szukaj

Nowi członkowie zarządu Tradisu

9 sierpnia 2011 r. powołani zostali nowi członkowie zarządu Tradis – spółki należącej do Emperia Holding, jednej z największych grup handlowych w Polsce. Prezesem zarządu został Kazimierz Mars, a członkami zarządu: Rafał Melanowicz i Dariusz Zdanowicz. Zmiany w zarządzie są elementem strategii, która zakłada zdobycie przez Tradis pozycji lidera polskiej dystrybucji FMCG.

Kazimierz Mars – akcjonariusz spółki, od wielu lat związany z Grupą Emperia – pełnił funkcje w zarządach i radach nadzorczych spółek z Grupy Emperia Holding, a wcześniej BOS. Z handlem związany od 1990 roku. Założyciel spółki Libra, zajmującej się dystrybucją artykułów FMCG na terenie południowej Polski. Współtwórca Lewiatana 94 Holding S.A., od początku członek jego Rady Nadzorczej, a następnie jej przewodniczący (do 2008). Promotor i aktywny uczestnik procesów konsolidacyjnych w polskim handlu. Od początku lat 2000 członek władz w randze wiceprezesa i prezesa zarządu Sygel-Jool S.A, a następnie BOS SA. Od 2009 roku – po zakończeniu procesu integracji Sygel-Jool S.A. oraz pozostałych spółek dystrybucyjnych Grupy Handlowej Emperia w jeden podmiot gospodarczy – dyrektor Makroregionu Południe Tradis.

Rafał Melanowicz – z Grupą Handlową Emperia związany od 1999 roku, m.in. jako członek i prezes zarządu Infinite Sp. z o.o. oraz dyrektor sprzedaży Tradis Sp. z o.o. Absolwent Politechniki Lubelskiej, na kierunku Zarządzanie i Marketing.

Dariusz Zdanowicz związany jest z branżą FMCG od prawie 20 lat, od grudnia 2010 pełni funkcję dyrektora operacyjnego Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Przez wiele lat zajmował się obszarem sprzedaży w PepsiCo Intenational jako krajowy kierownik sprzedaży, a następnie dyrektor handlowy i dyrektor zarządzający na region krajów Bałtyckich. W ostatnich latach pełnił funkcję dyrektora zarządzającego i prezesa zarządu w firmie Lekkerland Poland. Dariusz Zdanowicz posiada wieloletnie doświadczenie w: zarządzaniu spółkami handlowymi, w tym planowaniu strategii sprzedaży oraz podnoszeniu efektywności kanałów dystrybucji.

Grupa Dystrybucyjna Tradis jest organizatorem sieci franczyzowych sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach, dostosowanych do oczekiwań i potrzeb polskich konsumentów. Spółki franczyzowe Tradisu tworzą cenione przez klientów sieci Lewiatan, Groszek, Koliber, Euro Sklep i Milea.

Tradis jest także strategicznym partnerem Spółdzielni Społem i współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. W jego strukturach znajduje się PSD – Partnerski Serwis Detaliczny dedykowany tym odbiorcom. W ramach PSD wiosną tego roku rozpoczęła działalność nowa sieć handlowa GAMA. Docelowo sieć będzie miała zasięg ogólnopolski i podstawą jej rozwoju będą istniejące już sklepy spółdzielni Społem.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Wśród współpracujących ze spółką sieci znajdują się: supermarkety, sieci franczyzowe, stowarzyszenia kupieckie oraz Spółdzielnie Społem. Szeroki asortyment towarów, atrakcyjne warunki handlowe, nowoczesne systemy IT, niezawodna i tania logistyka czynią z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wiodącego partnera handlowego dla wszystkich polskich sklepów.

Badania potwierdzają, że placówki Tradisu cieszą się dużą lojalnością klientów. Jakość dostaw pozytywnie ocenia aż 90% ankietowanych, natomiast terminowość 81% respondentów. Dowodem na potwierdzenie najwyższej jakości usług, jakie oferuje Tradis, jest przyznanie przez klientów nagrody „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”.

Informacje o Grupie Handlowej Emperia:

Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, zarządza nieruchomościami i prowadzi działalność deweloperską. Emperia jest obecna na polskim rynku od 1990 roku, swoim zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Zatrudnia niemal 14 tysięcy pracowników. Koordynatorem działalności Grupy jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Emperia Holding SA.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki zajmujące się dystrybucją towarów FMCG, a wspólnie z polskimi kupcami organizuje sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. Liczba placówek sieci franczyzowych Dywizji Dystrybucyjnej Tradis wynosi obecnie 4 158 (stan na 31 marca 2011 r.).

W skład Grupy Dystrybucyjnej Tradis (będącej częścią Grupy Handlowej Emperia) wchodzą spółki Tradis, Ambra (dystrybucja artykułów chemiczno-kosmetycznych), DEF (dystrybucja artykułów FMCG), Detal Koncept (organizator franczyzowych sieci Groszek i Milea), Euro Sklep, Lewiatan oraz Koliber (sieć drogerii) oraz PSD, który wspólnie ze Spółdzielniami Społem współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce.

Działalność operacyjna spółek dystrybucyjnych została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. Dysponują one 63 oddziałami w postaci centrów dystrybucji, serwisów i magazynów cash&carry o łącznej powierzchni ok. 306 tys. m2.

Dywizja Supermarkety – skupia supermarkety zlokalizowane na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Placówki handlowe dywizji detalicznej Emperii mają od 100 do 1400 m2 powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci.

Stokrotka Sp. z o. o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Liczba sklepów Stokrotka/Delima należących do dywizji detalicznej (stan na 3 czerwca 2011 r.):

  • Stokrotka – 184
  • Delima – 8

Obecnie prowadzony jest proces wyboru inwestora dla tej dywizji w formie aukcji, a jego zakończenie planowane jest na koniec I kwartału 2012. Celem tych działań jest kontynuacja dotychczasowego, dynamicznego rozwoju dywizji detalicznej.

Dywizja Nieruchomości - odpowiada za nieruchomości Grupy Handlowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów, hal cash&carry, centrów dystrybucyjnych i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.

Grupa Handlowa Emperia otrzymała szereg nagród i wyróżnień: m.in. tytuł „Perły Polskiej Giełdy 2009”, plasując się na 7 pozycji w rankingu wg Gazety Giełdy „Parkiet”. W zestawieniu Gazety Finansowej „500 Największych Firm w Polsce”, Emperia znalazła się na 30 miejscu, zajęła także 39 pozycję w klasyfikacji „Giełdowe Spółki Roku 2009” organizowanym przez Puls Biznesu. Emperia zajmuje 36 miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 31 miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2009. Grupa uplasowała się na 2 pozycji w rankingu TOP 50 handlu FMCG oraz na 3 miejscu wśród 50-ciu najlepszych firm polskiego handlu detalicznego wg Detal Dzisiaj. W 2010 roku Tradis, spółka dystrybucyjna z Grupy Handlowej Emperia, otrzymał nagrodę polskich kupców - „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”. Z kolei sieć Stokrotka została wyróżniona Złotym Laurem Klienta w kategorii „Krajowa sieć supermarketów”.