szukaj

Tradis rozwija obsługę klientów sieciowych

Tradis – należący do Grupy Handlowej Emperia – nieustannie rozwija współpracę z klientami sieciowymi. Spółka już od roku współpracuje m.in. ze stacjami benzynowymi Orlen i Bliska oraz siecią MarcPol. Obecnie Tradis obsługuje ponad 10.000 sieciowych punktów sprzedaży, z czego aż 8.800 jest realizowane na rzecz sieci posiadających powyżej 100 sklepów. Wśród współpracujących sieci handlowych znajdują się różnorodne formy działalności handlowej, od sieci sklepów i supermarketów, przez sieci franczyzowe i stowarzyszenia kupieckie, aż po sieć partnerską spółdzielni Społem.

Już od roku Tradis jest kluczowym dostawcą do 1.400 sklepów stacji Orlen oraz Bliska. Umowa z PKN ORLEN to przykład wykorzystania skali Tradisu do współpracy z dużymi podmiotami, prowadzącymi działalność detaliczną na terenie całego kraju. Ogromne znaczenie ma tu nowoczesny system elektronicznych zamówień, który Tradis wykorzystuje już od kilku lat oraz doświadczenie w obsłudze serwisowej, z dowozem do klienta. Wieloletnie doświadczenie oraz najwyższa jakość świadczonych usług owocuje kolejnymi kontraktami z sieciami detalicznymi, takimi jak np. MarcPol.

„Spółka Tradis nieustannie rozwija zaplecze informatyczne, aby zaoferować swoim klientom najlepszy system dystrybucji w kraju. Jesteśmy pionierami w dziedzinie zastosowania obiegu faktur elektronicznych. Nasze nowatorskie rozwiązania - w połączeniu z efektem skali - dają obustronne korzyści zarówno operacyjne, jak i finansowe. Zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni przez duże sieci, to dowód naszych wysokich kompetencji, co daje podstawy do optymistycznych prognoz na przyszłość. Przewidujemy dalszy rozwój świadczonych przez nas usług i nawiązywanie współpracy z kolejnymi, dużymi sieciami w Polsce” mówi Jarosław Wawerski, prezes zarządu Tradis.

Tradis chce stać się kluczowym dostawcą dla stacji benzynowych. W tym celu spółka powołała wyspecjalizowany dział petro, który czuwa nad ofertą oraz jakością oferowanych usług. Tradis gwarantuje najwyższy poziom usług, 98% realizację zamówień, terminowość dostaw i nowoczesny system informatyczny. Szereg nowatorskich rozwiązań – w tym najnowsze, takie jak karta identyfikacyjna połączona z rozbudowanym programem lojalnościowym – pozwala obniżyć koszty operacyjne zarówno po stronie dystrybutora, jak i odbiorcy.

Jan Jurkiewicz Plus s.j., właściciel stacji Orlen w Porosłach k. Białegostoku: „Z Tradisem współpracuję już od 14 lat. Sama ta liczba świadczy o moim dużym zaufaniu do tego dystrybutora. Przede wszystkim cenię sobie szeroki asortyment, jaki oferuje Tradis. Dla każdej placówki ważna jest także kompletność i terminowość dostaw czy szybkość rozwiązywania ewentualnych reklamacji. Ten egzamin Tradis zdaje na szóstkę. Nie bez znaczenia jest także różnorodność sposobów zamówienia towarów. Dla mnie to realna oszczędność czasu.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Wśród współpracujących ze spółką sieci znajdują się: supermarkety, sieci franczyzowe, stowarzyszenia kupieckie oraz PSS Społem. Szeroki asortyment towarów, atrakcyjne warunki handlowe, nowoczesne systemy IT, niezawodna i tania logistyka czynią z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wiodącego partnera handlowego dla wszystkich polskich sklepów.

Tradis jest także strategicznym partnerem Spółdzielni Społem i współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. W jego strukturach znajduje się PSD – Partnerski Serwis Detaliczny dedykowany tym odbiorcom. W ramach PSD wiosną tego roku rozpoczęła działalność nowa sieć handlowa GAMA. Docelowo sieć będzie miała zasięg ogólnopolski i podstawą jej rozwoju będą istniejące już sklepy spółdzielni Społem.

