szukaj

Już 60 spółdzielni działa w projekcie PSD

Dotychczas na współpracę z PSD zdecydowało się 60 spółdzielni, zarządzających pracą 540 sklepów branży spożywczej. Najmłodszy stażem partner  - spółdzielnia z Wodzisławia - posiada 16 sklepów spożywczych, największy o 1100 m2 powierzchni sprzedaży. PSD nieustannie prowadzi rozmowy z kolejnymi spółdzielniami zainteresowanymi dołączeniem do projektu.

- Planujemy dalszy intensywny rozwój. Zakładamy, że do końca roku znacząco wzrośnie liczba naszych partnerów. Prowadzimy rozmowy z kilkudziesięcioma spółdzielniami zainteresowanymi współpracą - mówi Małgorzata Więch, wiceprezes zarządu PSD.

PSD działa przede wszystkim w aspekcie handlowym, marketingowym i operacyjnym. W imieniu uczestniczących w projekcie spółdzielni zawiera umowy z dostawcami i producentami, przynosząc spółdzielcom konkretne korzyści, takie jak: bezpieczeństwo dostaw, lepsze warunki handlowe, nowoczesne rozwiązania informatyczne czy obniżenie dodatkowych kosztów działalności. Pakiety są dostosowane do potrzeb spółdzielni i na bieżąco z nimi konsultowane, a wzajemne relacje cechuje partnerstwo i poszanowanie dla spółdzielczych tradycji. Dodatkowo, umowa daje możliwość wyjścia z projektu bez konsekwencji. W zamian spółdzielcy zobowiązują się, że ich głównymi dostawcami będą spółki Grupy Dystrybucyjnej Tradis.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki: Tradis, Ambra i DEF, a także spółki Detal Koncept, Lewiatan i Euro Sklep prowadzące sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce.

Działalność operacyjna Tradisu została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. W całej Polsce Grupa dysponuje 73 oddziałami w postaci centrów dystrybucji, serwisów i magazynów cash&carry o łącznej powierzchni ok. 306 tys. m2. Poprzez spółki franczyzowe koordynuje także działalność 4 141 placówek detalicznych.

W grudniu 2010 r. właściciel Tradisu – Grupa Handlowa Emperia – podpisała warunkową umowę inwestycyjną z Eurocash SA. Na jej mocy, po uzyskaniu zgody UOKiK spółki Grupy Dystrybucyjnej Tradis zostaną włączone do Eurocash SA. Transakcja ma być zrealizowana do końca czerwca 2011 roku.