szukaj

Archiwum

Emperia Holding – nominacja Best of European Business w kategorii Fuzje i Przejęcia

15-11-2007

Emperia Holding S.A. – jedna z największych polskich grup handlowych prowadzących dystrybucję oraz detaliczną sprzedaż artykułów FMCG – w dniu 14 listopada została nominowana w kategorii „Fuzje i przejęcia” polskiej edycji konkursu Best of European Business (BEB) 2007 i znalazła się tym samym wśród takich znamienitych firm jak PKN Orlen S.A. (zdobywca nagrody), Asseco Poland S.A, Cersanit S.A. oraz Poilimex-Mostostal S.A.

Konkurs Best of European Business ma na celu wyróżnienie najlepszych i najbardziej efektywnych przedsiębiorstw europejskich. W trzeciej edycji konkursu 26 polskich firm rywalizowało o nagrodę w 5 kategoriach: „Wzrost – Firmy Duże”, „Wzrost – Firmy Średnie”, „Konkurencyjność Międzynarodowa - Firmy Duże”, „Konkurencyjność Międzynarodowa - Firmy Średnie” oraz „Fuzje i przejęcia”. Obok krajowych edycji, organizowanych w Państwach Unii Europejskiej, takich jak Belgia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Wielka Brytania i Włochy, zostanie przeprowadzony konkurs europejski.

"Znalezienie się w tak znamienitym gronie firm było dla nas prawdziwym zaszczytem. Ta nominacja potwierdza pozycję Emperia Holding jako lidera konsolidacji branży FMCG. Od początku roku 2007 do naszej Grupy przyłączyliśmy już 8 podmiotów, a z kilkoma kolejnymi prowadzimy zaawansowane rozmowy. Wszystkie nasze działania zmierzają do zwiększania wartość i atrakcyjności Emperia Holding dla naszych akcjonariuszy i potencjalnych inwestorów. Jesteśmy przekonani, że docenią oni starania spółek z Grupy” – mówi Artur Kawa, Prezes Zarządu Emperia Holding S.A.

Działania konsolidacyjne Emperia Holding w 2007 roku - przyłączenie do Grupy 8 podmiotów:

° PSS Tychy – lipiec 2007

° Sydo –  sierpień 2007

° Alpaga Xema – sierpień 2007

° Centrum – wrzesień 2007

° Działalność PHU Mariola – wrzesień 2007

° Maro-Markety – wrzesień 2007

° Euro Sklepy – październik 2007

° Sklepy Polka – listopad 2007

Emperia Holding osiągnęła w trzecim kwartale 2007 roku przychody na poziomie 1,21 mld zł, co oznacza wzrost o 241,8% wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto spółki wyniósł 15,5 mln zł i był wyższy o 150% w porównaniu do trzeciego kwartału 2006. Przychody narastająco po trzech kwartałach 2007 roku sięgnęły 3,38 mld zł (o 232,5% więcej niż po trzech kwartałach 2006 roku - 1,02 mld zł) a zysk netto wyniósł 64,8 mln zł ( wzrósł o 222,4%).

W październiku Emperia przeprowadziła drugą emisję akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, w wyniku której pozyskała 232,5 mln zł. Prawa do akcji serii L oraz akcje serii H, I, J i K są notowane na warszawskim parkiecie od 24 października 2007 roku. Akcje spółki cieszyły się dużym zainteresowaniem inwestorów. W procesie book-buildingu deklaracje zakupu walorów Emperia Holding osiągnęły poziom trzykrotnie przekraczający ilość akcji oferowanych w transzy instytucjonalnej. Ostateczna cena emisyjna akcji została ustalona na poziomie 155 zł, czyli powyżej bieżących notowań giełdowych spółki. Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na transakcje przejęć podmiotów z branży FMCG. Wartość wydatków na akwizycje w latach 2007-2008 wyniesie ponad 200 mln zł. Łącznie planowane przez Emperia Holding nakłady inwestycyjne w latach 2007-2008, uwzględniające intensywny rozwój organiczny holdingu, wyniosą prawie 500 mln zł;

Informacje o firmie:

Emperia Holding zajmuje 7 miejsce wśród największych firm handlowych w Polsce, 44 miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 39 miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2006.

Spółka jest wysoko oceniana przez analityków, którzy uznają lokatę w akcje Emperia Holding za pewną inwestycję. Podczas drugiej ofert publicznej Emperia Holding, łączne deklaracje funduszy inwestycyjnych i emerytalnych w book-buildingu osiągnęły poziom trzykrotnie przekraczający ilość akcji oferowanych w transzy instytucjonalnej.

Działalność Emperia Holding S.A. jest podzielona na dwa segmenty: detaliczny i dystrybucyjny, w których zatrudnionych jest ponad 10 000 pracowników.

Segment detaliczny składa się z sieci:

* Stokrotka  – 107 supermarketów, w tym 3 supermarkety delikatesowe Stokrotka Premium;

* Groszek – 554 sklepy franczyzowe;

* Lewiatan Podlasie – 143 sklepy;

* Jaskółka i Milea – 32 sklepy

* Społem Tychy – 32 sklepy

* Centrum – 13 sklepów;

* Maro-Markety – 18 sklepów, działających pod szyldem Lewiatan Podlasie;

* Euro Sklepy – 258 sklepy;

* Polka – 70 sklepów.

Segment dystrybucyjny skupia 9 spółek zależnych (Eldorado, BOS, DLS, Sygel-Jool, DEF, Express Podlaski, Sydo, Alpaga-Xema oraz zajmującą się importem i eksportem Arsenal. Razem spółki te dysponują 68 oddziałami dystrybucyjnymi, w tym 58 magazynami cash&carry, o łącznej powierzchni ok. 232 tys. m2.