szukaj

Ponad 50 spółdzielni zaufało do dziś PSD

51 PSS-ów z kraju nawiązało już współpracę z Partnerskim Serwisem Detalicznym – spółką Grupy Handlowej Emperia powołaną do pracy na rzecz spółdzielni spożywców. Wśród tych, które ostatnio podpisały umowy są sieci z Tarnowa, Mławy i Tucholi. Wszystkie działające we współpracy z PSD spółdzielnie posiadają łącznie w całym kraju ponad 420 placówek handlowych i około 60 tys. m2 powierzchni sprzedaży.

Sieć PSS-ów działających w ramach PSD oplata już cały kraj. Najwięcej spółdzielni pochodzi z województw podlaskiego i pomorskiego (po 8) oraz śląskiego (5), lubelskiego, mazowieckiego i zachodniopomorskiego (po 4). Spośród szesnastu województw tylko w trzech (opolskie, lubuskie i dolnośląskie) nie ma jeszcze placówek sieci tworzonej wspólnie przez spółdzielców i Partnerski Serwis Detaliczny.

– Jeszcze w tym roku chcemy skupić naszą energię właśnie na tych obszarach, zachęcając do współpracy działające tam spółdzielnie – mówi  Małgorzata Więch, dyrektor ds. rozwoju i członek zarządu PSD. Spółka stale zwiększa liczbę umów z PSS-ami, dążąc do tego, by pod koniec grudnia znacząco zbliżyć się do około setki spółdzielni uczestniczących w projekcie. - Pierwszy kwartał pokazuje, że udaje nam się realizować plan założony na ten rok. Mam nadzieję, że nasza oferta przekona także tych spółdzielców, którzy jeszcze mają wątpliwości i na razie obserwują rozwój sytuacji – dodaje Małgorzata Więch.

Działania PSD skupiają się przede wszystkim na zwiększaniu rentowności spółdzielni. Ich podstawą są negocjowane w imieniu spółdzielców umowy handlowe. Do tego dochodzą przedsięwzięcia marketingowe i współpraca w obszarze operacyjnym. O efektach tych działań świadczą liczby. Analizując analogiczne kwartały sprzed i po rozpoczęciu współpracy spółdzielni z Pułtuska, Radzynia czy Pszczyny na wybranych placówkach widać wzrost sprzedaży nawet o 1/3. – Widzimy, że ten model się sprawdza. Wyniki bardzo dobrze rokują na przyszłość – mówi Barbara Sulewska, prezes PSS Grajewo.

Poza umowami handlowymi Partnerski Serwis Detaliczny zapewnia spółdzielniom także wsparcie marketingowe, pomoc w organizacji przestrzeni sklepowej, wyposażeniu placówek, szkoleniu personelu i analizach handlowych. Pomaga też zarządzać cenami, dzięki czemu spółdzielnie mogą osiągać maksymalną marżę, zachowując opinię „taniego sklepu”. Wybór Tradisu jako kluczowego dystrybutora pozwala z kolei optymalizować dostawy, zapewniać ich bezpieczeństwo i terminowość, a przede wszystkim zmniejszać koszty obsługi.