szukaj

Archiwum

Wyniki za III kwartał 2008 - wzrost przychodów ze sprzedaży oraz intensywna restrukturyzacja

13-11-2008

Emperia Holding S.A. – reprezentująca Emperię - jedną z największych polskich grup handlowych prowadzących dystrybucję oraz handel detaliczny artykułów FMCG – osiągnęła w trzecim kwartale 2008 roku 10% wzrost przychodów ze sprzedaży wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Przychody przekroczyły 1,33 miliarda złotych, a skonsolidowany zysk netto wyniósł 5,47 miliona złotych. Nakłady inwestycyjne przekroczyły wartość 89 milionów złotych.

Trzeci kwartał 2008 roku to okres intensywnej restrukturyzacji Grupy Handlowej Emperia. Głównym celem tych działań jest przekształcenie wybranych spółek dystrybucyjnych w jedną silną spółkę Tradis działającą w oparciu o ogólnopolską sieć centrów dystrybucji oraz ujednolicenie formatów sklepów detalicznych.

Spółka Tradis, kontynuując proces reorganizacji w obszarze dystrybucji, przejęła w sierpniu działalność operacyjną spółki Sydo Sp. z o.o. wraz z jej czterema oddziałami zlokalizowanymi we Wrocławiu, w Ziemnicach, Zielonej Górze i Katowicach oraz działalność operacyjną oddziałów cash&carry DLS we Włocławku i Płocku.

W ramach budowy ogólnopolskiej sieci centrów dystrybucyjnych w sierpniu uruchomiono centrum dystrybucyjne we Wrocławiu, a we wrześniu w Będzinie.

W obszarze detalu, kontynuując działania mające na celu ujednolicenie formatów sklepów detalicznych, zmieniono nazwę sieci supermarketów delikatesowych Stokrotka Premium na Delima. Nową nazwę po raz pierwszy zaprezentowano konsumentom w Lublinie w pierwszych dniach października.

Emperia Holding S.A. konsekwentnie realizowała również plany konsolidacji rynku w ramach Grupy Handlowej Emperia. W trzecim kwartale 2008 do Grupy Emperia dołączyły kolejne spółki detaliczne: Lewiatan Śląsk, Lewiatan Wielkopolska oraz centralna spółka Grupy Handlowej Lewiatan - ZKiP Lewiatan’94 Holding. Przyłączające się  spółki zarządzają sieciami sklepów liczących łącznie 362 placówki.

W obszarze dystrybucji do struktur Grupy Handlowej Emperia została przyłączona spółka MAGO z siedzibą w Pile będąca częścią grupy dystrybucyjnej MPT. Na bazie MAGO został utworzony nowy oddział, w chwili obecnej należący do DLS. Obrót pilskiej spółki w 2007 roku wyniósł ok. 53 mln zł. Grupa Handlowa Emperia planuje duże nakłady inwestycyjne na rozbudowę i modernizację obiektu w Pile. W efekcie powstanie nowoczesny magazyn dystrybucyjny o powierzchni ok. 3 tys. mkw. Zakończenie prac planowane jest na listopad/grudzień tego roku.

Poza działaniami konsolidacyjnymi Emperia konsekwentnie prowadziła rozwój organiczny detalu. Otwarto kolejne supermarkety Stokrotka, Delima, Milea, Groszek, Euro Sklep i Lewiatan.

- Konsekwentna realizacja planów integracyjnych oraz wysokie tempo pozyskiwania nowych lokalizacji handlowych, pomimo znaczącego obciążenia dla bieżących wyników finansowych, gwarantuje Grupie Handlowej Emperia umocnienie pozycji lidera polskiego handlu FMCG - powiedział Artur Kawa, Prezes Zarządu Emperia Holding S.A.

 

Informacje o firmie:

Działalność Grupy Handlowej Emperia jest uporządkowana i podzielona na dwa segmenty: detaliczny oraz dystrybucyjny, w których zatrudnionych jest ponad 11 tysięcy pracowników.

Segment detaliczny składa się z:

Sieci supermarketów:

  • Stokrotka  – 134 supermarketów,
  • Delima - 4 supermarkety
  • Groszek – 811 supermarketów
  • Euro Sklep –  420 supermarketów
  • Milea –  17 supermarketów
  • Społem Tychy – 25 supermarketów
  • Centrum – 11 supermarketów
  • Maro Markety – 18 supermarketów
  • Lewiatan Podlasie - 148 supermarketów
  • Lewiatan Dolny Śląsk –  105 supermarketów
  • Lewiatan Zachód – 217 supermarketów
  • Lewiatan Orbita – 94 supermarketów
  • Lewiatan Śląsk – 179 supermarketów
  • Lewiatan Wielkopolska – 183 supermarkety

Segment dystrybucyjny skupia obecnie 8 spółek zależnych: Tradis, BOS, DLS, Sygel-Jool, DEF, Express Podlaski, Alpaga-Xema oraz zajmującą się importem i eksportem Arsenal, których działalność operacyjna została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach wydzielonych makroregionów, pokrywających teren całej Polski. Spółki te dysponują łącznie 74 oddziałami dystrybucyjnymi, o łącznej powierzchni ok. 271 tys. m2. Trwa proces integracji wybranych spółek dystrybucyjnych Emperii w jeden podmiot gospodarczy, pod nazwą Tradis.