szukaj

Archiwum

Przydział akcji

17-10-2007

Wczoraj dokonano przydziału akcji w drugiej publicznej emisji Emperia Holding – jednej z największych polskich grup handlowych prowadzącej dystrybucję oraz detaliczną sprzedaż artykułów FMCG. Cena emisyjna akcji wynosiła 155 zł i była równa cenie maksymalnej. Wartość oferty wyniosła prawie 300 mln zł, z czego ponad 230 mln trafi do spółki.

Emperia Holding w drugiej ofercie publicznej oferowała 1.906.265 akcji, na którą składało się 1,5 mln akcji nowej emisji serii L, oraz 406.265 akcji sprzedanych przez dotychczasowych akcjonariuszy. Większość akcji została sprzedana wśród inwestorów instytucjonalnych, którzy doceniając strategię rozwoju spółki zaakceptowali cenę emisyjną wyższą od poziomu notowań giełdowych. Debiut PDA na GPW jest planowany na 23 października 2007 roku.

Bardzo nas cieszy tak ogromne zainteresowanie inwestorów akcjami naszej spółki. To dla nas potwierdzenie zaufania wobec naszej strategii i podejmowanych działań, a zarazem duże wyzwanie. Zamierzamy pozostać liderem sektora FMCG oraz dynamicznie działać w kierunku konsolidacji tej branży w Polsce. Zakładamy, że środki pochodzące z emisji akcji serii L pozwolą na sfinansowanie około 50% wydatków inwestycyjnych planowanych na lata 2007-2008” – powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding S.A.

Emperia planuje przeznaczyć środki pozyskane z emisji na transakcje przejęć mniejszych i większych podmiotów z branży FMCG. Wartość wydatków na akwizycje w latach 2007-2008 wyniesie ponad 200 mln zł. Łącznie planowane przez spółkę nakłady inwestycyjne w latach 2007-2008, uwzględniające intensywny rozwój organiczny holdingu, wyniosą prawie 500 mln zł.

Oferującym akcje spółki Emperia Holding S.A. był Mercurius Dom Maklerski, natomiast zapisy na akcje przyjmowano w POK Millennium Domu Maklerskiego.

Emperia Holding S.A. osiągnęła w pierwszym półroczu 2007 przychody na poziomie 2,18 mld zł, co oznacza wzrost wobec analogicznego okresu roku ubiegłego o 227,4%. Zysk netto spółki wyniósł 49,4 mln zł i był wyższy o 254,1% w porównaniu do pierwszej połowy 2006. W 2007 roku Grupa - tylko w wyniku rozwoju organicznego - planuje zwiększenie sprzedaży o 10% (do 4,4 mld zł) i przewiduje wzrost nakładów inwestycyjnych do poziomu 85 mln zł.

Emperia Holding konsekwentnie realizuje plany konsolidacji detalicznego i hurtowego rynku FMCG w Polsce. Po przejęciu w 2006 roku Grupy Kapitałowej BOS (56 oddziałów i 81 sklepów na terenie-wschodniej i północno-zachodniej części Polski), w lipcu tego roku holding przyłączył Społem Tychy (36 placówek handlowych zlokalizowanych w województwie śląskim), a we wrześniu spółki Centrum (13 placówek handlowych w województwie warmińsko-mazurskim) i Maro-Markety (18 placówek handlowych, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim i opolskim). W czerwcu zapadły decyzje nabycia 100% akcji spółek dystrybucyjnych Sydo z siedzibą we Wrocławiu oraz Alpaga Xema z siedzibą w Poznaniu. Firma planuje kolejne akwizycje i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami zainteresowanymi przyłączeniem się do Emperia Holding.