szukaj

Archiwum

Wyniki I połrocza 2007

17-08-2007

Emperia Holding S.A. – jedna z największych polskich grup handlowych – osiągnęła w pierwszym półroczu 2007 przychody na poziomie 2.181,7 mld zł, co oznacza wzrost wobec analogicznego okresu roku ubiegłego o 227, 4%. Zysk netto spółki wyniósł 50, 8 mln zł i był wyższy o 264, 2 % w porównaniu do pierwszej połowy 2006.

Informacja prasowa

Emperia Holding S.A. – jedna z największych polskich grup handlowych – osiągnęła w pierwszym półroczu 2007 przychody na poziomie 2.181,7 mld zł, co oznacza wzrost wobec analogicznego okresu roku ubiegłego o  227, 4%. Zysk netto spółki wyniósł 50, 8 mln zł i był wyższy o 264, 2 % w porównaniu do pierwszej połowy 2006.

W 2007 roku spółka - tylko w wyniku rozwoju organicznego - planuje zwiększenie sprzedaży o 10% (do 4,4 mld zł) i przewiduje wzrost nakładów inwestycyjnych do poziomu 85 mln zł. We wrześniu 2007 Emperia Holding planuje przeprowadzenie drugiej publicznej oferty akcji, której wartość przekroczy 200 mln zł.

Emperia Holding konsekwentnie realizuje plany konsolidacji detalicznego i hurtowego rynku FMCG w Polsce. Najważniejsze wydarzenia w pierwszym półroczu 2007 to:

* Przyłączenie Sydo i Alpaga-Xema Sp. z o.o.   – czerwiec  2007;

* Przyłączenie Maro-Markety (18 placówek handlowych, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim i opolskim) – czerwiec  2007;

* Przyłączenie  Centrum (13 placówek handlowych w województwie warmińsko-mazurskim) – maj  2007;

* Przyłączenie Społem Tychy (36 placówek handlowych zlokalizowanych w województwie śląskim) - styczeń 2007.

* Start nowego konceptu supermarketu delikatesowego – Stokrotka Premium – obecnie już trzy lokalizacje: Lublin, Rybnik, Sosnowiec w obiektach Plaza Center;

* Zakończenie projektu developerskiego i sprzedaż nieruchomości – czerwiec 2007;

 „Na wyniki osiągnięte w tym roku bez wątpienia miała wpływ udana konsolidacja z GK BOS i bardzo dobra kondycja spółek należących do grupy kapitałowej. Od początku  2007 roku przyłączyliśmy do Emperia Holding aż cztery spółki, zarówno z sektora detalicznego, jak i hurtowego. Nie poprzestajemy na tym i planujemy nadal bardzo intensywnie się rozwijać – zarówno organicznie, jak i przez kolejne przejęcia. Prowadzimy także zaawansowane działania w kierunku przeprowadzenia drugiej publicznej oferty naszych akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Środki z niej pozyskane pozwolą nam na sfinansowanie konsolidacji rynku, którą prowadzi Emperia Holding – powiedział Prezes Zarządu Emperia Holding Artur Kawa.

Informacje o firmie:

Emperia Holding zajmuje 7 miejsce wśród największych firm handlowych w Polsce, 44 miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 39 miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2006.

 

 

Działalność Emperia Holding S.A. jest uporządkowana i podzielona na dwa segmenty: detaliczny i dystrybucyjny, w których zatrudnionych jest ponad 9300 pracowników.

Segment detaliczny składa się z sieci:

* Stokrotka  – 100 supermarketów, w tym 3 supermarkety delikatesowe Stokrotka Premium;

*  Groszek – 524 sklepy franczyzowe;

*  Lewiatan Podlasie – 141 sklepów, w tym 135 franczyzowych;

*  Jaskółka i Milea – 35 sklepów partnerskich;

*  Społem Tychy” – 36 sklepów partnerskich;

*  Centrum – 13 sklepów,

*  Maro-Markety – 18 sklepów, działających pod szyldem Lewiatan Podlasie.

Segment dystrybucyjny skupia 9 spółek zależnych (Eldorado, BOS., DLS, Sygel-Jool, DEF, Express Podlaski, Sydo, Alpaga-Xema oraz zajmującą się importem i eksportem Arsenal. Razem spółki te dysponują 68 oddziałami dystrybucyjnymi, w tym 58 magazynami cash&carry, o łącznej powierzchni ok. 232 tys. m2.

Emperia Holding otrzymała ostatnio szereg nagród i wyróżnień: m.in. nagrodę "Hope of the Polish Market" przyznaną przez redakcję Polish Market i nagrodę „Hermes” przyznaną przez redakcję Poradn