szukaj

Archiwum

Emperia Holding - Firmą Roku, Stokrotka - Diamentem Forbesa

22-10-2007

Emperia Holding – jedna z największych polskich grup handlowych, prowadząca detaliczną i hurtową sprzedaż artykułów FMCG – została uhonorowana tytułem Firmy Roku w województwie lubelskim. Wyróżnienie przyznano podczas konferencji Regional Forbes Executive Meeting II organizowanej przez miesięcznik Forbes i Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Ponadto, należąca do holdingu sieć detaliczna Stokrotka została nagrodzona Diamentem Forbesa, który otrzymują firmy z najwyższym przyrostem wartości w ciągu ostatnich 3 lat.

 „Od 17 lat Emperia Holding konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku produktów FMCG i dba o jakość oferowanych przez nią usług. Zdobyty tytuł potwierdza fakt, że nasza firma spełnia najwyższe wymagania i jest liderem w swojej branży. Natomiast przyznanie sieci Stokrotka Diamentu Forbesa w kategorii firm o obrotach przekraczających 250 mln zł podkreśla dynamikę rozwoju tej sieci” – powiedział Artur Kawa, prezes Emperia Holding.

Regional Forbes Executive Meeting II to cykl 16 konferencji odbywających się w okresie od października 2007 do czerwca 2008 w stolicach każdego z regionów Polski, poświęconych Narodowym Strategicznym Ramom Odniesienia i lokalnej specyfice założeń Regionalnych Programów Operacyjnych. Spotkania przeznaczone są dla grona ściśle wyselekcjonowanych gości, stanowiących elitę władz i środowisk biznesowych danego województwa.

Podczas konferencji Emperia Holding została wyróżniona zaproszeniem spółki na tzw. kanapę Forbesa. Jest to ekskluzywny wywiad przeprowadzony przez redaktora naczelnego Forbesa na żywo z udziałem publiczności. Dotychczas na kanapie zasiadali m.in. Grażyna Kulczyk, Przemysław Koelner, Janusz Palikot, Kazimierz Marcinkiewicz czy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Emperia Holding S.A. osiągnęła w pierwszym półroczu 2007 przychody na poziomie 2,18 mld zł, co oznacza wzrost wobec analogicznego okresu roku ubiegłego o 227,4%. Zysk netto spółki wyniósł 50,8 mln zł i był wyższy o 264,2% w porównaniu do pierwszej połowy 2006. W 2007 roku Grupa - tylko w wyniku rozwoju organicznego - planuje zwiększenie sprzedaży o 10% (do 4,4 mld zł) i przewiduje wzrost nakładów inwestycyjnych ( bez fuzji i przejęć ) do poziomu 85 mln zł.

Emperia Holding konsekwentnie realizuje plany konsolidacji detalicznego i hurtowego rynku FMCG w Polsce. Po przejęciu 2006 roku Grupy Kapitałowej BOS (56 oddziałów i 81 sklepów na terenie-wschodniej i północno-zachodniej części Polski), w styczniu tego roku holding przyłączył Społem Tychy (36 placówek handlowych zlokalizowanych w województwie śląskim), a w maju spółkę Centrum (13 placówek handlowych w województwie warmińsko-mazurskim). W czerwcu zapadły decyzje nabycia 100% akcji w spółce Maro-Markety (18 placówek handlowych, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim i opolskim) oraz 100% akcji spółki  dystrybucyjne Sydo z siedzibą we Wrocławiu oraz Alpaga Xema z siedzibą w Poznaniu. Firma planuje kolejne akwizycje i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami zainteresowanymi przyłączeniem się do Emperia Holding.