szukaj

Zmiany w zarządzie Tradisu z Grupy Handlowej Emperia

Z początkiem grudnia na stanowisko wiceprezesa zarządu i dyrektora operacyjnego Grupy Dystrybucyjnej Tradis powołany został Dariusz Zdanowicz. Zgodnie z decyzją Zarządu Emperia Holding, jego działania skoncentrowane będą na intensyfikacji rozwoju spółki. Będzie odpowiedzialny za część operacyjną działalności Tradisu – sprzedaż, logistykę oraz nieruchomości w całej Polsce.

Dariusz Zdanowicz związany jest z branżą FMCG od prawie 20 lat. Przez wiele lat zajmował się obszarem sprzedaży w PepsiCo Intenational jako krajowy kierownik sprzedaży, a następnie dyrektor handlowy i dyrektor zarządzający na region krajów Bałtyckich. W ostatnich latach pełnił funkcję dyrektora zarządzającego i prezesa zarządu w firmie Lekkerland Poland. Dariusz Zdanowicz posiada wieloletnie doświadczenie w: zarządzaniu spółkami handlowymi, w tym planowaniu strategii sprzedaży oraz podnoszeniu efektywności kanałów dystrybucji.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że tak kompetentny fachowiec dołączył do zespołu Tradisu. Przed tą spółką teraz wiele zmian związanych z wydzieleniem z Emperii oraz upublicznieniem. Jesteśmy przekonani, że doświadczenie nowego członka zarządu przyniesie spółce wiele korzyści – powiedział Artur Kawa, prezes Emperia Holding SA.

Ponadto, wraz z początkiem roku nastąpi – planowana już od pewnego czasu – zmiana w zarządzie Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Jarosława Wawerskiego, dotychczasowego Prezesa Zarządu, zastąpi Dariusz Kalinowski – obecny Członek Zarządu Tradis. Jarosław Wawerski poświęci się pracy strategicznej na rzecz Grupy, pozostając w zarządzie Emperia Holding SA.

Rezultatem przeprowadzonych zmian - od 1 stycznia 2011 - skład zarządu Grupy Dystrybucyjnej Tradis będzie następujący:

Dariusz Kalinowski – prezes zarządu

Dariusz Zdanowicz – wiceprezes zarządu

Jarosław Rudnicki – członek zarządu

Lesław Syguła – członek zarządu

Renata Bronisz-Czyż – członek zarządu

Robert Krzak – członek zarządu

Tradis zamierza zdobyć pozycję lidera polskiego rynku dystrybucji FMCG w ciągu najbliższych kilku lat. Głównym założeniem strategii prezentowanej przez spółkę jest intensywny rozwój organiczny i aktywny udział w konsolidacji rynku handlu hurtowego. Tradis konsekwentnie unowocześnia systemy logistyczne prowadzonej działalności. Wprowadzone innowacje obejmują procesy przyjmowania zamówień, zarządzanie dostawami, stanami magazynowymi i transportem, systemy podnoszenia efektywności centrów dystrybucyjnych i oddziałów oraz inwestycje we flotę samochodów i wózków.

Zgodnie  założeniami strategii Emperii, Grupa Dystrybucyjna Tradis zostanie wydzielona i upubliczniona w I kwartale 2011 roku. Niezależność Grupy Dystrybucyjnej Tradis zapewni spółce pełną transparentność i podwyższy jej zdolność akwizycyjną. Przyszłoroczny debiut na GPW pozwoli na pokazanie realnej wartości ekonomicznej firmy. Zatwierdzona przez Radę Nadzorczą ścieżka wyodrębnienia Dywizji Dystrybucyjnej Tradis skróci czas potrzebny do przeprowadzenia niezbędnych zmian i pozwoli jeszcze skuteczniej realizować przyjętą strategię rozwoju.

Grupa Dystrybucyjna Tradis planuje intensyfikację działań handlowych skierowanych do sklepów przy stacjach benzynowych w Polsce. Od czerwca 2010 roku jest dostawcą słodyczy, napojów i piwa do ponad 1400 stacji benzynowych PKN ORLEN. Planowane jest rozszerzenie współpracy z Orlenem, a także realizacja kontraktów na rzecz innych koncernów paliwowych.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment towarów, atrakcyjne warunki handlowe, nowoczesne systemy IT, niezawodna i tania logistyka czynią z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wiodącego partnera handlowego dla wszystkich polskich sklepów.

Grupa Dystrybucyjna Tradis jest organizatorem sieci franczyzowych sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach, dostosowanych do oczekiwań i potrzeb polskich konsumentów. Spółki franczyzowe Tradisu tworzą cenione przez klientów sieci Lewiatan, Groszek, Koliber, Euro Sklep i Milea.

