szukaj

Emperia uzyskuje wyniki zgodne z oczekiwaniami

Grupa Kapitałowa Emperia w II kwartale bieżącego roku uzyskała wyniki finansowe zgodne z oczekiwaniami Zarządu Spółki. Przychody ze sprzedaży wypracowane przez Grupę Kapitałową Emperia w II kwartale 2014 roku wyniosły 502 360 tys. zł i były o 2,6% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jest to efekt wzrostu przychodów głównie w segmencie detalicznym oraz informatycznym. W omawianym okresie Grupa wypracowała zysk ze sprzedaży na poziomie 145 312 tys. zł, wyższy o 22,7% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. 

W II kwartale  2014 roku Grupa wypracowała ogółem 14 126 tys. zł zysku netto, co w porównaniu do wyniku II kwartału 2013r – 10 888 tys. zł stanowi wzrost wyniku o 29,7%. Na ten rezultat w istotny sposób wpłynął zysk netto segmentu detalicznego w wysokości 6 473 tys. zł, który osiągnął wyniki pozwalające na pokrycie zwiększonych kosztów związanych z wdrożeniem własnej logistyki w 2013 roku.

 

Łącznie przychody za I półrocze 2014 roku Grupa Emperia utrzymała na poziomie roku ubiegłego (spadek o 0,1%), co biorąc pod uwagę trudną sytuację rynkową w handlu detalicznym, stanowi dobry rezultat. W I półroczu 2014 roku Grupa wypracowała o 17,6% wyższy zysk ze sprzedaży, co spowodowane było wzrostem marży handlowej segmentu detalicznego.

 

 

 W II kwartale 2014 roku dla placówek o powierzchni sali sprzedaży 200 - 400 mkw wdrożony został format sklepu Stokrotka Market. Nowy format zapewniać będzie pełne codzienne zakupy dla każdego klienta, w tym wyczerpującą ofertę produktów świeżych w wygodnej, samoobsługowej formule. Poprzez swój kompaktowy format Market będzie jeszcze bliżej klienta, także dzięki swoim lokalizacjom - zarówno w osiedlach większych miast, jak i miejscowościach gminnych. Nowy format jest obecnie doskonalony i stanowi kolejną drogę intensywnego rozwoju sieci Stokrotka.

 

W II kwartale nastąpiło wyjście na rynek z ofertą „Franczyza Supermarket Stokrotka”, zawierającą gotową koncepcję detaliczną, w skład której wchodzą unikalne rozwiązania operacyjne i handlowe. Oferta, zaprezentowana w kwietniu br., daje przyszłym franczyzobiorcom możliwość rozpoczęcia własnego biznesu pod uznaną na rynku i nowoczesną marką „Stokrotka”. Zapewnia jednocześnie sprawny i rozbudowany system logistyczny, nieustanną pomoc zespołu specjalistów, kompleksowe wsparcie marketingowe i operacyjne, a także dostęp do sprawdzonej listy dostawców oferujących korzystne warunki handlowe. Spółka dzięki stworzeniu odpowiedniego zespołu specjalistów, prowadzi intensywne działania rozwojowe w zakresie franczyzy supermarketowej, których efekty będą widoczne w następnych kwartałach.

 

Spółka nieustannie pracuje nad poprawianiem swojej pozycji rynkowej. W związku z tym konsekwentnie wdrażany jest nowy brand i format sklepu. Procesowi temu na koniec II kwartału 2014 poddana została już niemal połowa placówek detalicznych. Sieć ciągle optymalizuje swoją ofertę asortymentową pragnąc jak najbardziej dopasować ją do potrzeb swoich klientów. W omawianym kwartale zakończony został również projekt stanowiący podstawę do podjęcia działań zmierzających do poprawy postrzegania cenowego sieci. Spółka podnosząc swoją konkurencyjność na rynku skupia swe działania na poprawie modelu logistycznego, handlowego i operacyjnego. W obszarze operacyjnym wprowadzono liczne nowe rozwiązania organizacyjne oraz z zakresu komunikacji marketingowej. Spółka konsekwentnie poprawiała w omawianym okresie koszty funkcjonowania, działającej od czterech kwartałów, własnej logistyki. Osiągnięto już docelowy poziom zaopatrzenia sklepów z magazynu centralnego.

           

W II kwartale Zarząd Grupy, mając przekonanie co do ciągle niższej niż wartość godziwa wyceny akcji na giełdzie, kontynuował proces ich skupu. Wydatkowano na ten cel w II kwartale 2014 roku 10,4 mln zł. Spółka niezmiennie traktuje trwający proces skupu jako ważne narzędzie dystrybucji nadwyżki środków pieniężnych do akcjonariuszy. 30 czerwca 2014 roku wypłacono dywidendę w wysokości 12,1 mln PLN.

 

Dodatkowe informacje: Urszula Herecka tel. 516 010 573, urszula.herecka@emperia.pl