szukaj

Emperia dynamicznie rozwija sieć supermarketów Stokrotka

Grupa Handlowa Emperia dynamicznie rozwija dywizję Supermarketów, w której skład wchodzą sklepy Stokrotka i Delima. W dniu 13 listopada otwarto kolejny sklep pod szyldem Stokrotka w Lublinie. Jest to już 38 placówka tej sieci w województwie lubelskim i 177 sklep w kraju. W ciągu ostatnich 2 miesięcy rozpoczęły działalność w sumie 4 sklepy tej sieci: w Bydgoszczy, Chełmie, Chełmnie i Lublinie. Plany na 2010 rok zakładają otwarcie 23 nowych lokalizacji pod szyldem Stokrotka, z czego blisko połowa będzie usytuowana miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Nowa Stokrotka w Lublinie ma powierzchnię 1600 m2, z czego 1000 m2 przeznaczonych jest na supermarket, a pozostałą przestrzeń zajmuje 11 najemców. Jest zlokalizowana na osiedlu „Felin”, które liczy około 6000 mieszkańców. W pobliżu znajdują się także dwa domy studenckie. Placówka powstała od podstaw, na niezabudowanej wcześniej działce.

- Dynamicznie zwiększamy liczbę placówek w całym kraju. Stawiamy zarówno na rozwój organiczny, ale bazujemy także na przejęciach lokalnych sklepów. W naszym działaniu kierujemy się zasadami solidarności i uczciwości kupieckiej. Priorytetem dla nas są długotrwałe, partnerskie relacje handlowe. Od 2011 planujemy dodatkową intensyfikację działań – chcemy otwierać 40-50 sklepów rocznie powiedział Artur Kawa, prezes Emperia Holding SA.

Następne otwarcia sklepów Stokrotka planowane są we Wrocławiu i Sokołowie Podlaskim. Obecnie sieć pozyskała już 17 nowych lokalizacji pod swoje placówki, a kolejne 9 zostanie sfinalizowanych do końca listopada. Spółka planuje zamknąć rok z minimum 23 nowo otwartymi sklepami. Stokrotka konsekwentnie rozwija sieć przez budowę mini galerii osiedlowych, zakup bądź najem lokali handlowych, czy też jako strategiczny najemca w dużych galeriach handlowych.

Stokrotka Sp. z o.o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Spółka jest właścicielem sieci 177 supermarketów Stokrotka oraz 8 delikatesów Delima. Stokrotka to spółka z całkowicie polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego.

Zgodnie ze strategią grupy na lata 2010-2012 Emperia Holding zostanie podzielona na komplementarne wobec siebie dywizje biznesowe W pierwszej kolejności powstaną dwa podmioty: Grupa Dystrybucyjna Tradis oraz Dywizja Supermarketów (z wydzielonym nieruchomościowym funduszem inwestycyjnym).

Supermarkety Stokrotka to sklepy, w których nawet najbardziej wymagający klienci znajdą asortyment spełniający ich potrzeby. Są to placówki o wielkości od 500 do 1400 m2. Oferta sklepów obejmuje nawet do 10.000 pozycji asortymentowych, wśród których znaleźć można bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz ciekawą ofertę alkoholi i win z całego świata. W supermarketach Stokrotka i Delima dostępne są także produkty lokalne, pochodzące od regionalnych dostawców oraz marki własne. Wysoki poziom obsługi w każdej z placówek dostosowany jest do potrzeb nowoczesnego handlu.

Sklepy należące do Stokrotka Sp z o.o. – Stokrotka i Delima – zlokalizowane są na osiedlach mieszkalnych, w centrach miast i ciągach pieszych. Wśród nich znajdują się zarówno tradycyjne placówki, jak i lokalne centra handlowe.

Obecnie spółka koncentruje się na dalszym rozwoju działalności i rozpoczyna przygotowania do planowanego na 2013 rok wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych. Dołączenie do prestiżowego grona spółek giełdowych zapewni Stokrotce pełną transparentność i podwyższy jej zdolność akwizycyjną. Pozwoli także na uzyskanie realnej wartości ekonomicznej firmy. Kolejnym krokiem – prowadzącym do upublicznienia – będzie transformacja firmy w Spółkę Akcyjną.