Tradis jest także strategicznym partnerem Spółdzielni Społem i współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. W jego strukturach znajduje się PSD – Partnerski Serwis Detaliczny dedykowany tym odbiorcom. W ramach PSD już wiosną przyszłego roku rozpocznie działalność nowa sieć handlowa GAMA. Stworzą ją placówki 56 spółdzielni. Sieć będzie miała zasięg ogólnopolski i podstawą jej stanie się ponad 500 istniejących już sklepów spółdzielczych.

Według przeprowadzonych w sierpniu i wrześniu badań satysfakcji klientów w najważniejszych obszarach działania Grupy Dystrybucyjnej Tradis, ponad 80% ankietowanych pozytywnie ocenia współpracę ze spółką. Najwyższe oceny uzyskały: poziom obsługi w hurtowniach, efektywność rozwiązywania problemów oraz dostępny asortyment. Badania wykazały, że placówki Tradisu cieszą się dużą lojalnością klientów – zdecydowana większość odwiedza je cyklicznie od lat, a ponad 33% z badanych respondentów robi zakupy wyłącznie w tych hurtowniach.

Informacje o firmie:

Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, zarządza nieruchomościami i prowadzi działalność deweloperską. Emperia jest obecna na polskim rynku od 1990 roku, swoim zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Zatrudnia ponad 13 tysięcy pracowników. Koordynatorem działalności Grupy jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Emperia Holding S.A.

Głównym założeniem strategii Grupy Handlowej Emperia na lata 2010-2012 jest wydzielenie odrębnych dywizji biznesowych: Grupy Dystrybucyjnej Tradis, Supermarketów Stokrotka/Delima i Nieruchomości. Najbliższe plany obejmują wprowadzenie na warszawską giełdę Grupy Dystrybucyjnej Tradis do końca marca przyszłego roku.

Dywizja dystrybucyjna – Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki: Tradis Sp. z o.o., Ambra Sp. z o.o., DEF Sp. z o.o., a także działalność franczyzową. Działalność operacyjna spółek dystrybucyjnych została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. Łącznie spółki dywizji dystrybucyjnej dysponują 73 oddziałami w postaci centrów dystrybucji, serwisów i magazynów cash&carry o łącznej powierzchni ok. 306 tys. m2.

Wspólnie z polskimi kupcami Grupa Dystrybucyjna Tradis organizuje sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach, dających możliwość wyboru konceptu optymalnie dopasowanego do oczekiwań, potrzeb i możliwości kupców. Tradis jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce.

Dywizję Dystrybucyjną Tradis tworzy 4 141 placówek (stan na 15 listopada 2010), w tym sieci:

  • Groszek - 1.095
  • Milea - 95
  • Społem Tychy - 24
  • Lewiatan Podlasie - 197
  • Lewiatan Śląsk - 299
  • Lewiatan Zachód - 295
  • Lewiatan Orbita - 107
  • Lewiatan Wielkopolska - 185
  • Lewiatan Północ - 168
  • Lewiatan Opole - 185
  • Lewiatan Kujawy - 233
  • Lewiatan Brda - 135
  • Euro Sklepy - 635
  • PSD - 488 placówek w ramach 56 Spółdzielni Społem

Dywizja Supermarkety Stokrotka/Delima – skupia supermarkety zlokalizowane na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Placówki handlowe dywizji detalicznej Emperii mają od 500 do 1400 m2 powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane  regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci.

Stokrotka Sp. z o. o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. W 2010 roku planowane jest otwarcie minimum 23 nowych Stokrotek, a w kolejnych latach 40-50 nowych placówek tej sieci rocznie.

Liczba placówek należących do dywizji detalicznej (stan na 15 listopada 2010):

  • Stokrotka - 177
  • Delima - 8

Dywizja Nieruchomości - odpowiada za nieruchomości Grupy Handlowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów, hal cash&carry, centrów dystrybucyjnych i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.

Wyodrębnienie z Grupy Handlowej Emperia trzech dywizji biznesowych: Grupy Dystrybucyjnej Tradis, Supermarketów Stokrotka/Delima i Nieruchomości, pozwoli wyspecjalizować działalność poszczególnych obszarów, poprawić ich efektywność i wzmocnić zdolność do dokonywania kolejnych fuzji i przejęć. Na rynku finansowym będzie to skutkowało większa przejrzystością i lepsza wyceną.

Grupa Handlowa Emperia otrzymała szereg nagród i wyróżnień: m.in. tytuł „Perły Polskiej Giełdy 2009”, plasując się na 7 pozycji w rankingu wg Gazety Giełdy „Parkiet”. W zestawieniu Gazety Finansowej „500 Największych Firm w Polsce”, Emperia znalazła się na 30 miejscu, zajęła także 39 pozycję w klasyfikacji „Giełdowe Spółki Roku 2009” organizowanym przez Puls Biznesu. Emperia zajmuje 32 miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 26 miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2009. Grupa uplasowała się na 2 pozycji w rankingu TOP 50 handlu FMCG oraz na 3 miejscu wśród 50-ciu najlepszych firm polskiego handlu detalicznego wg Detal Dzisiaj.