szukaj

Lewiatan Brda i Lewiatan Kujawy działają pod jednym szyldem

Dwaj operatorzy regionalni franczyzowej sieci Lewiatan z Grupy Dystrybucyjnej Tradis połączyli siły. Wraz z początkiem lutego działalność Lewiatana Brda została włączona do Lewiatana Kujawy. To element procesu porządkowania struktur sieci. Nowy, silniejszy organizacyjnie podmiot, będzie mógł jeszcze skuteczniej służyć franczyzobiorcom.

Obie spółki funkcjonują teraz pod szyldem Lewiatan Kujawy na terenie województw kujawsko-pomorskiego, zachodniopomorskiego i pomorskiego. Dysponują łącznie ponad 360 placówkami, a ich obroty przekraczają 730 mln zł rocznie. Jednocześnie Bogdan Wojciechowski, dotychczas prezes zarządu Lewiatana Brda, dołączył do zarządu kujawskiej spółki.

- W codziennym działaniu przyświeca nam misja dostarczania naszym franczyzobiorcom rozwiązań, dzięki którym będą mogli w pełni zaspokajać oczekiwania klientów i umacniać swoją pozycję na rynku. Dzięki połączeniu spółek projekty, nad którymi pracujemy i wdrażamy zyskają nowych odbiorców i wolumen, a płynąca z tego wartość dodana trafi do franczyzobiorców, od początku lutego zrzeszonych w jednej spółce - Lewiatan Kujawy - podkreśla Waldemar Nowakowski, prezes zarządu Lewiatana Kujawy.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan jest największą siecią sklepów detalicznych działających w systemie franczyzowym. Powstała w 1994 roku. Skupia ponad 2 740 sklepów zlokalizowanych na terenie niemal całej Polski i zatrudnia 19 000 osób. Placówki Lewiatana dysponują łącznie powierzchnią 460 000 m2 i rocznie generują przychody około 6 mld zł. Lewiatan działa w oparciu o 16 spółek operatorskich, które budują i koordynują sieć w regionach. Polska Sieć Handlowa Lewiatan już od ponad 15 lat współpracuje z Grupą Dystrybucyjną Tradis.

Działalność Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan opiera się ona na kompleksowym modelu sklepu według sprawdzonych i wciąż udoskonalanych rozwiązań. Franczyzobiorca prowadzi działalność zgodnie z założeniami Lewiatana, a w zamian zyskuje bezpośrednie i pośrednie korzyści, jak możliwość posługiwania się znakami towarowymi, dostęp do wiedzy i pomocy technicznej czy realizację wspólnej polityki handlowej.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez Centra Dystrybucji i magazyny cash&carry rozlokowane w całej Polsce. Działalność operacyjna Tradisu została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów, zarządzających łącznie 73 oddziałami o powierzchni ok. 306 tys. m2. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki: Tradis, Ambra, DEF, a wspólnie z polskimi kupcami, poprzez spółki Detal Koncept, Euro Sklep i Polską Sieć Handlową Lewiatan organizuje sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis, poprzez spółkę PSD, jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce.

W grudniu 2010 r. właściciel Tradisu – Grupa Handlowa Emperia – podpisała warunkową umowę inwestycyjną z Eurocash SA. Na jej mocy spółki Grupy Dystrybucyjnej Tradis zostaną włączone do Eurocash SA. Podstawowym warunkiem realizacji kontraktu jest zgoda UOKiK. Intencją stron jest zrealizowanie transakcji do końca czerwca 2011 roku. Do tego czasu odpowiedzialną za działalność Grupy Dystrybucyjnej Tradis jest Emperia Holding SA.