szukaj

Archiwum

Emperia nominowana do nagrody „Spółka Najwyższej Reputacji 2008 w Polsce”

13-10-2008

Emperia Holding S.A., spółka koordynująca pracę Grupy Handlowej Emperia, jednej z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce, znalazła się na liście pretendentów do nagrody w pierwszym niezależnym badaniu reputacji spółek giełdowych. Firma otrzymała nominację w kategorii Handel.

Niezależny ranking opisujący reputację spółek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie ma dostarczyć rynkowi informacji na temat oceny poszczególnych firm, ułatwiając podejmowanie decyzji inwestycyjnych. Tego typu badanie zostało przeprowadzone po raz pierwszy w historii warszawskiej giełdy. Obejmowało cztery kluczowe aspekty: orientację na biznes, opinię o zarządzie, rzetelność oraz wizerunek, jaki spółka posiada na rynku inwestycyjnym. Badaniu poddano 80 spółek.

- Nie mam wątpliwości jak ważna nie tylko dla inwestorów, ale też  klientów, kontrahentów i pracowników jest reputacja spółki. W Grupie Handlowej Emperia przykładamy do niej ogromną wagę. Zawsze działamy transparentnie, w oparciu o najwyższe standardy biznesowe, zasady uczciwości kupieckiej i szacunek dla każdego człowieka – mówi Artur Kawa, Prezes Zarządu Emperia Holding S.A.

Emperia jest jedną z największych polskich grup handlowych prowadzących handel detaliczny i dystrybucję artykułów FMCG. Spółki dystrybucyjne należące do Grupy Handlowej Emperia posiadają 70 magazynów dystrybucyjnych zlokalizowanych na obszarze całej Polski. Własne sieci detaliczne prowadzą ponad 260 supermarketów. Sieci franczyzowe Emperii skupiają ponad 3200 sklepów o łącznej powierzchni ponad 270 000 m2. Podczas oferty publicznej w III kwartale 2007 r. na warszawskiej GPW Emperia pozyskała 232,5 mln zł na swój dalszy rozwój.

Grupa Handlowa Emperia osiągnęła w 2007 roku przychody na poziomie 4,6 mld zł. Zysk netto spółki wyniósł 89,7 mln zł. W 2007 roku grupa poniosła nakłady inwestycyjne w kwocie 119,9 mln zł, a na 2008 rok zaplanowała 175 mln zł, co oznacza wzrost o 46%. Emperia nieustannie prowadzi zaawansowane rozmowy z parterami zainteresowanymi przyłączeniem się do Grupy Handlowej.

Informacje o firmie:

Grupa Handlowa Emperia konsekwentnie realizuje plany konsolidacji detalicznego i hurtowego rynku FMCG w Polsce. Po połączeniu w 2006 roku z Grupą Kapitałową BOS (56 oddziałów i 81 sklepów na terenie-wschodniej i północno-zachodniej części Polski), w lipcu 2007 roku Emperia powiększyła się o Społem Tychy (36 placówek handlowych zlokalizowanych w województwie śląskim), a we wrześniu o spółki Centrum (13 placówek handlowych w województwie warmińsko-mazurskim) i Maro-Markety (18 placówek handlowych, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim i opolskim).

W czerwcu 2007 roku zapadły decyzje nabycia 100% akcji spółek dystrybucyjnych Sydo z siedzibą we Wrocławiu oraz Alpaga Xema z siedzibą w Poznaniu. W październiku do Grupy Handlowej Emperia dołączył Euro Sklep S.A. (265 placówek handlowych franczyzowych i własnych działających na terenie województwa śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego i małopolskiego), w listopadzie Sklepy Polka (74 placówki handlowe działające na terenie woj. podlaskiego i świętokrzyskiego), a w grudniu Retail Services Poland (27 placówek handlowych franczyzowych).

2008 rok to kontynuacja procesów konsolidacji polskiego rynku. W lutym do Grupy Handlowej Emperia dołączył Lewiatan Dolny Śląsk i Lewiatan Zachód, w kwietniu Lewiatan Orbita, a we wrześniu Lewiatan Wielkopolska. W sierpniu sfinalizowano transakcję nabycia udziałów w ZKiP Lewiatan 94 Holding S.A. Firma planuje kolejne akwizycje i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami zainteresowanymi przyłączeniem się do Grupy Handlowej Emperia.

Grupa Handlowa Emperia jest obecna na polskim rynku już od 18 lat. Jej działalność dzieli się na dwa segmenty: detaliczny (m.in. Stokrotka i  Stokrotka Premium, Groszek, Milea, Lewiatan, Społem Tychy, Centrum, Euro Sklep) i dystrybucyjny (spółki zależne: Tradis, BOS, DLS, Sygel-Jool, DEF, Express Podlaski, Alpaga-Xema oraz zajmującą się importem i eksportem Arsenal). W kwietniu rozpoczął się proces integracji spółek dystrybucyjnych w jeden podmiot gospodarczy o nazwie Tradis. W obu segmentach zatrudnionych jest blisko 11 tysięcy pracowników.