szukaj

Tradis testuje nowe kategorie asortymentowe

Świeża żywność, wędliny paczkowane, mrożonki, suplementy diety i parafarmaceutyki – to nowe kategorie asortymentowe, które w najbliższym czasie mogą wzbogacić ofertę Tradisu. Jeśli testy wypadną pozytywnie, produkty tych segmentów, dotychczas niedostępne lub słabo reprezentowane w ofercie – trafią do ogólnopolskiej dystrybucji spółki. Celem tych działań jest udoskonalenie oferty asortymentowej Tradisu tak, aby jak najpełniej zaspokajała potrzeby detalistów i ich klientów.

- Dążymy do tego, aby nasza oferta asortymentowa była jak najpełniejsza. Wprawdzie w praktyce niemożliwym jest dostarczenie do sklepu wszystkich produktów – w takich kategoriach jak pieczywo, czy mięso nadal prym wiodą lokalne piekarnie i masarnie - ale chcemy maksymalnie zbliżyć się do tego poziomu. Jednocześnie pracujemy nad reorganizacją sieci dystrybucji, żeby jeszcze efektywniej zarządzać zapasami, a przy tym zapewniać jak największą dostępność towarów naszym klientom - mówi Rafał Melanowicz, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Tradisu.

Testy nowych kategorii prowadzone są w wybranych oddziałach oraz w oparciu o konkretne grupy klientów, potencjalnie zainteresowanych danym asortymentem. Świeże owoce i warzywa trafiają obecnie pilotażowo do 200 supermarketów w całej Polsce, w pierwszej połowie przyszłego roku pojawią się natomiast w ofercie wszystkich hal Cash & Carry Tradisu. Paczkowane wędliny dostępne są w czterech oddziałach samoobsługowych, zaś mrożonki Tradis dostarcza do niemal 2 000 klientów. Suplementy diety i parafarmaceutyki będą testowane w ofercie serwisowej (z dowozem). Dzięki temu, jeszcze przed rozszerzeniem oferty, spółka może szczegółowo zbadać rzeczywiste zapotrzebowanie rynku, zebrać doświadczenia, a także przeanalizować koszty i przebieg całego procesu logistycznego. Na podstawie zebranych informacji zarząd spółki w przyszłości podejmie decyzje o wprowadzeniu danej kategorii do sprzedaży.

Obecnie Tradis w swojej sieci dystrybucyjnej w całym kraju oferuje łącznie 25 000 produktów kategorii: nabiał i tłuszcze, słodycze, produkty spożywcze dla dzieci, koncentraty spożywcze, przyprawy, kawy i herbaty, produkty masowe, przetwory owocowo-warzywne, konserwy, dania gotowe, alkohol i napoje, karma dla zwierząt, papierosy oraz chemia i kosmetyki. W poszczególnych centrach dystrybucji dostępnych jest średnio kilkanaście tysięcy pozycji asortymentowych. Stałą ofertę Tradisu uzupełniają produkty sezonowe (np. znicze, produkty grillowe, świąteczne i okolicznościowe) oraz produkty lokalne, charakterystyczne dla poszczególnych regionów kraju. Spółka współpracuje z ponad 600 producentami ogólnopolskimi i lokalnymi.

Po niezrealizowaniu przez Eurocash umowy inwestycyjnej dotyczącej połączenia spółek, zarząd Tradisu przystąpił do kontynuowania przyjętej w ubiegłym roku strategii. W najbliższym czasie grupa chce się intensywnie rozwijać, zarówno organicznie, jak i przez przyłączanie kolejnych podmiotów. Zarząd Tradisu już wznowił zawieszone ze względu na umowę inwestycyjną rozmowy z firmami, które chciały dołączyć do grupy. Negocjuje głównie z dystrybutorami regionalnymi. Celem tych działań jest umocnienie pozycji Tradisu w każdym regionie kraju, a w konsekwencji osiągnięcie pozycji lidera dystrybucji FMCG w Polsce.

Grupa będzie także umacniać pozycję swoich sieci, które rozwijają się w ramach własnych formatów. Dziś sieci franczyzowe i partnerskie działające w Grupy Dystrybucyjnej Tradis liczą ponad 5 200 placówek. W ostatnim czasie spółka uzupełniła swoją ofertę o partnerską sieć Minutka, skierowaną do klientów hal Cash & Carry Tradisu.

Tradis rozwija również współpracę w ramach PSD z kolejnymi spółdzielniami partnerskimi. Teraz z Grupą współpracują 63 spółdzielnie, zarządzające ponad 560 sklepami. Spółdzielcy i PSD właśnie wprowadzili na rynek wspólną sieć sklepów Gama, która do grudnia będzie liczyła co najmniej 20 placówek, a w przyszłym roku powiększy się o minimum 50 kolejnych lokalizacji.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny Cash & Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Wśród współpracujących ze spółką sieci znajdują się: sieci franczyzowe, PSD wraz ze spółdzielniami Społem, stowarzyszenia kupieckie oraz supermarkety. Tradis specjalizuje się w obsłudze sieciowych punktów sprzedaży, których liczba wynosi już ponad 10 000. Spółka jest również kluczowym dostawcą do ponad 1 400 sklepów stacji Orlen i Bliska.

Badania potwierdzają, że placówki Tradisu cieszą się dużą lojalnością klientów. 96,5% klientów poleca Tradis odbiorcom innych hurtowni FMCG. Dowodem najwyższej jakości usług, jakie oferuje Tradis, jest przyznanie przez klientów nagrody „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”.

Właścicielem Tradisu jest Grupa Handlowa Emperia.