Przychody ze sprzedaży wypracowane przez Grupę Kapitałową Emperia w III kwartale 2014 roku wyniosły 484 207 tys. zł i były o 2,37% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Łącznie przychody ze sprzedaży w okresie trzech kwartałów 2014 roku były nieznacznie (0,70%) wyższe niż w roku ubiegłym i wyniosły 1 466 mln zł. EBITDA w III kwartale br. roku wynosił 14 896 tys. zł, odpowiednio w III kwartale okresu porównawczego wyniósł 780 tys. zł straty. EBITDA narastająco za trzy kwartały 2014 roku wyniósł 59 891 tys. zł i był o 38,1% wyższy niż w okresie porównawczym.
Zysk netto osiągnięty w III kwartale 2014 roku wyniósł 119 tys. zł, a odpowiednio wynik netto w III kwartale okresu porównawczego wyniósł 10 994 tys. zł straty. Zysk ze sprzedaży narastająco za trzy kwartały 2014 roku wyniósł 17 474 tys. i był o 28,5% wyższy niż w okresie porównawczym.
W segmencie detalicznym III kwartał br. charakteryzował się występowaniem silnej presji cenowej ze strony konkurencji oraz deflacji na rynku żywności szczególnie: owocach, warzywach, mięsie i drobiu. Pomimo tego segment realizował swoje cele. W III kwartale Stokrotka otworzyła 6 nowych placówek detalicznych (1 supermarket własny i 3 markety własne oraz 2 sklepy franczyzowe). Łącznie na koniec omawianego okresu sieć liczyła 246 placówek detalicznych. Konsekwentnie trwały prace nad poprawą wizerunku cenowego, efektywności kosztowej sklepów i centrali oraz warunków handlowych.
Jednym z głównych zadań realizowanych przez Stokrotkę w omawianym okresie była kontynuacja procesów optymalizowania własnej logistyki. Osiągnięto już docelowy poziom zaopatrzenia sklepów z magazynu centralnego. Pozostałe 15%-20% zaopatrzenia to towary regionalne, mrożonki, pieczywo, które na sklepy są dostarczane bezpośrednio przez producentów i dostawców. Stokrotka w przyszłości skupiać będzie swoje działania nad poprawą efektywności logistyki w następnych okresach poprzez wzrost wydajności pracowników logistyki, rozłożenie kosztów stałych na większą ilość dystrybuowanego towaru, wzrost efektywności transportu oraz ograniczenie strat i niedoborów towarów i opakowań na magazynach i w sklepach.
Od końca III kwartału spółka rozpoczęła aktywne nawiązywanie współpracy ze sklepami o powierzchni całkowitej poniżej 400 mkw. Stokrotka daje swoim przyszłym franczyzobiorcom możliwość rozpoczęcia własnego biznesu pod uznaną na rynku i nowoczesną marką w dwóch formatach: marketowym i supermarketowym. Zapewnia jednocześnie sprawny i rozbudowany system logistyczny, pomoc dedykowanego zespołu specjalistów, kompleksowe wsparcie marketingowe i operacyjne, a także dostęp do sprawdzonej listy dostawców oferujących korzystne warunki handlowe.
Spółka dbając o swoją pozycję rynkową konsekwentnie wdraża nowy brand i format sklepu. Procesom remodelingu lub rebrandingu na koniec III kwartału 2014 poddanych zostało już prawie 150 placówek detalicznych.
Zakończony kwartał był dobrym okresem dla segmentu nieruchomości. Portfel 94 nieruchomości posiadanych przez spółki Grupy konsekwentnie zapewnia stabilny poziom przychodów i rosnące wyniki finansowe. Spółki należące do segmentu aktywnie poszukiwały możliwości rozszerzenia portfela aktywów o nowe lokalizacje z przeznaczeniem pod prowadzenie działalności detalicznej zgodnie z przyjętą strategią.
Również w segmencie informatycznym spółka Infinite konsekwentnie umacniała swoją pozycję rynkową. Efektem tego jest osiąganie przez nią w kolejnych kwartałach coraz lepszych wyników finansowych.
W III kwartale Zarząd Grupy, mając przekonanie co do ciągle niższej niż wartość godziwa wyceny akcji na giełdzie, kontynuował proces ich skupu. Wydatkowano na ten cel w III kwartale 2014 roku 10,7 mln zł, narastająco od początku roku 37,3 mln zł. Spółka niezmiennie traktuje trwający proces skupu jako ważne narzędzie dystrybucji nadwyżki środków pieniężnych do akcjonariuszy.