szukaj

Ok. 40% skonsolidowanego zysku Emperii za 2010 rok trafi do akcjonariuszy

Emperia Holding – jedna z największych polskich grup handlowych prowadzących dystrybucję oraz detaliczną sprzedaż artykułów FMCG – przekaże akcjonariuszom ok. 40% skonsolidowanego zysku netto Grupy za 2010 rok. To dwukrotnie więcej niż dotychczas (20%). Taką rekomendację, zgodną z opublikowaną jesienią ubiegłego roku nową polityką dywidendową Emperii, zarząd spółki przedstawi akcjonariuszom na najbliższym Walnym Zgromadzeniu (29 czerwca 2011 r.).

Wielkość planowanej dywidendy na akcję wyniesie za 2010 rok 2,63 zł. Na ten cel Emperia przeznaczy ponad 39,2 mln zł. Począwszy od podziału zysku netto za 2010 rok zarząd planuje konsekwentnie rokrocznie rekomendować WZA wypłatę dywidendy na poziomie 40%.

W 2010 roku Grupa Emperia wypracowała 7% wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 5,9 mld zł, przy równoczesnym wzroście EBITDA i zysku netto. EBITDA wzrósł o 16,6% do poziomu 205,8 mln zł, natomiast zysk netto o 42% i osiągnął wartość 98,5% zł. Nakłady inwestycyjne Grupy w tym czasie wyniosły 109 mln zł.

W pierwszym kwartale 2011 roku Grupa Handlowa Emperia osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 1,46 mld zł, wyższe o 5% i zysk netto w wysokości 11,27 mln zł, niższy o 9,3% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Działania Grupy w tym okresie koncentrowały się przede wszystkim na procesie due diligence przeprowadzanym w związku z podpisaną umową inwestycyjną, na mocy której Eurocash S.A. nabędzie akcje i udziały spółek prowadzących działalność w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Obecnie Grupa Handlowa Emperia przygotowuje się do prowadzenia działalności w nowych warunkach, wynikających z umowy inwestycyjnej zawartej z Eurocash SA, a jednocześnie kontynuuje rozwój organiczny.  

Mimo przesunięcia okresu Świąt Wielkanocnych na II kwartał 2011 Grupa Dystrybucyjna Tradis zanotowała wzrost przychodów, szczególnie widoczny w segmencie dystrybucji serwisowej. Świadczy to zarówno o dalszym wzroście zainteresowania niezależnego handlu taką formą zaopatrzenia, jak i o konsekwentnym umacnianiu pozycji Tradisu jako kompleksowego dostawcy towarów FMCG do sklepów ogólnospożywczych.

W I kwartale 2011 Grupa Dystrybucyjna Tradis wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 1,28 mld zł, co stanowi wzrost o 5,5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 11,7 mln zł, co daje wzrost o 122,3% w porównaniu I kwartału roku 2010. Na zysk netto w tym okresie wpływała m.in. poprawa efektywności logistycznej obsługi klientów, przyrost poziomu sprzedaży i optymalizacja kosztów.

Wykorzystując ogólnopolską skalę działalności Grupa Dystrybucyjna Tradis wprowadziła szereg nowoczesnych rozwiązań usprawniających proces obsługi klientów i pozwalających obniżać koszty operacyjne, zarówno po stronie dystrybutora, jak i odbiorcy. Spółka jest prekursorem zastosowania w branży handlowej obiegu faktur elektronicznych, a w ostatnim czasie wprowadziła nową kartę identyfikacyjną, połączoną z rozbudowanym programem lojalnościowym. Regularnie prowadzony monitoring satysfakcji klientów pokazuje, że ponad 80% odbiorców Tradisu pozytywnie ocenia współpracę ze spółką, jakość dostaw - aż 90% ankietowanych, a terminowość - 81%.  Potwierdzeniem najwyższego poziomu usług Tradisu było przyznanie spółce nagrody „Złoty Paragon” w kategorii Lider dystrybucji FMCG”, w realizowanym przez TNS Pentor badaniu ankietowym właścicieli oraz kierowników sklepów z całej Polski. Uwzględniane w badaniu kryteria to m.in.: zakres i atrakcyjność oferty towarowej, terminowość dostaw, jakość obsługi oraz systemy zamówień. Badanie objęło wszystkie liczące się na rynku spółki dystrybucyjne.

Emperia kontynuowała także rozwój segmentu detalicznego. W pierwszym kwartale tego roku ruszyły cztery supermarkety Stokrotka (w Rzeszowie, Gdyni, Sokołowie Podlaskim i Jelczu). W maju Stokrotka uruchomiła placówki w Nowej Dębie i Lublinie. W kilku kolejnych obiektach trwa zaawansowany proces inwestycyjny. Dodatkowo, spółka nieustannie poszukuje lokalizacji dla nowych placówek i prowadzi rozmowy z sieciami zainteresowanymi dołączeniem do Grupy. Systematycznie zwiększa się również liczba placówek zarządzanych przez sieci franczyzowe Emperii.

Informacje o firmie:

Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, zarządza nieruchomościami i prowadzi działalność deweloperską. Emperia jest obecna na polskim rynku od 1990 roku, swoim zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Zatrudnia ponad 13 tysięcy pracowników. Koordynatorem działalności Grupy jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Emperia Holding SA.

W grudniu 2010 r. Grupa Handlowa Emperia podpisała warunkową umowę inwestycyjną z Eurocash SA. Na jej mocy, po uzyskaniu zgody UOKiK spółki Grupy Dystrybucyjnej Tradis zostaną włączone do Eurocash SA.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki: Tradis Sp. z o.o., Ambra Sp. z o.o., DEF Sp. z o.o., a także działalność franczyzową. Działalność operacyjna spółek dystrybucyjnych została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. Łącznie spółki dywizji dystrybucyjnej dysponują 63 oddziałami w postaci centrów dystrybucji, serwisów i magazynów cash&carry o łącznej powierzchni ok. 306 tys. m2.

Wspólnie z polskimi kupcami Grupa Dystrybucyjna Tradis organizuje sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. Liczba placówek sieci franczyzowych Dywizji Dystrybucyjnej Tradis na dzień 31 marca 2011 wynosiła 4.158.

Dywizja Supermarkety Stokrotka/Delima – skupia supermarkety zlokalizowane na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Placówki handlowe dywizji detalicznej Emperii mają od 500 do 1400 m2 powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane  regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci.

Stokrotka Sp. z o. o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Liczba placówek należących do dywizji detalicznej (stan na 3 czerwca 2011):

Stokrotka - 184

Delima - 8

Dywizja Nieruchomości - odpowiada za nieruchomości Grupy Handlowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów, hal cash&carry, centrów dystrybucyjnych i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.