Stokrotka z Grupy Emperia umacnia pozycję rynkową

Stokrotka konsekwentnie rozwija sieć swoich supermarketów otwierając kolejne placówki w całym kraju. Tylko w październiku supermarkety Stokrotka pojawiły się w Olsztynie oraz Goworowie, a na listopad planowane są otwarcia w Poniatowej, Elblągu, Sanoku i Wrocławiu. Sieć nieustannie poszukuje również lokalizacji dla swoich sklepów, zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Spółka ma już zagwarantowanych kilkanaście lokalizacji pod przyszłe inwestycje.

Do końca tego roku Stokrotka chce uruchomić kilka kolejnych supermarketów, niemal połowa z nich powstanie w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Dodatkowo, w kilku najstarszych placówkach, sieć przeprowadziła w tym roku remonty i remodelingi. Ich celem było podniesienie standardu i funkcjonalności obiektów.

- Umacniamy swoją pozycję na rynku poprzez intensywny rozwój organiczny, który prowadzimy równolegle z procesem wyboru inwestora dla naszego segmentu detalicznego. Każdego miesiąca placówki sieci Stokrotka pojawiają się w kolejnych miastach Polski. Nieustannie pozyskujemy również nowe lokalizacje pod nasze supermarketymówi Marek Wesołowski, członek zarządu i dyrektor ds. działalności detalicznej Emperii.

Pod koniec czerwca Emperia ogłosiła proces aukcyjny związany z pozyskaniem inwestora dla segmentu detalicznego grupy. Transakcja dotyczy sieci sklepów: Stokrotka i Delima, a także Społem Tychy i Maro Markety, które w całej Polsce posiadają łącznie ponad 230 placówek. Spółka do 26 września czekała na oferty zakupu od zainteresowanych podmiotów. Następnie, zarząd Emperii wspólnie z doradcą inwestycyjnym - KPMG Advisory, dokonał oceny otrzymanych propozycji. Na tej podstawie powstała lista kilku podmiotów zaproszonych do kolejnego etapu procesu aukcyjnego. Są wśród nich zarówno inwestorzy branżowi, jak i finansowi. Ogłaszając proces aukcyjny zarząd Emperii określił minimalną wartość transakcji na poziomie 900 mln zł. Analiza otrzymanych ofert wskazuje, że spółka otrzyma co najmniej taką kwotę.

Potencjalni inwestorzy mają czas do 7 listopada, aby na podstawie przeprowadzonego procesu due dilligence przygotować i złożyć ostateczne oferty zakupu. Podpisanie umowy sprzedaży z wybranym inwestorem nastąpi do końca tego roku.

 

Stokrotka Sp. z o. o. wchodzi w skład Grupy Handlowej Emperia. Jest kluczową spółką dywizji detalicznej i jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Spółka jest właścicielem 185 supermarketów Stokrotka oraz 8 supermarketów delikatesowych Delima, działających na terenie całego kraju.

Supermarkety segmentu detalicznego Emperii zlokalizowane są na osiedlach, w mini centrach i galeriach handlowych. Mają od 100 do 1400 m2 powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane w regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci.

Informacje o Grupie Handlowej Emperia:

Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, zarządza nieruchomościami i prowadzi działalność deweloperską. Emperia jest obecna na polskim rynku od 1990 roku, swoim zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Zatrudnia niemal 14 tysięcy pracowników. Koordynatorem działalności Grupy jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Emperia Holding SA.

Działalność segmentu dystrybucyjnego Emperii skupia się w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis, segment detaliczny reprezentuje Dywizja Supermarketów, zaś za nieruchomości Emperii odpowiada Dywizja Nieruchomości.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG przez magazyny Cash & Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów. Celem Tradisu jest pozycja lidera dystrybucji FMCG w Polsce.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki zajmujące się dystrybucją towarów FMCG, a wspólnie z polskimi kupcami organizuje sieci franczyzowe i partnerskie sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. Sieci franczyzowe i partnerskie działające w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis liczą obecnie ponad 5 200 placówek, zaś 60 spółdzielni współpracujących z Tradisem zarządza ponad 560 sklepami.

W skład Grupy Dystrybucyjnej Tradis wchodzą spółki Tradis (dystrybucja artykułów FMCG, chemii i kosmetyków), Ambra (dystrybucja artykułów chemiczno-kosmetycznych), DEF (dystrybucja artykułów FMCG), Detal Koncept (organizator franczyzowych sieci Groszek i Milea), Euro Sklep (sieć franczyzowa), Lewiatan (sieć franczyzowa), Koliber (franczyzowe sieć drogerii) oraz PSD, który wspólnie ze Spółdzielniami Społem współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce i tworzy sieć Gama.

Działalność operacyjna spółek dystrybucyjnych została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. Dysponują one 63 oddziałami w postaci Centrów Dystrybucji, serwisów i magazynów Cash & Carry, o łącznej powierzchni ok. 306 tys. m2.

Dywizja Supermarkety – skupia supermarkety zlokalizowane na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Placówki handlowe tej dywizji Emperii mają do 1400 m2 powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci.

Dywizję Supermarkety Grupy Handlowej Emperia tworzą placówki sieci Stokrotka, Delima, Maro Markety oraz Społem Tychy.

Obecnie Emperia prowadzi proces wyboru inwestora dla dywizji detalicznej w formie aukcji. Podpisanie umowy inwestycyjnej z potencjalnym inwestorem nastąpi do końca tego roku. Celem tych działań jest kontynuacja dotychczasowego, dynamicznego rozwoju dywizji detalicznej.

Dywizja Nieruchomości - odpowiada za nieruchomości Grupy Handlowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów, hal Cash & Carry, Centrów Dystrybucji i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.

Grupa Handlowa Emperia otrzymała szereg nagród i wyróżnień: m.in. tytuł „Perły Polskiej Giełdy 2009”, plasując się na 7 pozycji w rankingu wg Gazety Giełdy „Parkiet”. W zestawieniu Gazety Finansowej „500 Największych Firm w Polsce”, Emperia znalazła się na 30 miejscu, zajęła także 39 pozycję w klasyfikacji „Giełdowe Spółki Roku 2009” organizowanym przez Puls Biznesu. Emperia zajmuje 36 miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 31 miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2010. Grupa uplasowała się na 2 pozycji w rankingu TOP 50 handlu FMCG oraz na 3 miejscu wśród 50-ciu najlepszych firm polskiego handlu detalicznego wg Detal Dzisiaj. W 2010 roku Tradis, spółka dystrybucyjna z Grupy Handlowej Emperia, otrzymał nagrodę polskich kupców - „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”. Z kolei sieć Stokrotka została wyróżniona Złotym Laurem Klienta w kategorii „Krajowa sieć supermarketów”.