Sieć Minutka ma już ponad 100 placówek

Już 108 placówek dołączyło do uruchomionej ponad dwa miesiące temu partnerskiej sieci Tradisu – Minutka. Każdego dnia do projektu przystępuje średnio jeden detalista, a sklepy Minutka działają już w każdym województwie w kraju. Oferta sieci skierowana jest do właścicieli małych sklepów spożywczych, którzy preferują samodzielne zaopatrzenie placówek w halach Cash & Carry Tradisu.

We wrześniu, wraz z uruchomieniem sieci, przedstawiciele Tradisu przyjęli bardzo ambitne plany rozwoju. Wówczas pod szyldem Minutka funkcjonowało 6 pilotażowych placówek. W październiku Tradis rozpoczął intensywne działania mające na celu pozyskanie kolejnych partnerów projektu. Klienci Tradisu pozytywnie przyjęli ofertę dystrybutora. Z każdym miesiącem sieć rośnie średnio o 40 kolejnych sklepów.

- Zgodnie z zapowiedziami do końca roku na polskim rynku handlowym będzie funkcjonowało co najmniej 120 Minutek, a kolejny rok chcemy zamknąć z liczbą 600 partnerów. Sieć dynamicznie się rozwija, a kolejni detaliści deklarują chęć dołączenia do projektu. To potwierdza, że małe sklepy chcą umacniać współpracę z Tradisem i właśnie w nas widzą solidnego partnera, z którym mogą skutecznie budować przewagę konkurencyjną - mówi Kazimierz Mars, prezes zarządu Tradisu.


Dotychczas Grupa Dystrybucyjna Tradis kierowała swoją ofertę współpracy głównie do właścicieli sklepów zaopatrujących się poprzez usługę serwisową - z dowozem. Nowość w ofercie Tradisu - sieć Minutka - skupia detalistów, którzy preferują samodzielne zakupy w halach Cash & Carry. Dodatkowo, Tradis oferuje partnerom Minutki szereg korzystnych rabatów, promocji na najbardziej rotujące produkty i atrakcyjne ceny zakupu.

- Czas pokazał, że uzupełnienie oferty franczyzowej Grupy o partnerską sieć Minutka było strzałem w dziesiątkę. Poprzez sieć umacniamy współpracę z niezależnymi detalistami dostarczając im narzędzi do skutecznego konkurowania na rynku. Do projektu przystępują klienci hal Cash & Carry Tradisu, a także właściciele sklepów, którzy dotychczas zaopatrywali się w konkurencyjnych hurtowniach. Minutki z powodzeniem funkcjonują zarówno w małych miejscowościach, jak i na osiedlach większych miast - mówi Tomasz Ciepłowski, dyrektor sprzedaży C&C Tradisu.

W ramach sieci Minutka Tradis finansuje koszty wizualizacji i dostosowania placówek do standardów sieci, organizuje salę sprzedaży, udziela wskazówek dotyczących ekspozycji towaru. Od partnerów oczekuje utrzymywania indywidualnie określonego poziomu obrotów z halami Cash & Carry Tradisu. Minutka, obok stałego wsparcia w prowadzeniu biznesu, zapewnia pełen pakiet materiałów wspomagających sprzedaż. Strategię komunikacji promocji opiera na plakatach informujących o atrakcyjnych okazjach cenowych. Co tydzień detalista odbiera zestaw sześciu plakatów z produktami objętymi promocjami. Sieć Minutka organizuje także konkursy konsumenckie. W planach są również ogólnopolskie spotkania i konferencje sprzedażowe z uczestnikami sieci.

 

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny Cash & Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Wśród współpracujących ze spółką sieci znajdują się: sieci franczyzowe, PSD wraz ze spółdzielniami Społem, stowarzyszenia kupieckie oraz supermarkety. Tradis specjalizuje się w obsłudze sieciowych punktów sprzedaży, których liczba wynosi już ponad 10.000, w tym aż 8.800 dla sieci powyżej 100 sklepów. Spółka jest również kluczowym dostawcą do ponad 1.400 sklepów stacji Orlen i Bliska.

W skład Grupy Dystrybucyjnej Tradis wchodzą spółki Tradis, Ambra (dystrybucja artykułów chemiczno-kosmetycznych), DEF (dystrybucja artykułów FMCG), Detal Koncept (organizator franczyzowych sieci Groszek i Milea), Euro Sklep, Lewiatan, Koliber (sieć drogerii) oraz partnerska sieć Miutka, a także PSD, który wspólnie ze Spółdzielniami Społem współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce.

Działalność operacyjna spółek dystrybucyjnych została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. Dysponują one 63 oddziałami w postaci Centrów Dystrybucji, serwisów i magazynów Cash & Carry, o łącznej powierzchni ok. 306 tys. m2. 

Właścicielem Tradisu jest Grupa Handlowa Emperia.