szukaj

Wyniki za pierwsze półrocze 2010 roku: wzrost zysku netto do 32,4 mln zł

Grupa Handlowa Emperia - jedna z największych polskich grup handlowych prowadzących dystrybucję oraz detaliczną sprzedaż artykułów FMCG osiągnęła w pierwszym półroczu 2010 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 2,83 mld zł, wyższe o 5,5% i zysk netto w wysokości 32,4 mln zł, wyższy o 2,5% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

W obszarze dystrybucji pracowano nad kosztami i jakością funkcjonowania centrów dystrybucji i sieci magazynów dystrybucyjnych Tradis, rozszerzono zakres oferowanych przez spółkę usług m.in. o usługi logistyczne, obejmujące wynajem miejsc paletowych dla zewnętrznych przedsiębiorców oraz uruchomiono w nowych lokalizacjach magazyny cash&carry w Częstochowie i w Wieluniu.

W obszarze detalu kontynuowano unifikację formatów supermarketów działających pod marką Stokrotka i Milea oraz zakończono certyfikację kolejnego systemu do obsługi sklepu detalicznego - Hipermarket, zintegrowanego z opracowanym wcześniej centralnym systemem Rego.

W pierwszym półroczu 2010 roku realizowano plany konsolidacyjne Grupy Handlowej Emperia. Rozpoczęto proces nabycia 100% udziałów spółki Lewiatan Kujawy, który ostatecznie zakończono 7 kwietnia bieżącego roku. Lewiatan Kujawy zarządza siecią 248 placówek detalicznych zlokalizowanych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, pomorskiego, łódzkiego, mazowieckiego i śląskiego.

Poza działaniami konsolidacyjnymi prowadzono rozwój organiczny spółek detalicznych Grupy Emperia. Otworzono trzynaście supermarketów Stokrotka oraz dwa supermarkety delikatesowe Delima w Jastrzębiu Zdroju i Suwałkach. Liczba supermarketów detalicznych należących do sieci Lewiatan (z wyłączeniem Lewiatan Kujawy), Euro Sklep, Groszek, Milea i PSD powiększyła się o kolejnych 335 placówek.

- „Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w pierwszym półroczu b.r. Grupie Emperia udało się wypracować zadowalające wyniki finansowe i poprawić poziom rentowności. Zakończona restrukturyzacja i konsekwentna dyscyplina kosztowa pozwala oczekiwać dalszego wzrostu przychodów ze sprzedaży i satysfakcjonujących wyników finansowych Grupy Handlowej Emperia” - mówi Artur Kawa, Prezes Zarządu Emperii.