szukaj

Groszek: kolejne 63 placówki sieci

Sieć Groszek – należąca do Grupy Tradis, wchodzącej w skład holdingu Emperia, jednej z największych grup handlowych w Polsce – umacnia pozycję na polskim rynku detalicznym. W pierwszym półroczu tego roku uruchomiła kolejne 63 placówki. W całej Polsce pod szyldem Groszek działa już ponad 1100 sklepów. Sieć stawia na informatyzację placówek oraz intensywne działania marketingowe. Koncentruje się na pozyskiwaniu kolejnych lokalizacji, ale także na rozwijaniu bliższej współpracy z obecnymi franczyzobiorcami.

O silnej pozycji sieci Groszek na rynku detalicznym w Polsce świadczy nie tylko liczba placówek, ale także zadowolenie franczyzobiorców, którzy otwierają kolejne Groszki. Koncept z powodzeniem sprawdza się na terenie całej Polski. Od stycznia do sieci dołączyło ponad 60 sklepów, głównie w województwach mazowieckim, pomorskim, lubelskim, małopolskim i śląskim.

„Ogólnopolski zasięg sieci, dynamiczny rozwój oraz konsekwentnie realizowana polityka budowania marki przyjaznych i kameralnych sklepów blisko domu sprawia, że jesteśmy w czołówce sieci franczyzowych w Polsce. Jednak na tym nie poprzestajemy. Naszym celem jest pozycja lidera tego segmentu. Nieustannie pracujemy nad rozwiązaniami, które zwiększają efektywność, przynosząc korzyści całej sieci i jej franczyzobiorcom- mówi Marcin Jeżyna, wiceprezes Detal Koncept, organizatora sieci Groszek.

W mijającym półroczu sieć Groszek kontynuowała proces informatyzacji sklepów. Usprawniła program magazynowo - sprzedażowy, który sukcesywnie znajduje swoich zwolenników wśród franczyzobiorców Groszka. System ułatwia kontrolę zapasów, pozwala w szybki sposób uzyskać kluczowe informacje o sklepie jak wartość obrotu, zysku, czy dane o ilości klientów. Sieć cechuje także rozbudowana, elektroniczna komunikacja z dystrybutorem. Już ponad 75 % zamówień z sieci Groszek jest realizowana poprzez elektroniczną platformę zamówień eHurtownia, głównego dostawcy sieci – spółki Tradis.

Koncept Groszek koncentruje się na pozyskiwaniu nowych franczyzobiorców, ale także umacnianiu i rozwijaniu współpracy z partnerami. Przygotowuje specjalne oferty cenowe oraz programy targetowe. Z kolei w programie lojalnościowym Bonus Pack za utrzymywanie konkretnego pakietu asortymentowo-ekspozycyjnego franczyzobiorcy otrzymują premie pieniężne. Dotychczas, w ramach programu Groszek wypłacił franczyzobiorcom bonusy na łączna kwotę ponad 2 mln złotych.

Partnerom, którym szczególnie zależy na podnoszeniu standardu sklepów i bliższej współpracy handlowej z franczyzodawcą, sieć dedykuje program „Złoty Groszek”. Za efektywne prowadzenie placówek oraz konsekwentne realizowanie standardów wyznaczanych przez sieć certyfikat „Złoty Groszek” otrzymało już ponad 50 sklepów. Groszek organizuje także konferencje operacyjne dla franczyzobiorców. W czerwcu partnerzy sieci spotkali się w Paryżu.

Po intensywnych działaniach w pierwszym półroczu 2011 r. sieć Groszek nie spoczywa na laurach. W najbliższym czasie Groszek skupi się na umocnieniu pozycji konceptu we wszystkich regionach kraju oraz na dalszym podnoszeniu jakości sklepów. Do końca roku sieć chce pozyskać kolejne lokalizacje, zwłaszcza na północy i zachodzie kraju. Najbliższe otwarcia odbędą się w Brozowie (woj. śląskie), Wilkowie (woj. małopolskie) i Zadębiu (woj. pomorskie).

