Emperia Holding podpisała umowę inwestycyjną z MAXIMA GRUPĖ

W zawartej umowie inwestycyjnej MAXIMA GRUPĖ zobowiązała się do ogłoszenia wezwania do sprzedaży 100% akcji Emperii Holding po cenie 100 zł za akcję. Litewski inwestor został wybrany w drodze otwartego i konkurencyjnego procesu. Zarząd Emperii Holding uważa ustalone warunki transakcji za atrakcyjne dla akcjonariuszy. Podkreśla jednocześnie, że wejście do spółki nowego inwestora umożliwi jej bardziej dynamiczny rozwój.

W dniu 23 listopada 2017 r. Emperia Holding S.A. (“Emperia”, „Spółka”) podpisała umowę inwestycyjną z MAXIMA GRUPĖ, UAB (“Maxima”). Zgodnie z umową MAXIMA ogłosi 24 listopada br. wezwanie do sprzedaży 100% akcji Emperii po cenie 100 zł za akcję. Zawarta umowa inwestycyjna wieńczy proces wyboru inwestora strategicznego dla Spółki, który został zainicjowany w maju bieżącego roku.

Artur Kawa oraz Jarosław Wawerski, członkowie Rady Nadzorczej uważają, że zawarcie i realizacja umowy inwestycyjnej z dnia 23 listopada 2017 r. między Spółką oraz MAXIMA jest atrakcyjne dla akcjonariuszy Spółki, i tym samym popierają przeprowadzenie transakcji. Jednocześnie Altus 29 FIZ oraz Ipopema 72 FIZAN zobowiązały się do odpowiedzi na wezwanie poprzez sprzedaż akcji reprezentujących łącznie ok. 21% kapitału zakładowego Emperii.

"MAXIMA została wybrana jako inwestor strategiczny dla Emperii w drodze otwartego i konkurencyjnego procesu. Wierzymy, że MAXIMA jest idealnym partnerem wspierającym dalszy rozwój firmy" - powiedział Dariusz Kalinowski, Prezes Zarządu Emperia Holding S.A.

„MAXIMA to silny finansowo podmiot, o bardzo mocnej pozycji na rynku krajów bałtyckich i obecny na kilku istotnych rynkach europejskich. Emperia stanowić będzie dla MAXIMY platformę wzrostową na polskim rynku. W 2017 roku należąca do nas sieć Stokrotka otworzy rekordową liczbę sklepów, a w 2018 planowane jest otwarcie ponad 100 nowych placówek. Dzięki nowemu inwestorowi Stokrotka będzie mogła rozwijać się jeszcze szybciej nie tylko przez wzrost organiczny, ale również przez fuzje i przejęcia, a także będzie konsekwentnie realizowała strategię w oparciu o obecnie funkcjonujące formaty. Dzięki pozyskaniu nowego inwestora Stokrotka będzie mogła odgrywać również istotną rolę w konsolidacji ciągle rozdrobnionego polskiego rynku handlu detalicznego. Nowy inwestor to nie tylko kapitał, ale to także transfer doświadczenia i know-how z rynków europejskich” – dodał Dariusz Kalinowski.

"Stokrotka, sieć detaliczna należąca do Emperii, jest wiodącą marką supermarketów w Polsce opartą na silnych fundamentach, która, jak wierzymy, ma duży potencjał do dalszego rozwoju. Spółka posiada również atrakcyjny portfel nieruchomości. Jesteśmy  podekscytowani perspektywami współpracy z Emperią i szansą na zwiększenie naszej obecności na stale rozwijającym się polskim rynku handlu detalicznego. Będziemy wspierać Spółkę w realizacji strategicznych inicjatyw, w tym w uruchomieniu nowych sklepów, dalszej ekspansji w całym kraju i selektywnych przejęciach nowych placówek" - powiedział Petras Jašinskas, przewodniczący MAXIMA GRUPĖ.

Cena oferowana w wezwaniu daje 29,1% premię względem kursu zamknięcia z dnia 8 maja br., tj. dnia poprzedzającego dzień ogłoszenia rozpoczęcia procesu pozyskania inwestora. Cena oferowana w wezwaniu stanowi również 6,5% premii względem kursu zamknięcia na dzisiejszej sesji giełdowej i, odpowiednio, 9,4% i 14,4% premii powyżej średniej ceny rynkowej z okresu odpowiednio 3 i 6 miesięcy poprzedzających ogłoszenie wezwania.

Transakcja zostanie przeprowadzona pod warunkiem uzyskania zgody na koncentrację ze strony UOKiK oraz spełnienia innych warunków, w tym m.in. osiągnięcia progu minimalnej liczby akcji objętych zapisami w Wezwaniu uprawniających do 66% ogólnej liczby głosów w Spółce, oraz pomyślnego głosowania na Walnym Zgromadzeniu w zakresie zmiany statutu Spółki.

Doradcami Emperii w realizowanym procesie są Rothschild jako wyłączny doradca finansowy, kancelaria prawna Greenberg Traurig Grzesiak oraz firma doradcza PwC.

Doradcami MAXIMA są Vienna Capital Partners oraz Oaklins M&A Baltics jako doradcy finansowi, kancelaria prawna CMS oraz firma doradcza EY.

