szukaj

Sieć Stokrotka optymalizuje zużycie energii elektrycznej

Energooszczędne świetlówki, zamknięte lady chłodnicze i regularny audyt energetyczny placówek – sieć Stokrotka wdrożyła program optymalizacji zużycia energii elektrycznej. To sposób na połączenie działalności biznesowej z troską o środowisko. Zastosowane rozwiązania pozwalają zasadniczo zmniejszać ilość wykorzystywanej energii, a jednocześnie gwarantować klientom komfort zakupów i stałą jakość oferowanych produktów.

W minionym roku Stokrotka wymieniła oświetlenie we wszystkich supermarketach, które dotychczas nie były wyposażone w energooszczędne systemy. Akcja objęła kilkadziesiąt placówek. Teraz miejsce zwykłych świetlówek zajęły energooszczędne. Dzięki temu już w pierwszym etapie po wprowadzeniu oświetlenia ECO, spółka zmniejszyła zużycie energii o około 10 %. A na tym nie koniec. Sieć testuje obecnie oświetlenie w technologii LED. Jeśli analizy przyniosą obiecujące wyniki, takie rozwiązanie będzie wdrażane w nowopowstających placówkach.

- Obecnie w całej Polsce pod marką Stokrotka i Delima działa już 190 placówek, planujemy też dalszy intensywny rozwój. Dzięki oszczędzaniu energii zyskujemy wszyscy, wspólnie przyczyniając się do ochrony środowiska i jego zasobów - mówi Beata Gesche, wiceprezes zarządu sieci Stokrotka.

Wymiana świetlówek to nie jedyne działanie Stokrotki na rzecz obniżenia poziomu zużycia energii elektrycznej. W  nowo otwieranych sklepach sieć stosuje wyłącznie zamykane wanny mroźnicze, w takie rozwiązanie planuje też sukcesywnie wyposażyć wszystkie supermarkety. Pracą lodówek w Stokrotce sterują programatory czasowe. Umożliwiają one ograniczenie podczas zamknięcia sklepu stopnia chłodzenia produktów nie wymagających przechowywania w stałej, niskiej temperaturze. Systemy elektroniczne sterują również czasem pracy oświetlenia zewnętrznego i reklam. Dodatkowo, w celu bieżącej kontroli bezpieczeństwa i jakości funkcjonowania instalacji elektrycznych, Stokrotka prowadzi regularne audyty kamerą termowizyjną.

Już przed dwoma laty sieć wycofała z obrotu tradycyjne, foliowe reklamówki zastępując je siatkami biodegradowalnymi, prowadzi także stałą zbiórkę zużytych baterii. Dodatkowo, w ubiegłym roku, wspólnie z klientami, Stokrotka zebrała 5,5 tony plastikowych nakrętek. Dochód z ich sprzedaży firmie recyklingowej zasilił fundusz przeznaczony na organizację wymarzonych wycieczek dla podopiecznych dziecięcego Hospicjum im. Małego Księcia.

Informacje o firmie:

Stokrotka to spółka z całkowicie polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Jest właścicielem sieci 182 supermarketów Stokrotka oraz 8 delikatesów Delima. Celem strategicznym spółki na kolejne lata jest pozycja lidera segmentu supermarketów w Polsce. Stokrotka chce ją osiągnąć dzięki akwizycjom oraz intensywnemu rozwojowi organicznemu. Rocznie sieć ma się powiększać nawet o 40-50 nowych placówek.  

Powierzchnia handlowa placówek Stokrotki wynosi od 400 do 1200 m2. W ofercie supermarketów znajduje się do 20 000 pozycji asortymentowych. Można w nich znaleźć bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz ciekawą ofertę alkoholi i win z całego świata. W supermarketach Stokrotka i Delima dostępne są także produkty lokalne, pochodzące od regionalnych dostawców, oraz marki własne.

Sklepy należące do Stokrotka Sp. z o.o. – Stokrotka i Delima – zlokalizowane są na osiedlach mieszkalnych, w centrach miast i ciągach pieszych. Oprócz tradycyjnych placówek Stokrotka realizuje także projekty lokalnych centrów handlowych.