szukaj

Tradis uruchomił nowy koncept sklepów partnerskich - sieć Minutka

Grupa Dystrybucyjna Tradis wprowadza na rynek sieć Minutka – nową ofertę przeznaczoną specjalnie dla najmniejszych sklepów spożywczych, zaopatrujących się w halach Cash & Carry. W zamian za utrzymanie określonego poziomu lojalności zakupowej, Tradis zapewnia partnerom Minutki preferencyjne warunki rabatowe, dostęp do atrakcyjnych promocji, bezpłatną wizualizację sklepu, oraz wsparcie w prowadzeniu biznesu. Obecnie na rynku działa 6 placówek pod szyldem Minutka, do końca roku ma ich być co najmniej 100, a w grudniu 2013 roku sieć chce już liczyć ok. 1000 sklepów. Z początkiem października rusza akcja pozyskiwania detalistów zainteresowanych dołączeniem do partnerskiej sieci.

- Obecne warunki rynkowe są wyjątkowo trudne dla małych, osiedlowych i wiejskich sklepów. Choć potrzebne i lubiane przez klientów – coraz częściej wypierane są przez wielkopowierzchniową i dyskontową konkurencję. Wychodząc naprzeciw licznym, polskim przedsiębiorcom, którzy poszukując najlepszych ofert sami zaopatrują swoje placówki, uruchomiliśmy projekt sieci sklepów partnerskich Minutka. To oferta, która odpowiada precyzyjnie na specyficzne potrzeby tej grupy kontrahentów. Po wstępnych rozmowach mamy potwierdzenie dużego zainteresowania nie tylko u naszych stałych klientów, ale też kupców działających w konkurencyjnych sieciachmówi Kazimierz Mars, prezes zarządu Tradis.

Minutka to projekt stworzony na miarę oczekiwań detalistów, którzy prowadzą lub są zdecydowani na prowadzenie małych sklepów, a jednocześnie preferują zakupy w kanale Cash & Carry. Jest uzupełnieniem dotychczasowej oferty Tradisu w zakresie systemów sieciowych.

- Dotychczas kierowaliśmy propozycję sieciowej współpracy głównie do klientów zaopatrujących się w kanale serwisowym (z dostawą) poprzez koncepty franczyzowe - Groszek, Euro Sklep, Lewiatan i Milea. Minutka jest alternatywą dla odbiorców preferujących samodzielne zaopatrzenie własnego sklepu w halach C&C Tradis. Przygotowaliśmy dla nich atrakcyjny pakiet promocji i narzędzi konsumenckich, które pozwolą małym sklepom skuteczniej walczyć z konkurentamimówi Rafał Melanowicz, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Tradis.

Tradis dedykuje sieć Minutka klientom świadomym potrzeb i korzyści wynikających z działania w grupie, ale także ceniącym sobie niezależność w prowadzeniu własnego biznesu.

- Oferujemy prosty model współpracy – w zamian za utrzymanie określonego poziomu obrotów z halami C&C Tradis rewanżujemy się kupcom poprawą stałych rabatów, bardzo atrakcyjnymi promocjami, które mają stać się wyróżnikiem sieci, oraz finansowaniem wizualizacji sklepu. Nie ingerujemy w poziom marżowania, a budowę percepcji cenowej Minutki opieramy na kilku wybranych, opiniotwórczych produktach, które promujemy plakatami w placówkach – mówi Tomasz Ciepłowski, Dyrektor Sprzedaży C&C Tradis.

Grupa Dystrybucyjna Tradis jest organizatorem sieci franczyzowych sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach, dostosowanych do oczekiwań i potrzeb polskich konsumentów. Spółki franczyzowe Tradisu tworzą cenione przez klientów sieci: Lewiatan, Groszek, Euro Sklep, Milea. Do ich grona dołącza teraz partnerska sieć Minutka. Dzięki temu Tradis zapewnia polskim kupcom możliwość wyboru formatu, który im samym najbardziej odpowiada. Mutiformatowość pozwala dotrzeć zarówno do klientów ceniących sobie szybkie zakupy, jak i osób, które lubią im poświęcać więcej czasu, do mieszkańców metropolii, ale też mniejszych miejscowości. Równoległe rozwijanie kilku konceptów franczyzowych w jednej grupie pozwala także proponować w każdym z nich różne rodzaje aktywności marketingowej i odmienne promocje.

Tradis chce konsekwentnie umacniać pozycję swoich sieci franczyzowych, które mają się rozwijać w ramach swoich formatów. Dziś sieci franczyzowe działające w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis liczą ponad 4 100 placówek. Tradis rozwija również współpracę w ramach PSD z kolejnymi spółdzielniami partnerskimi. Teraz z Grupą współpracują 63 spółdzielnie, zarządzające ponad 520 sklepami. Spółdzielcy i PSD właśnie wprowadzili na rynek wspólną sieć sklepów Gama, która do grudnia będzie liczyła co najmniej 25 placówek, a w przyszłym roku powiększy się o minimum 50 kolejnych lokalizacji.

Po niezrealizowaniu przez Eurocash umowy inwestycyjnej dotyczącej połączenia spółek, zarząd Tradisu przystąpił do kontynuowania przyjętej w ubiegłym roku strategii. Samodzielnie chce zapewnić polskim kupcom perspektywę dynamicznego rozwoju, atrakcyjne warunki współpracy handlowej i perfekcyjny serwis. W najbliższym czasie grupa chce się intensywnie rozwijać, zarówno organicznie, jak i przez przyłączanie kolejnych podmiotów. Tradis poprawia także kompletność oferty dla sklepów, poszerzając asortyment o kolejne, testowane wcześniej kategorie, które dotychczas były niedostępne lub zbyt słabo reprezentowane, i reorganizuje sieć dystrybucji. W ten sposób chce jeszcze efektywniej zarządzać zapasami, skrócić czas dostaw i pilnować ich terminowości. Wszystko po to, by jak najpełniej zaspokajać potrzeby detalistów i pozyskiwać ich lojalność.

W I półroczu 2011 r. Grupa Dystrybucyjna Tradis wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 2,58 mld zł, jest to wynik wyższy o 8,5%  w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 26,5 mln zł, co daje wzrost o 12,7% w porównaniu do I półrocza roku 2010. Wyniki świadczą o konsekwentnym umacnianiu pozycji Tradisu jako kompleksowego dostawcy towarów FMCG do sklepów ogólnospożywczych.