Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Emperia Holding S.A. podczas obrad w dniu 10 kwietnia 2013 r. przyjęło zgłoszoną kandydaturę i powołało Artura Kawę na członka Rady Nadzorczej Emperia Holding S.A.
Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 10 kwietnia 2013 r. powierzyła funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Emperia Holding S.A. Arturowi Kawie.
Artur Kawa związany jest z Emperią od 23 lat. Jest jej założycielem i współautorem największych osiągnięć i sukcesów.
Początkowo, od czerwca 1990 r. Artur Kawa prowadził jednoosobową działalność gospodarczą zajmującą się hurtową sprzedażą artykułów spożywczych. W grudniu 1990 r. dołączył do niego Jarosław Wawerski, z którym wspólnie założyli Hurtownię Artykułów Spożywczych Eldorado spółka cywilna Artur Kawa i Jarosław Wawerski. Od 1995 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu Dyrektora Generalnego Emperia Holding S.A. (poprzednio Eldorado S.A.).
Artur Kawa 11 marca 2013 r. po przedstawieniu nowej strategii Stokrotki i zgodnie ze swoimi zapowiedziami zakończył zarządzanie operacyjne Emperią jako prezes zarządu i jednocześnie potwierdził swoją kandydaturę do Rady Nadzorczej Emperii.
Artur Kawa posiada wykształcenie wyższe ukończył Wydział Elektryczny na Politechnice Lubelskiej. Posiada stopień MBA University of Minnesota.
Mimo pełnego oddania się sprawom firmy znajduje również czas na działalność społeczną. Od wielu lat jest członkiem zarządu Rady Przedsiębiorczości Lubelszczyzny i Rady Fundacji Lubelskie Centrum Żeglarstwa. Jego hobby to żeglarstwo oraz podróże.
Informacje o Grupie Kapitałowej Emperia:
Grupa Kapitałowa Emperia to dynamiczna i wiarygodna firma z polskim rodowodem, skoncentrowana na segmencie detalicznym FMCG.
Powstała w 1990 roku i od 23 lat aktywnie tworzy historię handlu w Polsce. Działalność Grupy Emperia obejmuje trzy obszary: segment detaliczny, informatyczny i segment nieruchomości. Grupa Grupa Emperia zatrudnia 6,5 tys. pracowników.
Koordynatorem Grupy jest Emperia Holding S.A., od 12 lat spółka publiczna notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Emperia Holding S.A. wyznacza strategię działania i monitoruje realizację celów przez spółki Grupy Kapitałowej Emperia.
Segment detaliczny – to przede wszystkim działalność spółki Stokrotka oraz spółek Maro Markety i PSS Tychy.
Stokrotka Sp. z o.o. to spółka z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje 201 sklepy.
Typowa powierzchnia handlowa Stokrotek wynosi od 400 do 800 mkw, w zależności od zapotrzebowania i warunków rynkowych, aczkolwiek w sieci funkcjonują również rentowne sklepy o powierzchni zarówno nieco mniejszej jak i większej. Łączna powierzchnia sprzedaży Stokrotek wynosi 126 tys. mkw. W ofercie wszystkich supermarketów znajduje się łącznie 26 tys. pozycji asortymentowych. Można w nich znaleźć bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz alkohole i wina z całego świata. W Stokrotkach dostępne są też produkty lokalne od regionalnych dostawców. 1 marca 2013 r. Stokrotka przedstawiła swoją nową strategię „Nowa – jeszcze lepsza Stokrotka”. Istotnym elementem nowej strategii jest własny system logistyczny. Uruchomienie całości systemu planowane jest na lipiec 2013 roku.
Segment informatyczny – działalność informatyczna po zakończonej w 2012 r. konsolidacji spółek informatycznych Grupy prowadzona jest przez spółkę Infinite.
Infinite Sp. z o.o. oferuje różnorodne rozwiązania technologiczne, zarówno dla dużych jak i małych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Tworzy rozwiązania nakierowane na wsparcie strategicznych obszarów biznesowych, wspierające elektroniczną wymianę danych i obieg dokumentów. Dostarcza rozwiązania z zakresu integracji B2B optymalizujące transakcje poprzez automatyzację procesów pomiędzy partnerami biznesowymi. Infinite jest obecna na rynku polskim jaki i zagranicznych rynkach europejskich: w Chorwacji, Rumunii, Niemczech, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Bułgarii.
Segment nieruchomości odpowiada za nieruchomości Grupy Kapitałowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.