Z początkiem lipca 2013 r. spółka Stokrotka uruchomiła własną sieć logistyczną, która ma zapewnić klientom sklepów szeroki dostęp do wysokiej jakości świeżych produktów w atrakcyjnych cenach. Zmianie ulegnie również wygląd supermarketów. Proces ten związany jest z wdrażaniem nowej strategii rozwoju sieci sklepów Stokrotka na polskim rynku.
Z początkiem lipca br. spółka Stokrotka uruchomiła własną sieć logistyczną z centrum dystrybucji w Teresinie pod Warszawą. Inwestycja umożliwi sprawną i szybką dostawę towarów do 8 magazynów regionalnych zlokalizowanych na terenie całego kraju.
– Decydując się na uruchomienie własnego systemu logistycznego zwiększamy niezależność naszej sieci supermarketów. Dzięki temu możemy mieć większy wpływ na ceny oraz jakość oferowanego asortymentu, czyniąc tym samym naszą ofertę bardziej atrakcyjną dla obecnych
i przyszłych klientów – powiedział Dariusz Kalinowski, prezes spółki Stokrotka. – Realizując nową strategię rozwoju supermarketów Stokrotka zamierzamy ugruntować naszą pozycję czołowego gracza na rynku – dodał Kalinowski.
Magazyn centralny o powierzchni blisko 27 000 mkw. wyposażony został m.in. w ponad 5 000 mkw. chłodni umożliwiających utrzymanie trzech zakresów temperatur do osobnego składowania nabiału, mięsa oraz owoców i warzyw. Pojemność hali wynosi 32 000 miejsc paletowych, a do jej obsługi zatrudnionych zostanie docelowo ponad 400 osób. Codziennie
z magazynu centralnego wyjeżdża 40 transportów, które dostarczają średnio 1 300 palet
do magazynów regionalnych zlokalizowanych w Lublinie, Sosnowcu, Białymstoku, Bydgoszczy, Olsztynie, Gdyni, Szczecinie i Wrocławiu. Dostawa blisko 400 palet towarów do supermarketów Stokrotka odbywa się 6 razy w tygodniu.
Modyfikacji poddany zostaje również wygląd supermarketów Stokrotka. Nowe logo sklepu wciąż nawiązuje do kwiatu stokrotki jednak podkreśla szereg zmian, które mają sprawić, że sieć będzie postrzegana jako bardziej nowoczesna i przyjazna klientom. Nowa organizacja sal sprzedaży, ekspozycja produktów oraz zwiększenie asortymentu o produkty gotowe
do spożycia oraz poddane wstępnej obróbce kulinarnej to tylko niektóre ze zmian, które już wkrótce zostaną wprowadzone we wszystkich supermarketach Stokrotka. Budowę rozpoznawalności marki pod nowym hasłem „Zakupy jak z płatka” będą wspierać nowi reprezentanci (brand heroes) – rodzina Krotków pełniąca rolę przewodników w sklepach.
Zarząd supermarketów Stokrotka rozpoczął już kolejne prace związane z dalszym intensywnym rozwojem sieci. Wśród nich jest również opracowanie i wdrożenie systemu franczyzy, który będzie stwarzał dodatkowe możliwości zwiększenia liczby placówek pod marką Stokrotka. Otwarcie pierwszych sklepów franczyzowych zaplanowane jest na koniec 2013 roku.
Stokrotka Sp. z o.o. to spółka z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje 203 sklepy.
Supermarkety Stokrotka oferują bogaty wybór produktów świeżych: mięs, wędlin, pieczywa, nabiału oraz owoców i warzyw, a także artykułów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz alkoholi.
W asortymencie sieci można znaleźć również produkty pochodzące od lokalnych dostawców, a także należące do marki własnej (ok. 350 pozycji). Łączna powierzchnia sklepów wynosi 126 tys. mkw.
W 2013 r. firma uruchomiła własną sieć logistyczną z centrum dystrybucji w Teresinie koło Warszawy oraz ośmioma magazynami regionalnymi zlokalizowanymi na terenie całego kraju.
Stokrotka Sp. z o.o. wchodzi w skład Grupy Handlowej Emperia, której koordynatorem jest Emperia Holding S.A., notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka Stokrotka zatrudnia 6 tys. pracowników. Dochody ze sprzedaży sieci wyniosły w 2012 r. 1 746 mln zł.