szukaj

Archiwum

Cena emisyjna równa maksymalnej – 155 zł za akcję. Od dzisiaj zapisy dla inwestorów instytucjonalnych

11-10-2007

Cena akcji w drugiej ofercie publicznej spółki Emperia Holding – jednej z największych polskich grup handlowych prowadzącej dystrybucję oraz detaliczną sprzedaż artykułów FMCG – została ustalona na 155 zł, czyli na poziomie ceny maksymalnej. Dzisiaj rozpoczęły się zapisy dla inwestorów instytucjonalnych, którym spółka oferuje 1.706.265 akcji. Zapisy potrwają do 12 października 2007, a zamknięcie subskrypcji i przydział akcji zaplanowano na 17 października. Wartość oferty wyniesie 300 mln zł, z czego ponad 75% trafi do spółki.

Druga publiczna oferta Emperia Holding obejmuje 1.906.265 akcji, na którą składa się 1,5 mln akcji nowej emisji serii L, oraz 406.265 akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy.

Jesteśmy największą i najszybciej rozwijającą się polską grupą handlową sektora FMCG. Naszym atutem jest bardzo rozbudowana struktura detaliczna, hurtowa i logistyczna oraz wysokie zaawansowanie technologiczne prowadzonej działalności. Swoim działaniem obejmujemy teren całej Polski. Wciąż przyłączamy nowe podmioty działające w branży FMCG ciągle zwiększając siłę zakupową i wzmacniając pozycję rynkową” – powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding S.A.

Emperia planuje przeznaczyć środki pozyskane z emisji na transakcje przejęć mniejszych i większych podmiotów z branży FMCG. Wartość wydatków na akwizycje w latach 2007-2008 wyniesie około 200 mln zł. Łącznie planowane przez spółkę nakłady inwestycyjne w latach 2007-2008, uwzględniające intensywny rozwój organiczny holdingu, wyniosą prawie 500 mln zł.

Oferującym akcje spółki Emperia Holding S.A. jest Mercurius Dom Maklerski, natomiast zapisy na akcje będzie można składać w POK Millennium Domu Maklerskiego.

Emperia Holding S.A. osiągnęła w pierwszym półroczu 2007 przychody na poziomie 2,18 mld zł, co oznacza wzrost wobec analogicznego okresu roku ubiegłego o 227,4%. Zysk netto spółki wyniósł 49,4 mln zł i był wyższy o 254,1% w porównaniu do pierwszej połowy 2006. W 2007 roku Grupa - tylko w wyniku rozwoju organicznego - planuje zwiększenie sprzedaży o 10% (do 4,4 mld zł) i przewiduje wzrost nakładów inwestycyjnych do poziomu 85 mln zł.

Emperia Holding konsekwentnie realizuje plany konsolidacji detalicznego i hurtowego rynku FMCG w Polsce. Po przejęciu w 2006 roku Grupy Kapitałowej BOS (56 oddziałów i 81 sklepów na terenie-wschodniej i północno-zachodniej części Polski), w lipcu tego roku holding przyłączył Społem Tychy (36 placówek handlowych zlokalizowanych w województwie śląskim), a we wrześniu spółki Centrum (13 placówek handlowych w województwie warmińsko-mazurskim) i Maro-Markety (18 placówek handlowych, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim i opolskim). W czerwcu zapadły decyzje nabycia 100% akcji spółek dystrybucyjnych Sydo z siedzibą we Wrocławiu oraz Alpaga Xema z siedzibą w Poznaniu. Firma planuje kolejne akwizycje i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami zainteresowanymi przyłączeniem się do Emperia Holding.