szukaj

Wyniki za IQ 2011: wzrost przychodów ze sprzedaży

W pierwszym kwartale 2011 roku działania Grupy Handlowej Emperia koncentrowały się przede wszystkim na procesie due diligence przeprowadzanym w związku z umową inwestycyjną zawartą z Eurocash SA. Na jej mocy Eurocash S.A. nabędzie akcje i udziały spółek prowadzących działalność w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Intencją stron umowy jest zamknięcie transakcji do końca czerwca b.r., po otrzymaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Obecnie Grupa Handlowa Emperia przygotowuje się do prowadzenia działalności w nowych warunkach, wynikających z umowy inwestycyjnej zawartej z Eurocash S.A. Natychmiast po zrealizowaniu transakcji z Eurocash zaprezentujemy nową strategię Emperii - mówi Artur Kawa, Prezes Zarządu Emperii.

Grupa Handlowa Emperia kontynuuje rozwój organiczny. W pierwszym kwartale tego roku ruszyły cztery supermarkety Stokrotka (w Rzeszowie, Gdyni, Sokołowie Podlaskim i Jelczu). Tym samym na koniec I kwartału 2011 r. liczba placówek sieci Stokrotka wyniosła 182, zaś sieci Delima - 8. W maju sieć Stokrotka powiększyła się o kolejne dwie placówki (Nowa Dęba i Lublin). W pierwszym kwartale rosła również liczba placówek zarządzanych przez sieci franczyzowe Emperii, obecnie wynosi ona 4158.

Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, zarządza nieruchomościami i prowadzi działalność deweloperską. Emperia jest obecna na polskim rynku od 1990 roku, swoim zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Zatrudnia ponad 13 tysięcy pracowników. Koordynatorem działalności Grupy jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Emperia Holding SA.

W grudniu 2010 r. Grupa Handlowa Emperia podpisała warunkową umowę inwestycyjną z Eurocash SA. Na jej mocy, po uzyskaniu zgody UOKiK, spółki Grupy Dystrybucyjnej Tradis zostaną włączone do Eurocash SA. Intencją obu stron jest zrealizowanie transakcji do końca czerwca 2011 roku.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG przez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki: Tradis Sp. z o.o., Ambra Sp. z o.o., DEF Sp. z o.o., a także działalność franczyzową. Działalność operacyjna spółek dystrybucyjnych została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. Łącznie spółki dywizji dystrybucyjnej dysponują 63 oddziałami w postaci centrów dystrybucji, serwisów i magazynów cash&carry o łącznej powierzchni ok. 306 tys. m2.

Wspólnie z polskimi kupcami Grupa Dystrybucyjna Tradis organizuje sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. Na dzień 31 marca 2011 roku Dywizję Dystrybucyjną Tradis tworzyło 4.158 placówek.

Dywizja Supermarkety Stokrotka/Delima – skupia supermarkety zlokalizowane na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Placówki handlowe dywizji detalicznej Emperii mają od 500 do 1400 m2 powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane  regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci.

Stokrotka Sp. z o. o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. W najbliższych latach planowane jest otwarcie 40-50 nowych placówek tej sieci rocznie.

Liczba placówek należących do dywizji detalicznej (stan na 16 maja 2011):

  • Stokrotka                                                       184
  • Delima                                                             8

Dywizja Nieruchomości - odpowiada za nieruchomości Grupy Handlowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów, hal cash&carry, centrów dystrybucyjnych i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.