szukaj

Stokrotka uruchamia własną logistykę – ponad 90% dostaw do supermarketów będzie realizowanych poprzez własną sieć.

Nowa sieć logistyczna powstaje w oparciu o zaawansowane modele logistyczne, we współpracy
z ekspertami zewnętrznymi. Najważniejszy etap tworzenia nowej sieci zakończono w drugiej połowie grudnia 2012 r., kiedy Stokrotka podpisała umowę z firmą Prologis na wynajem centrum dystrybucyjnego. Obiekt o łącznej powierzchni ponad 27 tys. m², w tym ponad 5 tys. m² powierzchni schładzanej, zlokalizowany jest w Teresinie w województwie mazowieckim. Będzie on miejscem składowania asortymentu ogólnokrajowego. Produkty będą stąd codziennie transportowane
do magazynów regionalnych oraz bezpośrednio do sklepów.

Aby zapewnić sprawną i terminową dystrybucję na terenie całego kraju, powstanie również osiem magazynów regionalnych pełniących funkcję punktów przeładunkowych (tzw. cross-doków). Część asortymentu będzie w nich składowana oraz bezpośrednio transportowana do przypisanych sklepów. Stokrotka prowadzi obecnie także zaawansowane rozmowy z dostawcami usług transportowych
i pojazdów, aby stworzyć najbardziej optymalną kombinację transportu własnego i kontraktowego. Transport będzie realizowany w celu zapewnienia dystrybucji głównej (do magazynów regionalnych) oraz dystrybucji końcowej (do supermarketów).

Realizując nową długoterminową strategię rozwoju sieci supermarketów Stokrotka, zamierzamy  zwiększyć jej konkurencyjność względem innych sieci. Naszym celem jest, aby Stokrotka proponowała atrakcyjną ofertę zarówno dla klientów, jak i naszych partnerów. Chcąc zapewnić najwyższą jakość i dostępność towarów oraz podnieść efektywność operacyjną, budujemy własne zaplecze logistyczne, które pozwoli nam nabywać zdecydowaną większość towaru bezpośrednio
od producentów, a nie tak jak dotychczas od dystrybutorów. Planując łańcuch dostaw nie wykluczamy jednak dalszej współpracy z dystrybutorami hurtowymi – w tym Eurocash –
w zmienionym zakresie i na nowych zasadach
– komentuje Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Stokrotki.

Stokrotka Sp. z o.o. to spółka z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje 202 sklepy.

Typowa powierzchnia handlowa Stokrotek wynosi od 400 do 800 m², w zależności od zapotrzebowania
i warunków rynkowych, aczkolwiek w sieci funkcjonują również rentowne sklepy o powierzchni zarówno nieco mniejszej jak i większej. W ofercie supermarketów znajduje się do kilkunastu tysięcy pozycji asortymentowych. Można w nich znaleźć bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce
i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz alkohole i wina z całego świata. W Stokrotkach dostępne są też produkty lokalne od regionalnych dostawców oraz marki własne (ok. 350 pozycji).