szukaj

Archiwum

Wyniki za III kwartał 2007 - zysk netto wzrósł o 150%

14-11-2007

Emperia Holding S.A. – jedna z największych polskich grup handlowych prowadzących dystrybucję oraz detaliczną sprzedaż artykułów FMCG – osiągnęła w trzecim kwartale 2007 roku przychody na poziomie 1,21 mld zł, co oznacza wzrost o 241,8% wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto spółki wyniósł 15,5 mln zł i był wyższy o 150% w porównaniu do trzeciego kwartału 2006. Przychody narastająco po trzech kwartałach 2007 roku sięgnęły 3,38 mld zł (o 232,5% więcej niż po trzech kwartałach 2006 roku - 1,02 mld zł) a zysk netto wyniósł 64,8 mln zł ( wzrósł o 222,4%).

Najważniejsze wydarzenia w 2007 roku:

* Zamknięcie drugiej oferty publicznej - w październiku Emperia przeprowadziła drugą emisję akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, w wyniku której pozyskała 232 mln zł. Prawa do akcji serii L oraz akcje serii H-K są notowane na warszawskim parkiecie od 24 października 2007. Akcje spółki cieszyły się dużym zainteresowaniem inwestorów. W procesie book-buildingu deklaracje zakupu walorów Emperia Holding osiągnęły poziom trzykrotnie przekraczający ilość akcji oferowanych w transzy instytucjonalnej. Ostateczna cena emisyjna akcji została ustalona na poziomie 155 zł, czyli powyżej bieżących notowań giełdowych spółki. Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na transakcje przejęć mniejszych i większych podmiotów z branży FMCG. Wartość wydatków na akwizycje w latach 2007-2008 wyniesie ponad 200 mln zł. Łącznie planowane przez Emperia Holding nakłady inwestycyjne w latach 2007-2008, uwzględniające intensywny rozwój organiczny holdingu, wyniosą prawie 500 mln zł;

* Działania konsolidacyjne – przyłączenie od początku 2007 roku 8 podmiotów:

° PSS Tychy – lipiec 2007

° Sydo –  sierpień 2007

° Alpaga Xema – sierpień 2007

° Centrum – wrzesień 2007

° Działalność PHU Mariola – wrzesień 2007

° Maro-Markety – wrzesień 2007

° Euro Sklepy – październik 2007

° Sklepy Polka – listopad 2007

* Dobre wyniki sprzedażowe i finansowe

„Konsekwentnie podejmowane działania w zakresie realizacji planów konsolidacyjnych i rozwoju organicznego, zapewniają Emperia Holding pozycję lidera na polskim rynku FMCG. Dobre wyniki finansowe, jakie osiągnęliśmy w tym kwartale cieszą zapewne nie tylko spółkę, ale także inwestorów. Popularność drugiej oferty publicznej Emperia Holding dopinguje nas do podejmowania kolejnych wyzwań w zakresie realizacji szeroko zakrojonego planu inwestycyjnego” - powiedział Artur Kawa, Prezes Zarządu Emperia Holding.

Emperia Holding konsekwentnie realizuje plany konsolidacji detalicznego i hurtowego rynku FMCG w Polsce. Po przejęciu w 2006 roku Grupy Kapitałowej BOS (56 oddziałów i 81 sklepów na terenie - wschodniej i północno-zachodniej części Polski), w lipcu tego roku holding przyłączył Społem Tychy (32 placówki handlowe zlokalizowane w województwie śląskim), a we wrześniu spółki Centrum (13 placówek handlowych w województwie warmińsko-mazurskim) i Maro-Markety (18 placówek handlowych, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim i opolskim). Ponadto, w październiku Emperia Holding przyłączyła Euro Sklep Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej (258 placówek). W czerwcu zapadły decyzje nabycia 100% akcji spółek dystrybucyjnych Sydo z siedzibą we Wrocławiu oraz Alpaga Xema z siedzibą w Poznaniu. Firma planuje kolejne akwizycje i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami zainteresowanymi przyłączeniem się do Emperia Holding.

Informacje o firmie:

Emperia Holding zajmuje 7 miejsce wśród największych firm handlowych w Polsce, 44 miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 39 miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2006.

Spółka jest wysoko oceniana przez analityków, którzy uznają lokatę w akcje Emperia Holding za pewną inwestycję. Podczas drugiej ofert publicznej Emperia Holding, łączne deklaracje funduszy inwestycyjnych i emerytalnych w book-buildingu osiągnęły poziom trzykrotnie przekraczający ilość akcji oferowanych w transzy instytucjonalnej.

Działalność Emperia Holding S.A. jest podzielona na dwa segmenty: detaliczny i dystrybucyjny, w których zatrudnionych jest ponad 10 000 pracowników.

Segment detaliczny składa się z sieci:

* Stokrotka  – 107 supermarketów, w tym 3 supermarkety delikatesowe Stokrotka Premium;

* Groszek – 554 sklepy franczyzowe;

* Lewiatan Podlasie – 143 sklepów;

*  Jaskółka i Milea – 32 sklepów partnerskich;

*  Społem Tychy – 32 sklepów partnerskich;

*  Centrum – 13 sklepów;

*  Maro-Markety – 18 sklepów, działających pod szyldem Lewiatan Podlasie;

* Euro Sklepy – 258 sklepów;

* Polka – 70 sklepów.

Segment dystrybucyjny skupia 9 spółek zależnych (Eldorado, BOS, DLS, Sygel-Jool, DEF, Express Podlaski, Sydo, Alpaga-Xema oraz zajmującą się importem i eksportem Arsenal. Razem spółki te dysponują 68 oddziałami dystrybucyjnymi, w tym 58 magazynami cash&carry, o łącznej powierzchni ok. 232 tys. m2.