uczestnictwa w procesach konsolidacyjnych na polskim rynku detalicznym. W 2017 r. Emperia miała 2,57 mld zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 8 proc. więcej niż w poprzednim roku. W tym czasie Stokrotka otworzyła 77 nowych sklepów. Plany rozwojowe na rok 2018 przewidują otwarcie ponad 100 nowych sklepów w sieci. Spółka stale podnosi swoją sprzedaż i poprawia produktywność. W I kwartale 2018 roku sprzedaż towarów wzrosła aż o 15,6%.

Dzisiejsza informacja o pozyskaniu przez Maximę ponad 93% akcji Emperii jest zwieńczeniem procesu, który został zainicjowany kilkanaście miesięcy temu. Umowa inwestycyjna pomiędzy firmami została zawarta 23 listopada 2017 r., a 5 kwietnia 2018 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał bezwarunkową zgodę na przejęcie przez Maxima Grupė kontroli nad Emperia Holding.  Tak wysoki poziom odpowiedzi akcjonariuszy na wezwanie pokazuje, że oferta złożona przez Maxima Grupė była atrakcyjna dla akcjonariuszy.

„Ta transakcja przyniesie wymierne korzyści z punktu widzenia klientów, pracowników, kontrahentów i wszystkich innych interesariuszy Emperii” – powiedział Dariusz Kalinowski, prezes Grupy Kapitałowej Emperia.

 

Informacje o Grupie Kapitałowej Emperia:

Grupa Kapitałowa Emperia to dynamiczna i wiarygodna firma z polskim rodowodem, skoncentrowana na segmencie detalicznym FMCG. Powstała w 1990 roku i od 28 lat aktywnie tworzy historię handlu w Polsce. Grupa Emperia prowadzi działalność w segmencie handlu detalicznego, wspieraną przez część nieruchomościową oraz IT. Grupa Kapitałowa Emperia zatrudnia ponad 8 tys. pracowników. Koordynatorem Grupy jest Emperia Holding S.A., od 16 lat spółka publiczna notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Emperia Holding S.A. wyznacza strategię działania i monitoruje realizację celów przez spółki Grupy Kapitałowej Emperia.

Segment detaliczny – tworzy go Stokrotka Sp. z o.o. - spółka z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje około 440 sklepów w formacie supermarketu typu proximity zlokalizowanych na osiedlach, w minicentrach i galeriach handlowych. Typowe placówki handlowe mają od 200 mkw do 1.000 mkw powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane w regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci, a także produkty należące do marki własnej. W 2013 roku firma uruchomiła własną sieć logistyczną z centrum dystrybucji w Teresinie koło Warszawy. W I kwartale 2016 roku uruchomione zostało drugie centrum dystrybucyjne w Lublinie.

Segment nieruchomości – zarządza portfelem 91 nieruchomości wspierając rozwój sklepów własnych Stokrotka. Inwestuje w obiekty przeznaczone do prowadzenia działalności detalicznej. Segment zarządza posiadanym portfelem nieruchomości, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską, poprzez kilka spółek celowych. Strategia inwestycyjna przewiduje koncentrację na obiektach w formie minigalerii lub parków handlowych. Wiodącą spółką w segmencie jest Elpro Development S.A.

Segment informatyczny – działalność informatyczna po zakończonej w 2012 roku konsolidacji spółek informatycznych Grupy prowadzona jest przez spółkę Infinite, która oferuje różnorodne rozwiązania technologiczne, zarówno dla dużych jak i małych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Tworzy rozwiązania nakierowane na wsparcie strategicznych obszarów biznesowych, wspierające elektroniczną wymianę danych i obieg dokumentów. Dostarcza rozwiązania z zakresu integracji B2B optymalizujące transakcje poprzez automatyzację procesów pomiędzy partnerami biznesowymi. Infinite jest obecna na rynku polskim, jak i rynkach zagranicznych.

Dalsze informacje:

Urszula Skałecka, tel. +48 516 010 573, e-mail: urszula.skalecka@emperia.pl

Informacje o Grupie Kapitałowej MAXIMA GRUPE UAB:

MAXIMA GRUPĖ UAB jest spółką holdingową, do której należą sieci handlowe Maxima (na Litwie, Łotwie i w Estonii), T-MARKET (w Bułgarii), ALDIK (w Polsce) oraz internetowy sklep spożywczy Barbora. W 2016 roku skonsolidowane obroty spółki wynosiły 2.693 mln €. MAXIMA GRUPĖ UAB zatrudnia ok. 31.000 osób.