szukaj

Tradis: List Intencyjny ws. nabycia działalności hurtowej Nadwiślanka SA

Grupa Dystrybucyjna Tradis i Nadwiślanka SA podpisały List Intencyjny dotyczący nabycia aktywów hurtowych toruńskiej spółki. Warunkiem realizacji transakcji jest zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tradis skierował już do UOKiK zgłoszenie zamiaru koncentracji.

Nadwiślanka SA od 1989 roku działa w zakresie hurtowej sprzedaży artykułów FMCG na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Posiada największą w województwie kujawsko-pomorskim halę sprzedażową, gdzie na powierzchni 4,5 tys. m2 oferuje ponad 7 000 produktów. Obiekt wyposażony jest także w chłodnię o powierzchni 660 m2. Nadwiślanka prowadzi sprzedaż samoobsługową oraz z dowozem do klientów. Jej klientami są sklepy, hurtownie, punkty gastronomiczne, instytucje publiczne oraz prywatne firmy. W 2010 roku obroty z działalności hurtowej spółki wyniosły ponad 71 mln zł.

- Od 22 lat Nadwiślanka samodzielnie prowadzi działalność hurtową w zakresie dystrybucji artykułów spożywczych. W latach 90-tych rozpoczął się w Polsce proces integracji w naszej branży. Uczestniczyliśmy w nim tworząc z partnerami stowarzyszenia i grupy zakupowe. Współpracowaliśmy również aktywnie z Emperią i Tradisem. Poznaliśmy organizację i ludzi. Zdajemy sobie sprawę, że proces koncentracji rynku dystrybucji towarów konsumpcyjnych jest nieunikniony. Chcemy w nim uczestniczyć, by nasza dotychczasowa działalność była kontynuowana w ramach silnej Grupy Dystrybucyjnej z korzyścią dla naszych klientów mówi Antoni Pankiewicz, prezes zarządu spółki Nadwiślanka

Inwestycja związana z nabyciem aktywów toruńskiej spółki zostanie sfinansowana ze środków własnych Tradisu.

- Podpisanie Listu Intencyjnego dotyczącego nabycia aktywów hurtowych Nadwiślanki jest elementem realizacji strategii Grupy Dystrybucyjnej Tradis, której celem jest pozycja lidera polskiej dystrybucji FMCG. Planujemy intensywny rozwój organiczny i zapraszamy do naszej grupy inne polskie firmy. Wznowiliśmy zawieszone ze względu na umowę inwestycyjną rozmowy z firmami, które chciały dołączyć do Tradisu. Przyłączenie działalności hurtowej Nadwiślanki będzie pierwszym ich efektem, kolejnych  spodziewam się w perspektywie najbliższych kilku miesięcy - mówi Kazimierz Mars, prezes zarządu Tradis Sp. z o.o.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Wśród współpracujących ze spółką podmiotów znajdują się: sieci franczyzowe, PSD wraz ze spółdzielniami Społem, stowarzyszenia kupieckie oraz supermarkety. Tradis specjalizuje się w obsłudze sieciowych punktów sprzedaży, których liczba wynosi już ponad 10.000, w tym aż 8.800 dla sieci powyżej 100 sklepów. Spółka jest również kluczowym dostawcą do ponad 1.400 sklepów stacji Orlen i Bliska.

Badania potwierdzają, że placówki Tradisu cieszą się dużą lojalnością klientów. Jakość dostaw bardzo dobrze ocenia aż 90% ankietowanych, natomiast terminowość - 81% respondentów. Dowodem na potwierdzenie najwyższej jakości usług, jakie oferuje Tradis, jest przyznanie przez klientów nagrody „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”.

Właścicielem Tradisu jest Grupa Handlowa Emperia.

 

Informacje o Grupie Handlowej Emperia:

Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, zarządza nieruchomościami i prowadzi działalność deweloperską. Emperia jest obecna na polskim rynku od 1990 roku, swoim zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Zatrudnia niemal 14 tysięcy pracowników. Koordynatorem działalności Grupy jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Emperia Holding SA.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów. Celem Tradisu jest pozycja lidera dystrybucji FMCG w Polsce.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki zajmujące się dystrybucją towarów FMCG, a wspólnie z polskimi kupcami organizuje sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis jest również strategicznym partnerem Spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. Sieci franczyzowe działające w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis liczą obecnie ponad 4 100 placówek, zaś 63 spółdzielnie współpracujące z Tradisem zarządzają ponad 520 sklepami.

W skład Grupy Dystrybucyjnej Tradis wchodzą spółki Tradis, Ambra (dystrybucja artykułów chemiczno-kosmetycznych), DEF (dystrybucja artykułów FMCG), Detal Koncept (organizator franczyzowych sieci Groszek i Milea), Euro Sklep, Lewiatan, Koliber (sieć drogerii) oraz PSD, który wspólnie ze Spółdzielniami Społem współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce.

Działalność operacyjna spółek dystrybucyjnych została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. Dysponują one 63 oddziałami w postaci Centrów Dystrybucji, serwisów i magazynów cash&carry, o łącznej powierzchni ok. 306 tys. m2.

Dywizja Supermarkety – skupia supermarkety zlokalizowane na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Placówki handlowe dywizji detalicznej Emperii mają od 100 do 1400 m2 powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci.

Stokrotka Sp. z o. o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Liczba sklepów Stokrotka/Delima należących do dywizji detalicznej: Stokrotka – 184, Delima – 8.

Obecnie Emperia prowadzi proces wyboru inwestora dla dywizji detalicznej w formie aukcji. Na niewiążące oferty od potencjalnych inwestorów grupa czeka do 26 września. Podpisanie umowy inwestycyjnej planowane jest na koniec roku. Celem tych działań jest kontynuacja dotychczasowego, dynamicznego rozwoju dywizji detalicznej.

Dywizja Nieruchomości - odpowiada za nieruchomości Grupy Handlowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów, hal cash&carry, Centrów Dystrybucyjnych i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.

Grupa Handlowa Emperia otrzymała szereg nagród i wyróżnień: m.in. tytuł „Perły Polskiej Giełdy 2009”, plasując się na 7 pozycji w rankingu wg Gazety Giełdy „Parkiet”. W zestawieniu Gazety Finansowej „500 Największych Firm w Polsce” Emperia znalazła się na 30 miejscu, zajęła także 39 pozycję w klasyfikacji „Giełdowe Spółki Roku 2009” organizowanym przez Puls Biznesu. Emperia zajmuje 36 miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 31 miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2009. Grupa uplasowała się na 2 pozycji w rankingu TOP 50 handlu FMCG oraz na 3 miejscu wśród 50-ciu najlepszych firm polskiego handlu detalicznego wg Detal Dzisiaj. W 2010 roku Tradis, spółka dystrybucyjna z Grupy Handlowej Emperia, otrzymał nagrodę polskich kupców - „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”. Z kolei sieć Stokrotka została wyróżniona Złotym Laurem Klienta w kategorii „Krajowa sieć supermarketów”.