Rada nadzorcza i zarząd Emperia Holding S.A. podjęli decyzję o dalszym rozwoju i budowie wartości sieci sklepów detalicznych Stokrotka, Maro Markety i Społem Tychy. Tym samym Emperia zakończyła proces poszukiwania inwestora dla segmentu detalicznego, decydując o nie przyjmowaniu żadnej z ofert.
W poniedziałek, 9 lipca 2012 r., zarząd Emperia Holding S.A. podjął uchwałę w sprawie zakończenia procesu, którego celem była sprzedaż spółek działających w segmencie detalicznym. Po analizie ofert i rozważeniu alternatywnych scenariuszy, władze spółki zadecydowały o dalszym rozwoju sieci sklepów Stokrotka, Maro Markety i Społem Tychy w ramach struktur Grupy Emperia.„W ciągu ostatnich sześciu miesięcy bardzo wnikliwie analizowaliśmy wszystkie oferty inwestorów zainteresowanych kupnem naszych spółek detalicznych. Decyzja podjęta przez radę nadzorczą i zarząd Emperii jest w pełni przemyślana i optymalna, biorąc pod uwagę długoterminową budowę wartości dla akcjonariuszy Emperia Holding. W naszej ocenie segment detaliczny, pomimo silnej konkurencji, w dalszym ciągu ma duży potencjał wzrostu. Wierzymy, że ta decyzja spotka się także z pozytywnym przyjęciem ze strony naszych partnerów biznesowych oraz pracowników” – mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding S.A.
Obecnie Emperia będzie koncentrować się na umacnianiu pozycji rynkowej spółek detalicznych i dalszym rozwoju sieci. W najbliższym czasie planowanie jest wypracowanie nowych rozwiązań logistycznych , które usprawnią działalność Stokrotki, Maro Marketów i Społem Tychy.