Emperia Holding – jedna z największych polskich grup handlowych, prowadząca detaliczną i hurtową sprzedaż artykułów FMCG – opublikowała prospekt emisyjny i zaprezentowała założenia drugiej oferty publicznej akcji. Spółka zaoferuje 1,5 mln akcji nowej emisji serii L, a także 406.265 akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy.
Emperia Holding: rusza druga emisja akcji
Spółka opublikowała prospekt emisyjny
Emperia Holding – jedna z największych polskich grup handlowych, prowadząca detaliczną i hurtową sprzedaż artykułów FMCG – opublikowała dzisiaj prospekt emisyjny i zaprezentowała założenia drugiej oferty publicznej akcji. Spółka zaoferuje 1,5 mln akcji nowej emisji serii L, a także 406.265 akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy.
Łącznie oferowanych będzie 1.906.265 akcji, z czego 1.706.265 inwestorom instytucjonalnym, a 200.000 inwestorom indywidualnym.
Maksymalna cena emisyjna akcji zostanie ustalona przez Emperia Holding i podana do publicznej wiadomości w formie aneksu do prospektu najpóźniej w dniu rozpoczęcia zapisów na akcje oferowane w ramach transzy indywidualnej.
Wszystkie akcje (Akcje serii L oraz akcje sprzedawane przez dotychczasowych akcjonariuszy) oferowane będą po cenie ostatecznie ustalonej przez Zarząd Emperia. Wartość oferty wyniesie około 300 mln zł, z czego ponad 200 mln trafi do spółki.
Harmonogram drugiej oferty publicznej Emperia Holding:
do 8 października 2007 |
Podanie do publicznej wiadomości maksymalnej ceny emisyjnej |
od 8 do 9 października 2007 |
Przyjmowanie zapisów i wpłat w Transzy Indywidualnej |
10 października 2007 do godz. 15.00 |
Przyjmowanie deklaracji zainteresowania w ramach budowania „księgi popytu” |
do 11 października 2007 |
Podanie do publicznej wiadomości ostatecznej ceny emisyjnej Akcji Oferowanych |
od 11 do 12 października 2007 |
Przyjmowanie zapisów i wpłat w Transzy Instytucjonalnej |
do 17 października 2007 |
Zamknięcie Publicznej Oferty i przydział Akcji Oferowanych |
Oferującym akcje spółki Emperia Holding S.A. jest Mercurius Dom Maklerski, natomiast zapisy na akcje będzie można składać w POK Millennium Domu Maklerskiego.
„Po przeprowadzeniu drugiej emisji akcji planujemy kontynuować realizację przedsięwzięć związanych z ugruntowaniem pozycji Emperia Holding jako lidera handlu hurtowego i detalicznego polskiej branży FMCG oraz intensywnie działać w zakresie konsolidacji krajowego rynku handlowego. Chcemy kontynuować rozwój organiczny oraz dokończyć reorganizację holdingu” – powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding S.A.
Emperia planuje przeznaczyć pozyskane z emisji środki na transakcje przejęć (wartość wydatków na akwizycje w latach 2007-2008 wyniesie około 200 mln zł) oraz kontynuację rozwoju organicznego. Łącznie planowane przez spółkę nakłady inwestycyjne w latach 2007-2008 wyniosą od 430-480 mln zł.
Planowane działania |
Wydatki inwestycyjne w latach 2007-2008 |
Akwizycje |
ponad 200 mln zł |
Restrukturyzacja przejętych podmiotów |
50 mln zł |
Restrukturyzacja centralnych funkcji zarządczych |
10 mln zł |
Porządkowanie i rozwój segmentu dystrybucji |
80-100 mln zł |
Rozwój sieci detalicznej w formacie supermarketów |
70-80 mln zł |
Rozwój sieci partnerskich |
10-20 mln zł |
Rozwój sieci franczyzowych |
10-20 mln zł |
Emperia Holding S.A. osiągnęła w pierwszym półroczu 2007 przychody na poziomie 2,18 mld zł, co oznacza wzrost wobec analogicznego okresu roku ubiegłego o 227,4%. Zysk netto spółki wyniósł 50,8 mln zł i był wyższy o 264,2% w porównaniu do pierwszej połowy 2006. W 2007 roku Grupa - tylko w wyniku rozwoju organicznego - planuje zwiększenie sprzedaży o 10% (do 4,4 mld zł) i przewiduje wzrost nakładów inwestycyjnych ( bez fuzji i przejęć ) do poziomu 85 mln zł.
Emperia Holding konsekwentnie realizuje plany konsolidacji detalicznego i hurtowego rynku FMCG w Polsce. Po przejęciu 2006 roku Grupy Kapitałowej BOS (56 oddziałów i 81 sklepów na terenie-wschodniej i północno-zachodniej części Polski), w styczniu tego roku holding przyłączył Społem Tychy (36 placówek handlowych zlokalizowanych w województwie śląskim), a w maju spółkę Centrum (13 placówek handlowych w województwie warmińsko-mazurskim). W czerwcu zapadły decyzje nabycia 100% akcji w spółce Maro-Markety (18 placówek handlowych, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim i opolskim) oraz 100% akcji spółki dystrybucyjne Sydo z siedzibą we Wrocławiu oraz Alpaga Xema z siedzibą w Poznaniu. Firma planuje kolejne akwizycje i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami zainteresowanymi przyłączeniem się do Emperia Holding.