szukaj

Archiwum

Emperia Holding przyłącza sieć Euro Sklep

25-10-2007

Emperia Holding – jedna z największych polskich grup handlowych prowadzących dystrybucję oraz detaliczną sprzedaż artykułów FMCG – podpisała umowę nabycia 100% akcji spółki Euro Sklep S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej.

Firma Euro Sklep jest siecią handlową działającą w branży FMCG wykorzystując formułę franczyzy i sklepy własne. Obecnie sieć Euro Sklep liczy 258 placówek handlowych franczyzowych i własnych, które działają w południowej części Polski (Śląsk, Małopolska, Dolny Śląsk i Opolszczyzna). W 2006 roku spółka wypracowała ponad 1,7 mln zł zysku netto, a kapitał własny Euro Sklep S.A. na koniec ubiegłego roku wyniósł 4,76 mln zł.

Inwestycja związana z nabyciem udziałów w spółce Euro Sklep zostanie sfinansowana ze środków własnych Emperia Holding oraz środków obcych. Przyłączenie Euro Sklepów do grupy kapitałowej Emperia Holding stanowi realizację strategii rozwoju Emperia Holding opartej na aktywnej konsolidacji rynku detalicznego i dystrybucyjnego w Polsce.

„Sieć Euro Sklep jest już szóstą z kolei spółką , na której przyłączenie zdecydowaliśmy się w tym roku. Jest to kolejny dowód naszej konsekwencji w realizacji celów strategicznych holdingu. Nie poprzestajemy na tym i planujemy nadal bardzo intensywnie się rozwijać – zarówno organicznie, jak i przez kolejne przyłączenia do Emperia Holding” - powiedział  Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding.

W październiku Emperia przeprowadziła drugą emisję akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, której wartość wyniosła ponad 230 mln zł. Prawa do akcji serii L oraz akcje serii H-K są notowane na warszawskim parkiecie od 24 października 2007.

Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na transakcje przejęć mniejszych i większych podmiotów z branży FMCG. Wartość wydatków na akwizycje w latach 2007-2008 wyniesie ponad 200 mln zł. Łącznie planowane przez Emperia Holding nakłady inwestycyjne w latach 2007-2008, uwzględniające intensywny rozwój organiczny holdingu, wyniosą prawie 500 mln zł.

Emperia Holding S.A. osiągnęła w pierwszym półroczu 2007 przychody na poziomie 2,18 mld zł, co oznacza wzrost wobec analogicznego okresu roku ubiegłego o 227,4%. Zysk netto spółki wyniósł 49,4 mln zł i był wyższy o 254,1% w porównaniu do pierwszej połowy 2006. W 2007 roku Grupa - tylko w wyniku rozwoju organicznego - planuje zwiększenie sprzedaży o 10% (do 4,4 mld zł) i przewiduje wzrost nakładów inwestycyjnych do poziomu 85 mln zł.

Emperia Holding konsekwentnie realizuje plany konsolidacji detalicznego i hurtowego rynku FMCG w Polsce. Po przejęciu w 2006 roku Grupy Kapitałowej BOS (56 oddziałów i 81 sklepów na terenie-wschodniej i północno-zachodniej części Polski), w lipcu tego roku holding przyłączył Społem Tychy (36 placówek handlowych zlokalizowanych w województwie śląskim), a we wrześniu spółki Centrum (13 placówek handlowych w województwie warmińsko-mazurskim) i Maro-Markety (18 placówek handlowych, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim i opolskim). W czerwcu zapadły decyzje nabycia 100% akcji spółek dystrybucyjnych Sydo z siedzibą we Wrocławiu oraz Alpaga Xema z siedzibą w Poznaniu. Firma planuje kolejne akwizycje i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami zainteresowanymi przyłączeniem się do Emperia Holding.

Informacje o firmie:

Emperia Holding zajmuje 7 miejsce wśród największych firm handlowych w Polsce, 44 miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 39 miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2006.

Spółka jest wysoko oceniana przez analityków, którzy uznają lokatę w akcje Emperia Holding za pewną inwestycję. Podczas drugiej ofert publicznej Emperia Holding, łączne deklaracje funduszy inwestycyjnych i emerytalnych w book-buildingu osiągnęły poziom trzykrotnie przekraczający ilość akcji oferowanych w transzy instytucjonalnej.

Działalność Emperia Holding S.A. jest podzielona na dwa segmenty: detaliczny i dystrybucyjny, w których zatrudnionych jest ponad 10 000 pracowników.

Segment detaliczny składa się z sieci:

* Stokrotka  – 100 supermarketów, w tym 3 supermarkety delikatesowe Stokrotka Premium;

* Groszek – 524 sklepy franczyzowe;

* Lewiatan Podlasie – 141 sklepów, w tym 135 franczyzowych;

*  Jaskółka i Milea – 36 sklepów partnerskich;

*  Społem Tychy” – 36 sklepów partnerskich;

*  Centrum – 13 sklepów;

*  Maro-Markety – 18 sklepów, działających pod szyldem Lewiatan Podlasie.

Segment dystrybucyjny skupia 9 spółek zależnych (Eldorado, BOS, DLS, Sygel-Jool, DEF, Express Podlaski, Sydo, Alpaga-Xema oraz zajmującą się importem i eksportem Arsenal. Razem spółki te dysponują 68 oddziałami dystrybucyjnymi, w tym 58 magazynami cash&carry, o łącznej powierzchni ok. 232 tys. m2.