Regularnie prowadzony monitoring satysfakcji klientów wskazuje, że ponad 80% odbiorców pozytywnie ocenia współpracę z Tradisem. Najwyższe oceny uzyskały:

  • poziom obsługi w hurtowniach
  • efektywność rozwiązywania problemów
  • oraz dostępny asortyment.

Badania potwierdzają, że placówki Tradisu cieszą się dużą lojalnością klientów. Jakość dostaw pozytywnie ocenia aż 90% ankietowanych, natomiast terminowość 81% respondentów. Dowodem na potwierdzenie najwyższej jakości usług, jakie oferuje Tradis, jest przyznanie przez klientów nagrody „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”.

Grupa Dystrybucyjna Tradis jest organizatorem sieci franczyzowych sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach, dostosowanych do oczekiwań i potrzeb polskich konsumentów. Spółki franczyzowe Tradisu tworzą cenione przez klientów sieci Lewiatan, Groszek, Koliber, Euro Sklep i Milea.

Informacje o Grupie Handlowej Emperia:

Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, zarządza nieruchomościami i prowadzi działalność deweloperską. Emperia jest obecna na polskim rynku od 1990 roku, swoim zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Zatrudnia niemal 14 tysięcy pracowników. Koordynatorem działalności Grupy jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Emperia Holding SA.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki zajmujące się dystrybucją towarów FMCG, a wspólnie z polskimi kupcami organizuje sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. Liczba placówek sieci franczyzowych Dywizji Dystrybucyjnej Tradis wynosi obecnie 4 158 (stan na 31 marca 2011 r.).

W skład Grupy Dystrybucyjnej Tradis wchodzą spółki Tradis, Ambra, DEF (dystrybucja artykułów FMCG), Detal Koncept (organizator franczyzowych sieci Groszek i Milea), Euro Sklep, Lewiatan oraz Koliber (sieć drogerii).

Działalność operacyjna spółek dystrybucyjnych została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. Dysponują one 63 oddziałami w postaci centrów dystrybucji, serwisów i magazynów cash&carry o łącznej powierzchni ok. 306 tys. m2.

W grudniu 2010 r. Grupa Handlowa Emperia podpisała warunkową umowę inwestycyjną z Eurocash SA. Na jej mocy, po dopełnieniu wszelkich formalności, spółki Grupy Dystrybucyjnej Tradis zostaną włączone do Eurocash, a Emperia stanie się istotnym akcjonariuszem Eurocash SA.

Dywizja Supermarkety Stokrotka/Delima – skupia supermarkety zlokalizowane na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Placówki handlowe dywizji detalicznej Emperii mają od 500 do 1400 m2 powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane  regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci.

Stokrotka Sp. z o. o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Liczba placówek należących do dywizji detalicznej (stan na 3 czerwca 2011 r.):

  • Stokrotka – 184
  • Delima – 8

Dywizja Nieruchomości - odpowiada za nieruchomości Grupy Handlowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów, hal cash&carry, centrów dystrybucyjnych i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.

Grupa Handlowa Emperia otrzymała szereg nagród i wyróżnień: m.in. tytuł „Perły Polskiej Giełdy 2009”, plasując się na 7 pozycji w rankingu wg Gazety Giełdy „Parkiet”. W zestawieniu Gazety Finansowej „500 Największych Firm w Polsce”, Emperia znalazła się na 30 miejscu, zajęła także 39 pozycję w klasyfikacji „Giełdowe Spółki Roku 2009” organizowanym przez Puls Biznesu. Emperia zajmuje 36 miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 31 miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2009. Grupa uplasowała się na 2 pozycji w rankingu TOP 50 handlu FMCG oraz na 3 miejscu wśród 50-ciu najlepszych firm polskiego handlu detalicznego wg Detal Dzisiaj. W 2010 roku Tradis, spółka dystrybucyjna z Grupy Handlowej Emperia, otrzymał nagrodę polskich kupców - „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”. Z kolei sieć Stokrotka została wyróżniona Złotym Laurem Klienta w kategorii „Krajowa sieć supermarketów”.