Założona w 1990 roku, Emperia jest grupą kapitałową i operatorem wiodącej, niezależnej sieci supermarketów pod szyldem Stokrotka. Z 410 sklepami Spółka posiada około 20% udziałów w segmencie supermarketów typu proximity zlokalizowanych na osiedlach, w minicentrach i galeriach handlowych. Emperia w 2016 r. osiągnęła 2.451 mln zł skonsolidowanych przychodów i 111 mln zł EBITDA. Emperia zatrudnia około 8.200 osób. Akcje Spółki notowane są Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2002 roku.

http://emperia.pl

MAXIMA GRUPĖ UAB jest spółką holdingową, do której należą sieci handlowe Maxima (na Litwie, Łotwie i w Estonii), T-MARKET (w Bułgarii), ALDIK (w Polsce) oraz internetowy sklep spożywczy Barbora. W 2016 roku skonsolidowane obroty spółki wynosiły 2.693 mln €. MAXIMA GRUPĖ UAB zatrudnia ok. 31.000 osób.

http://www.maximagrupe.eu/en

 

*** 

Informacje o Grupie Kapitałowej Emperia:

Grupa Kapitałowa Emperia to dynamiczna i wiarygodna firma z polskim rodowodem, skoncentrowana na segmencie detalicznym FMCG. Powstała w 1990 roku i od 27 lat aktywnie tworzy historię handlu w Polsce. Grupa Emperia prowadzi działalność w segmencie handlu detalicznego, wspieraną przez część nieruchomościową oraz IT. Grupa Kapitałowa Emperia zatrudnia ponad 8 tys. pracowników. Koordynatorem Grupy jest Emperia Holding S.A., od 15 lat spółka publiczna notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Emperia Holding S.A. wyznacza strategię działania i monitoruje realizację celów przez spółki Grupy Kapitałowej Emperia.

Segment detaliczny – tworzy go Stokrotka Sp. z o.o. - spółka z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje ponad 400 sklepów w formacie supermarketu typu proximity zlokalizowanych na osiedlach, w minicentrach i galeriach handlowych. Typowe placówki handlowe mają od 200 mkw do 1.000 mkw powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane w regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci, a także produkty należące do marki własnej. W 2013 roku firma uruchomiła własną sieć logistyczną z centrum dystrybucji w Teresinie koło Warszawy. W I kwartale 2016 roku uruchomione zostało drugie centrum dystrybucyjne w Lublinie.

Segment nieruchomości – zarządza portfelem 90 nieruchomości wspierając rozwój sklepów własnych Stokrotka. Inwestuje w obiekty przeznaczone do prowadzenia działalności detalicznej. Segment zarządza posiadanym portfelem nieruchomości, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską, poprzez kilka spółek celowych. Strategia inwestycyjna przewiduje koncentrację na obiektach w formie minigalerii lub parków handlowych. Wiodącą spółką w segmencie jest Elpro Development S.A.

Segment informatyczny – działalność informatyczna po zakończonej w 2012 roku konsolidacji spółek informatycznych Grupy prowadzona jest przez spółkę Infinite, która oferuje różnorodne rozwiązania technologiczne, zarówno dla dużych jak i małych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Tworzy rozwiązania nakierowane na wsparcie strategicznych obszarów biznesowych, wspierające elektroniczną wymianę danych i obieg dokumentów. Dostarcza rozwiązania z zakresu integracji B2B optymalizujące transakcje poprzez automatyzację procesów pomiędzy partnerami biznesowymi. Infinite jest obecna na rynku polskim, jak i rynkach zagranicznych.

Dalsze informacje:

Mariusz Skowronek, tel. +48 698 612 866, e-mail: mskowronek@tauber.com.pl

Andrzej Kazimierczak, tel. +48 660 254 132, e-mail: akazimierczak@tauber.com.pl

 

Zastrzeżenie:

Niniejszy materiał ma charakter wyłącznie informacyjny. Niniejszy materiał, ani żadna jego część, nie stanowi oferty ani propozycji dokonania zapisów na sprzedaż, zakupu lub dokonania w inny sposób nabycia lub zbycia jakichkolwiek papierów wartościowych, w szczególności akcji Emperia Holding S.A. („Spółka”). Niniejszy materiał nie stanowi rekomendacji dotyczącej jakichkolwiek papierów wartościowych Spółki lub spółek z grupy kapitałowej Spółki.

Szczegółowe informacje o zawarciu umowy inwestycyjnej pomiędzy Spółką a MAXIMA GRUPĖ, UAB („Inwestor”) („Umowa Inwestycyjna”) zostały przekazane przez Spółkę do publicznej wiadomości w formie raportu bieżącego przygotowanego stosownie do wymogów art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.

Wezwanie do zapisywania się na sprzedaż wszystkich akcji Spółki, zgodnie z art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych („Ustawa o Ofercie”), zostanie ogłoszone przez Inwestora w trybie określonym w Ustawie o Ofercie.

Spółka, jej spółki zależne, doradcy oraz wszelkie inne jednostki powiązane nie będą odpowiadały za jakiekolwiek szkody wynikające z wykorzystania niniejszego materiału, jego części lub jego treści albo z jakiegokolwiek innego tytułu w związku z niniejszym materiałem.