szukaj

Archiwum

Emperia „Liderem rynku spożywczego”

16-12-2008

Grupa Handlowa Emperia została wyróżniona tytułem „Lidera rynku spożywczego” przyznawanym firmom, których działania w ostatnim czasie wyróżniały się w polskim sektorze żywnościowym. Konkurs zorganizowały redakcje Rynku Spożywczego oraz serwisu portalspożywczy.pl. Jego celem było wspieranie pozytywnych zmian zachodzących na polskim rynku FMCG.

To pierwsza edycja konkursu. Redakcje przyznawały w nim nagrody nie za całokształt pracy spółek, ale za ich konkretne działania. Emperia została nagrodzona za stworzenie, głównie w procesie konsolidacji, stabilnej i dobrze rozwijającej się grupy, łączącej handel detaliczny z hurtowym. Jak podkreślono w uzasadnieniu: „Firma przeszła drogę od małej hurtowni do holdingu, potrafiła z wyspecjalizowanej grupy hurtowej w ciągu trzech lat stać się liderem polskiego rynku detalicznego. Obecnie Grupa Handlowa Emperia z sukcesem rozwija równolegle kilka sieci sklepów franczyzowych, prowadząc jednocześnie zaawansowane prace nad unikalnym projektem integracji sieci dystrybucyjnej pod marką Tradis. Jest partnerem handlowym dla ponad 50 tys. polskich sklepów. Spółki dystrybucyjne należące do Emperii mają 70 magazynów dystrybucyjnych w całej Polsce, zaś sieci detaliczne zarządzane przez spółkę prowadzą ponad 2 tys. sklepów i supermarketów”.

W imieniu zarządu Emperii nagrodę odebrał Wojciech Kruszewski, prezes Zarządu Lewiatan '94 Holding S.A., spółki która w mijającym roku dołączyła do Grupy Handlowej Emperia.

Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce prowadzących handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. Koordynatorem działalności Grupy Handlowej Emperia jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding S.A.

Grupa Handlowa Emperia prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny Cash & Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z Emperii wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.

Handel detaliczny w Grupie Handlowej Emperia prowadzony jest poprzez sieci supermarketów, w których nawet najbardziej wymagający konsumenci znajdą poszukiwane przez siebie produkty. Grupa Handlowa Emperia wspólnie z polskimi kupcami organizuje sieci o różnorodnych formatach, optymalnie dostosowanych do oczekiwań i potrzeb klientów.