szukaj

Wyniki za pierwszy kwartał 2013 roku: poprawa wyników finansowych

Grupa Kapitałowa Emperia pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej poprawiała wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2013 r. Zysk EBITDA osiągnął poziom 23,7 mln zł i był wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego o 3,9%. Przychody ze sprzedaży w wysokości 493 mln zł były wyższe o 0,33% . Zysk netto wypracowany przez Grupę wyniósł 13,7 mln zł i był niższy o 47,7%. Na jego poziom wpłynęło przede wszystkim zmniejszenie dochodów odsetkowych - o blisko 10 mln zł, po ubiegłorocznej wypłacie dywidendy akcjonariuszom. Na szczególną uwagę zasługują dobre wyniki segmentu detalicznego, który odpowiada za blisko 98% przychodów ze sprzedaży Grupy.

 

W pierwszym kwartale Grupa Kapitałowa Emperia zgodnie z obraną strategią swoje działania koncentrowała na umacnianiu pozycji Grupy w sektorze handlu detalicznego artykułami spożywczymi jako głównym obszarze działalności.

W segmencie supermarketów rozpoczęto proces implementacji strategii „Nowa jeszcze lepsza Stokrotka”, którego celem jest uatrakcyjnienie konceptu supermarketu Stokrotka dla konsumentów jak i stworzenie efektywniejszego modelu jego funkcjonowania. Kontynuowano proces upraszczania struktur organizacyjnych, optymalizacji kosztów sklepów i redukcji kosztów centrali. Równocześnie prowadzono renegocjacje umów handlowych z producentami i prace związane z budową własnego systemu logistycznego opartego na jednym magazynie centralnym zlokalizowanym w Teresinie koło Warszawy i sieci magazynów regionalnych - pełniących funkcję punktów przeładunkowych, zlokalizowanych na obszarze całego kraju.  Konstrukcja systemu zapewni możliwość jego ewolucji wraz z rozwojem sieci Stokrotka w kolejnych latach. Uruchomienie całości systemu planowane jest na lipiec 2013 roku.

Stokrotka Sp. z o.o., która jest kluczową spółką segmentu detalicznego kontynuowała swój rozwój organiczny. Otworzono trzy supermarkety Stokrotka: we Wrocławiu, Warszawie i Włocławku.

 

W obszarze IT zakończono w dniu 2 stycznia 2013 r. proces połączenia spółek informatycznych Grupy Emperia. Dzięki konsolidacji spółka Infinite będzie mogła w pełni wykorzystać zasoby menedżerskie i potencjał rozwoju oferując swoim klientom szeroki wachlarz wzajemnie uzupełniających się produktów i usług branży informatycznej.

 

W dniu 11 marca 2013 r. nastąpiły zapowiadane zmiany w Zarządzie Emperia Holding S.A. Artur Kawa, który pełnił funkcję Prezesa Zarządu Spółki od 18 lat został w dniu 10 kwietnia 2013 r. powołany przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy do Rady Nadzorczej Emperia Holding S.A., gdzie objął funkcję Przewodniczącego.  Na Prezesa Zarządu Emperia Holding S.A. został powołany dotychczasowy Wiceprezes Zarządu Dariusz Kalinowski. Funkcję Wiceprezesa Zarządu, Dyrektora Finansowego powierzono Cezaremu Baranowi, związanego z Emperią od wielu lat.

 

Emperia Holding S.A. wraz ze spółka zależną P1 Sp. z o.o. rozpoczęła w kwietniu 2013 r. skup akcji własnych. Na dzień 10 maja 2013 r. łączna liczba skupionych akcji wynosiła 628.328 akcji, stanowiących 4,16% kapitału zakładowego Spółki Emperia.

 

Dodatkowe informacje: Lilianna Bonecka, 502 004 004, lilianna.bonecka@emperia.pl

 

Informacje o Grupie Kapitałowej Emperia:

Grupa Kapitałowa Emperia to dynamiczna i wiarygodna firma z polskim rodowodem, skoncentrowana na segmencie detalicznym FMCG.

Powstała w 1990 roku i od 23 lat aktywnie tworzy historię handlu w Polsce. Działalność Grupy Emperia obejmuje trzy obszary: segment detaliczny, informatyczny i segment nieruchomości. Grupa Grupa Emperia zatrudnia 6,5 tys. pracowników.

Koordynatorem Grupy jest Emperia Holding S.A., od 12 lat spółka publiczna notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Emperia Holding S.A. wyznacza strategię działania i monitoruje realizację celów przez spółki Grupy Kapitałowej Emperia.

Segment detaliczny – to przede wszystkim działalność spółki Stokrotka oraz spółek Maro Markety i PSS Tychy.

Stokrotka Sp. z o.o. to spółka z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje 203 sklepy.

Typowa powierzchnia handlowa Stokrotek wynosi od 400 do 800 mkw, w zależności od zapotrzebowania i warunków rynkowych, aczkolwiek w sieci funkcjonują również rentowne sklepy o powierzchni zarówno nieco mniejszej jak i większej. Łączna powierzchnia sprzedaży Stokrotek wynosi 126 tys. mkw. W ofercie wszystkich supermarketów znajduje się łącznie 26 tys. pozycji asortymentowych. Można w nich znaleźć bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz alkohole i wina z całego świata. W Stokrotkach dostępne są też produkty lokalne od regionalnych dostawców. 1 marca 2013 r. Stokrotka przedstawiła swoją nową strategię „Nowa – jeszcze lepsza Stokrotka”. Istotnym elementem nowej strategii jest własny system logistyczny. Uruchomienie całości systemu planowane jest na lipiec 2013 roku.

W 2013 roku sieć supermarketów Stokrotka  otrzymała tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi 2013 w VI edycji Polskiego Programu Jakość Obsługi  i znalazła się w elitarnym gronie 100 Najprzyjaźniejszych Firm w Polsce. Nagroda przyznawana jest firmom, które w najwyższym stopniu dbają o obsługę klientów i świadczy o skuteczności przyjętych standardów w przedsiębiorstwie oraz sprawnym jego zarządzaniu.

Segment informatyczny – działalność informatyczna po zakończonej w 2012 r. konsolidacji spółek informatycznych Grupy prowadzona jest przez spółkę Infinite.

Infinite Sp. z o.o. oferuje różnorodne rozwiązania technologiczne, zarówno dla dużych jak i małych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Tworzy rozwiązania nakierowane na wsparcie strategicznych obszarów biznesowych, wspierające elektroniczną wymianę danych i obieg dokumentów. Dostarcza rozwiązania z zakresu integracji B2B optymalizujące transakcje poprzez automatyzację procesów pomiędzy partnerami biznesowymi. Infinite jest obecna na rynku polskim jaki i zagranicznych rynkach europejskich: w Chorwacji, Rumunii, Niemczech, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Bułgarii. 

Segment nieruchomości odpowiada za nieruchomości Grupy Kapitałowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.