Informacje o firmie:

Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, zarządza nieruchomościami i prowadzi działalność deweloperską. Emperia jest obecna na polskim rynku od 1990 roku, swoim zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Zatrudnia ponad 13 tysięcy pracowników. Koordynatorem działalności Grupy jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Emperia Holding S.A.

Głównym założeniem strategii Grupy Handlowej Emperia na lata 2010-2012 jest wydzielenie odrębnych dywizji biznesowych: Grupy Dystrybucyjnej Tradis, Supermarketów Stokrotka/Delima i Nieruchomości. Najbliższe plany obejmują wprowadzenie na warszawską giełdę Grupy Dystrybucyjnej Tradis do końca marca przyszłego roku.

Dywizja dystrybucyjna – Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki: Tradis Sp. z o.o., Ambra Sp. z o.o., DEF Sp. z o.o., a także działalność franczyzową. Działalność operacyjna spółek dystrybucyjnych została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. Łącznie spółki dywizji dystrybucyjnej dysponują 73 oddziałami w postaci centrów dystrybucji, serwisów i magazynów cash&carry o łącznej powierzchni ok. 306 tys. m2.

Wspólnie z polskimi kupcami Grupa Dystrybucyjna Tradis organizuje sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach, dających możliwość wyboru konceptu optymalnie dopasowanego do oczekiwań, potrzeb i możliwości kupców. Tradis jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce.

Dywizję Dystrybucyjną Tradis tworzy 4 132 placówek (stan na 15 listopada 2010), w tym sieci:

  • Groszek - 1.095
  • Milea - 95
  • Społem Tychy - 24
  • Lewiatan Podlasie - 197
  • Lewiatan Śląsk - 299
  • Lewiatan Zachód - 295
  • Lewiatan Orbita - 107
  • Lewiatan Wielkopolska - 185
  • Lewiatan Północ - 168
  • Lewiatan Opole - 185
  • Lewiatan Kujawy - 233
  • Lewiatan Brda  - 126
  • Euro Sklepy - 635
  • PSD - 488 placówek w ramach 56 Spółdzielni Społem

Dywizja Supermarkety Stokrotka/Delima – skupia supermarkety zlokalizowane na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Placówki handlowe dywizji detalicznej Emperii mają od 500 do 1400 m2 powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane  regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci.

Stokrotka Sp. z o. o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. W 2010 roku planowane jest otwarcie minimum 23 nowych Stokrotek, a w kolejnych latach 40-50 nowych placówek tej sieci rocznie.

Liczba placówek należących do dywizji detalicznej (stan na 15 listopada.2010):

  • Stokrotka - 177
  • Delima - 8

Dywizja Nieruchomości - odpowiada za nieruchomości Grupy Handlowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów, hal cash&carry, centrów dystrybucyjnych i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.

Wyodrębnienie z Grupy Handlowej Emperia trzech dywizji biznesowych: Grupy Dystrybucyjnej Tradis, Supermarketów Stokrotka/Delima i Nieruchomości, pozwoli wyspecjalizować działalność poszczególnych obszarów, poprawić ich efektywność i wzmocnić zdolność do dokonywania kolejnych fuzji i przejęć. Na rynku finansowym będzie to skutkowało większa przejrzystością i lepsza wyceną.

Grupa Handlowa Emperia otrzymała szereg nagród i wyróżnień: m.in. tytuł „Perły Polskiej Giełdy 2009”, plasując się na 7 pozycji w rankingu wg Gazety Giełdy „Parkiet”. W zestawieniu Gazety Finansowej „500 Największych Firm w Polsce”, Emperia znalazła się na 30 miejscu, zajęła także 39 pozycję w klasyfikacji „Giełdowe Spółki Roku 2009” organizowanym przez Puls Biznesu. Emperia zajmuje 32 miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 26 miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2009. Grupa uplasowała się na 2 pozycji w rankingu TOP 50 handlu FMCG oraz na 3 miejscu wśród 50-ciu najlepszych firm polskiego handlu detalicznego wg Detal Dzisiaj.