Artur Kawa rozpoczyna nowy rozdział w swoim biznesowym życiu
Artur Kawa przedstawił nową strategię Stokrotki i zgodnie ze swoimi zapowiedziami zakończył zarządzanie operacyjne Emperią jako prezes zarządu i jednocześnie potwierdził swoją kandydaturę do Rady Nadzorczej Emperii.
Na prezesa Emperii zarekomendował Dariusza Kalinowskiego dotychczasowego wiceprezesa zarządu, z którym od dziesięciu lat blisko współpracuje i tworzy sukcesy Emperii. Rada Nadzorcza przyjęła rekomendację Artura Kawy i powołała na Prezesa Zarządu Dariusza Kalinowskiego. Jednocześnie uzupełniła skład Zarządu Emperii o osobę Cezarego Barana jako Wiceprezesa Zarządu.
Jako biznesmen Artur Kawa kojarzony jest z Emperią. Jest jej założycielem i współautorem największych osiągnięć i sukcesów. W lipcu 2012 roku zrezygnował ze sprzedaży Stokrotki, postawił na jej reorganizację i rozwój. We wrześniu 2012 roku powołał nowy zarząd Stokrotki, a obecnie przedstawił wypracowaną wspólnie z nim strategię. Wraz z doświadczonym i bardzo ambitnym zespołem menadżerskim zaczyna nowy rozdział w swoim biznesowym życiu.
Nowa strategia Stokrotki jest zgodna z trendami rynkowymi w Polsce, gdzie swój udział w rynku będą zwiększać dyskonty i supermarkety kosztem małych i średnich sklepów oraz hipermarketów.
Stokrotka będzie ewoluować, podążając za oczekiwaniami klientów. Dziś ma szeroki asortyment, miłą obsługę i dogodne lokalizacje. W przyszłości położy jeszcze większy nacisk na atrakcyjne ceny i wygodę robienia zakupów.
Stokrotka będzie posiadała własny system logistyczny oparty na jednym Centrum Dystrybucji w Teresinie pod Warszawą i sieci magazynów regionalnych na terenie całej Polski.
Własny system logistyczny Stokrotki umożliwi poprawę efektywności całego łańcucha dostaw od producenta do konsumenta i zapewni jeszcze lepszą jakość oferowanych produktów i ich dostępność na półce w Stokrotce.
Własna logistyka Stokrotki to również niższe koszty działania dla dostawców oraz nowe możliwości współpracy. System logistyczny obsługiwać będzie Stokrotki w całej Polsce, a koszty jego funkcjonowania mieszczą się na poziomie dobrych sieci europejskich. Nakłady na stworzenie systemu logistycznego są niewielkie, a system posiada zdolność do ewolucji w kolejnych latach wraz z rozwojem sieci supermarketów.
Stokrotka powraca do intensywnego rozwój organicznego na poziomie 15-30 supermarketów rocznie, a Emperia będzie konsolidować rynek detaliczny poprzez fuzje i przejęcia i ma szansę stać się kluczowym graczem na rynku supermarketów w Polsce.
Nowa strategia jest dobrze oceniana przez akcjonariuszy, inwestorów i analityków, którzy widzą w jej realizacji wieloletni potencjał wzrostu kursu akcji Emperii.
Informacje o Grupie Kapitałowej Emperia:
Grupa Kapitałowa Emperia to dynamiczna i wiarygodna firma z polskim rodowodem, skoncentrowana na segmencie detalicznym FMCG.
Powstała w 1990 roku i od 23 lat aktywnie tworzy historię handlu w Polsce. Działalność Grupy Emperia obejmuje trzy obszary: segment detaliczny, informatyczny i segment nieruchomości. Grupa Grupa Emperia zatrudnia 6,5 tys. pracowników.
Koordynatorem Grupy jest Emperia Holding S.A., od 12 lat spółka publiczna notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Emperia Holding S.A. wyznacza strategię działania i monitoruje realizację celów przez spółki Grupy Kapitałowej Emperia.
Segment detaliczny – to przede wszystkim działalność spółki Stokrotka oraz spółek Maro Markety i PSS Tychy.
Stokrotka Sp. z o.o. to spółka z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje 201 sklepy.
Typowa powierzchnia handlowa Stokrotek wynosi od 400 do 800 mkw, w zależności od zapotrzebowania i warunków rynkowych, aczkolwiek w sieci funkcjonują również rentowne sklepy o powierzchni zarówno nieco mniejszej jak i większej. Łączna powierzchnia sprzedaży Stokrotek wynosi 126 tys. mkw. W ofercie wszystkich supermarketów znajduje się łącznie 26 tys. pozycji asortymentowych. Można w nich znaleźć bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz alkohole i wina z całego świata. W Stokrotkach dostępne są też produkty lokalne od regionalnych dostawców. 1 marca 2013 r. Stokrotka przedstawiła swoją nową strategię „Nowa – jeszcze lepsza Stokrotka”. Istotnym elementem nowej strategii jest własny system logistyczny. Uruchomienie całości systemu planowane jest na lipiec 2013 roku.
Segment informatyczny – działalność informatyczna po zakończonej w 2012 r. konsolidacji spółek informatycznych Grupy prowadzona jest przez spółkę Infinite.
Infinite Sp. z o.o. oferuje różnorodne rozwiązania technologiczne, zarówno dla dużych jak i małych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Tworzy rozwiązania nakierowane na wsparcie strategicznych obszarów biznesowych, wspierające elektroniczną wymianę danych i obieg dokumentów. Dostarcza rozwiązania z zakresu integracji B2B optymalizujące transakcje poprzez automatyzację procesów pomiędzy partnerami biznesowymi. Infinite jest obecna na rynku polskim jaki i zagranicznych rynkach europejskich: w Chorwacji, Rumunii, Niemczech, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Bułgarii.
Segment nieruchomości odpowiada za nieruchomości Grupy Kapitałowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.