szukaj

Grupa Handlowa Emperia realizuje działania zmierzające do zwiększenia swojej konkurencyjności w segmencie sprzedaży detalicznej.

Grupa Handlowa Emperia realizuje działania zmierzające do zwiększenia
swojej konkurencyjności w segmencie sprzedaży detalicznej.

W III kwartale 2012 roku Grupa Handlowa Emperia rozpoczęła reorganizację optymalizację swoich struktur, koncentrując się na działalności detalicznej będącej głównym biznesem Grupy. Wdrażane działania przygotowują do stworzenia efektywnego modelu ekonomicznego supermarketu i realizacji wysoko postawionych celów rozwojowychw kolejnych latach.

Grupa Handlowa Emperia dąży do intensywnego rozwoju swojej sieci detalicznej. Działania skoncentrowane są na projekcie „Nowa – jeszcze lepsza Stokrotka”. W optymalizowaniu formatu supermarketów oraz tworzeniu strategicznych założeń marketingowych uczestniczą doświadczeni konsultanci z firm Roland Berger oraz Simon-Kucher& Partners. Dzięki ich zaangażowaniu wypracowane zostaną skuteczne rozwiązania, które w wielu płaszczyznach zwiększą konkurencyjność supermarketów Stokrotka.

Chcąc zasilić spółkę w odpowiednie know-how przydatne w realizacji ambitnych planów rozwojowych, we wrześniu wzmocniony został skład zarządu Stokrotki. Dołączyli do niego doświadczeni managerowie, specjaliści w swoich dziedzinach. Stanowisko prezesa zarządu objął Dariusz Kalinowski, który od blisko 10 lat jest obecny w strukturach Emperii. Pion handlowy nadzoruje Rafał Melanowicz, który w przeszłości pełnił funkcję dyrektora sprzedaży spółki Tradis. Osobą odpowiedzialną za uruchomienie logistyki jest Krzysztof Trojanowski, który stworzył zaplecze logistyczne spółki Tradis. Stanowisko dyrektora finansowego objął Cezary Baran. Tak jak dotychczas,za realizację planów rozwojowych odpowiada Witold Sarzyński, a obszar personalny nadzoruje Renata Bronisz-Czyż.

Na zaawansowanym poziomiesą już prowadzone od końca sierpnia prace dotyczące wdrożenia nowego systemu logistycznego dla sieci detalicznej. Chcąc zbudować wydajny łańcuch dostaw, tym samym stworzyć trwałą przewagę konkurencyjną, Stokrotka współpracuje
z doświadczoną firmą doradczą Miebach Consulting. Prace koncepcyjne zakończone zostaną
z końcem roku, aby w 2013 roku możliwe było wdrożenie systemu.

W listopadzie odbyło się Spotkanie Partnerów Biznesowych Stokrotki, celem przedstawienia strategicznych planów rozwojowych na kolejne lata. Nowy zarząd oraz główni menadżerowie sieci Stokrotka spotkali się z ponad 200 reprezentantami polskich i zagranicznych firm producenckich FMCG, aby zaprezentować trendy rynku detalicznego oraz nowe możliwości współpracy wynikające z tworzenia własnego rozwiązania logistycznego. Hasłem przewodnim spotkania było „Stokrotka – kierunek na przyszłość”.

W obszarze IT kontynuowany jest proces połączenia spółek informatycznych Grupy Emperia. Zakończenie konsolidacji, zaplanowane na koniec 2012 r., pozwoli stworzyć solidną podstawę pod trwały rozwój spółki Infinite i wzrost jej konkurencyjności na rynku polskim
i zagranicznym.

We wrześniu, Emperiarealizując przygotowania do transakcji sprzedaży posiadanych nieruchomości zaprezentowała inwestorom prospekt swoich nieruchomości o łącznej
wartości około 400 mln złotych. Proces ten jest obecnie na etapie analizowania ofert
– ze względu na swoją złożoność będzie kontynuowany w 2013 roku.

Naszą działalność koncentrujemy teraz segmencie supermarketów, który pomimo dużej konkurencji rynkowej w dalszym ciągu stwarza duże perspektywy wzrostu. Przeorganizowaliśmy struktury, wzmocniliśmy kadry, współpracujemy z doświadczonymi konsultantami, aby jak najszybciej wdrożyć nową strategię biznesową i marketingową oraz koncepcję własnegosystemu logistycznego dla naszych sieci supermarketów. Pozytywnie oceniam również możliwości intensywnego rozwoju, organicznego, jak też rozwoju poprzez akwizycje. Jestem przekonany, że wszystkie konsekwentniewprowadzane przez nas zmiany przyczynią się w perspektywie kilku kolejnych kwartałów do zwiększenia wyników finansowych – komentuje Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding S.A.

Po III kwartałach 2012 r. Grupa Handlowa Emperia osiągnęła narastająco od początku roku przychody ze sprzedaży w wysokości 1441,9 mln zł, wyższe o 5,00% w porównaniu
do analogicznego okresu roku ubiegłego, oraz zysk netto w wysokości 8,192 mln zł.