 

Grupa Dystrybucyjna Tradis – podobnie jak cała Grupa Emperia – jest w doskonałej kondycji. Wyniki finansowe Tradisu za 2010 rok były najlepsze w historii jego działalności. Wydzielona dywizja dystrybucyjna – Grupa Tradis wraz z nieruchomościami – osiągnęła w 2010 roku przychody ze sprzedaży na poziomie 5,1 mld zł. EBITDA w 2010 roku wyniósł 126 mln zł.

W I kwartale 2011 Grupa Dystrybucyjna Tradis wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 1,28 mld zł, co stanowi wzrost o 5,5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 11,7 mln zł, co daje wzrost o 122,3% w porównaniu I kwartału roku 2010. Na zysk netto w tym okresie wpływała m.in. poprawa efektywności logistycznej obsługi klientów, przyrost poziomu sprzedaży i optymalizacja kosztów.

Więcej o sieci Groszek:

Groszek to ogólnopolska franczyzowa sieć samoobsługowych sklepów spożywczych. Działa od 2000 roku. Groszek posiada ponad 1100 placówek zlokalizowanych na terenie całego kraju. Organizatorem sieci i właścicielem marki Groszek jest spółka Detal Koncept. Spółka wchodzi w skład Grupy Dystrybucyjnej Tradis, jednego z największych dystrybutorów artykułów FMCG w Polsce.

Informacje o Grupie Handlowej Emperia:

Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, zarządza nieruchomościami i prowadzi działalność deweloperską. Emperia jest obecna na polskim rynku od 1990 roku, swoim zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Zatrudnia niemal 14 tysięcy pracowników. Koordynatorem działalności Grupy jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Emperia Holding SA.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki zajmujące się dystrybucją towarów FMCG, a wspólnie z polskimi kupcami organizuje sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. Liczba placówek sieci franczyzowych Dywizji Dystrybucyjnej Tradis wynosi obecnie 4 158 (stan na 31 marca 2011 r.).

W skład Grupy Dystrybucyjnej Tradis wchodzą spółki Tradis, Ambra, DEF (dystrybucja artykułów FMCG), Detal Koncept (organizator franczyzowych sieci Groszek i Milea), Euro Sklep, Lewiatan oraz Koliber (sieć drogerii).

Działalność operacyjna spółek dystrybucyjnych została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. Dysponują one 63 oddziałami w postaci centrów dystrybucji, serwisów i magazynów cash&carry o łącznej powierzchni ok. 306 tys. m2.

W grudniu 2010 r. Grupa Handlowa Emperia podpisała warunkową umowę inwestycyjną z Eurocash SA. Na jej mocy, po dopełnieniu wszelkich formalności, spółki Grupy Dystrybucyjnej Tradis zostaną włączone do Eurocash, a Emperia stanie się istotnym akcjonariuszem Eurocash SA.

Dywizja Supermarkety Stokrotka/Delima – skupia supermarkety zlokalizowane na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Placówki handlowe dywizji detalicznej Emperii mają od 500 do 1400 m2 powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane  regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci.

Stokrotka Sp. z o. o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Liczba placówek należących do dywizji detalicznej (stan na 3 czerwca 2011 r.):

  • Stokrotka – 184
  • Delima – 8

Dywizja Nieruchomości - odpowiada za nieruchomości Grupy Handlowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów, hal cash&carry, centrów dystrybucyjnych i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.

Grupa Handlowa Emperia otrzymała szereg nagród i wyróżnień: m.in. tytuł „Perły Polskiej Giełdy 2009”, plasując się na 7 pozycji w rankingu wg Gazety Giełdy „Parkiet”. W zestawieniu Gazety Finansowej „500 Największych Firm w Polsce”, Emperia znalazła się na 30 miejscu, zajęła także 39 pozycję w klasyfikacji „Giełdowe Spółki Roku 2009” organizowanym przez Puls Biznesu. Emperia zajmuje 36 miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 31 miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2009. Grupa uplasowała się na 2 pozycji w rankingu TOP 50 handlu FMCG oraz na 3 miejscu wśród 50-ciu najlepszych firm polskiego handlu detalicznego wg Detal Dzisiaj. W 2010 roku Tradis, spółka dystrybucyjna z Grupy Handlowej Emperia, otrzymał nagrodę polskich kupców - „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”. Z kolei sieć Stokrotka została wyróżniona Złotym Laurem Klienta w kategorii „Krajowa sieć supermarketów”.