szukaj

Archiwum

Emperia Holding przyłącza sieć sklepów Zatoka

27-11-2007

Spółki z Grupy Kapitałowej Emperia Holding – jednej z największych polskich grup handlowych, prowadzącej dystrybucję oraz detaliczną sprzedaż artykułów FMCG – podpisały umowę przejęcia działalności operacyjnej 14 sklepów sieci Zatoka spółki Zatoka S.A. z siedzibą w Ostródzie. Przejęcie operacji w tych lokalizacjach sklepowych związane jest z zakupem wybranych aktywów niezbędnych do prowadzenia sklepów oraz przejęciem zatrudnionego w nich personelu.

Sieć sklepów Zatoka to supermarkety średniego i dużego formatu działające na terenie woj. warmińsko-mazurskiego.

Przyłączenie sklepów Zatoka przez grupę kapitałową Emperia Holding to kolejny krok w procesie konsolidacji polskiego rynku dystrybucji oraz konsekwentna realizacja planów grupy, która od początku 2007 przyłączyła już 9 firm.

- Przyłączenia kolejnych podmiotów są wpisane w strategię Emperia Holding. Chcemy kontynuować dynamiczny rozwój zarówno organiczny, jak i przez akwizycje oraz połączenia. Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi partnerami zainteresowanymi przyłączeniem się do Emperia Holding - mówi Artur Kawa, Prezes Zarządu Emperia Holding S.A.

W październiku do Emperia Holding została przyłączona sieć Euro Sklep S.A., licząca 258 placówek handlowych działających w południowej części Polski. Natomiast w listopadzie do spółki została włączona sieć zintegrowanych sklepów spożywczych Polka, która jest obecna w województwach podlaskim i świętokrzyskim.

Emperia w październiku 2007 przeprowadziła drugą publiczną ofertę akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, której wartość wyniosła ponad 230 mln zł. Środki z niej pozyskane zostaną przeznaczone na transakcje przejęć mniejszych i większych podmiotów z branży FMCG. Wartość wydatków na akwizycje w latach 2007-2008 wyniesie ponad 200 mln zł. Łącznie planowane przez Emperia Holding nakłady inwestycyjne w latach 2007-2008, uwzględniające intensywny rozwój organiczny holdingu, wyniosą prawie 500 mln zł.

Emperia Holding S.A. osiągnęła w trzecim kwartale 2007 roku przychody na poziomie 1,21 mld zł, co oznacza wzrost o 241,8% wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto spółki wyniósł 15,5 mln zł i był wyższy o 150% w porównaniu do trzeciego kwartału 2006. Przychody narastająco po trzech kwartałach 2007 roku sięgnęły 3,38 mld zł (o 232,5% więcej niż po trzech kwartałach 2006 roku - 1,02 mld zł) a zysk netto wyniósł 64,8 mln zł ( wzrósł o 222,4%).

 

Informacje o firmie:

Emperia Holding zajmuje 7. miejsce wśród największych firm handlowych w Polsce, 44. miejsce w rankingu dziennika Rzeczpospolita „Lista 500” i 39. miejsce w zestawieniu „Pięćsetka Polityki” za rok 2006.

Emperia Holding konsekwentnie realizuje plany konsolidacji detalicznego i hurtowego rynku FMCG w Polsce. Po przejęciu w 2006 roku Grupy Kapitałowej BOS (56 oddziałów i 81 sklepów na terenie-wschodniej i północno-zachodniej części Polski), w lipcu tego roku holding przyłączył Społem Tychy (36 placówek handlowych zlokalizowanych w województwie śląskim), a we wrześniu spółki Centrum (13 placówek handlowych w województwie warmińsko-mazurskim) i Maro-Markety (18 placówek handlowych, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim i opolskim). W czerwcu zapadły decyzje nabycia 100% akcji spółek dystrybucyjnych Sydo z siedzibą we Wrocławiu oraz Alpaga Xema z siedzibą w Poznaniu. W październiku przyłączono Euro Sklep S.A. (258 placówek handlowych franczyzowych i własnych działających na terenie Śląska, Małopolski i Opolszczyzny), a w listopadzie Emperia Holding przejęła udziały sklepów Polka (70 placówek handlowych działających na terenie woj. podlaskiego i świętokrzyskiego). Firma planuje kolejne akwizycje i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami zainteresowanymi przyłączeniem się do Emperia Holding.

Działalność Emperia Holding S.A. jest podzielona na dwa segmenty: detaliczny i dystrybucyjny, w których zatrudnionych jest ponad 10 000 pracowników.

Segment detaliczny składa się z sieci:

Stokrotka  – 107 supermarketów, w tym 3 supermarkety delikatesowe Stokrotka Premium;

Groszek – 554 sklepy franczyzowe;

Lewiatan Podlasie – 143 sklepy;

Jaskółka i Milea – 32 sklepy

Społem Tychy – 32 sklepy

Centrum – 13 sklepów;

Maro-Markety – 18 sklepów, działających pod szyldem Lewiatan Podlasie;

Euro Sklepy – 258 sklepy;

Polka – 70 sklepów.

Segment dystrybucyjny skupia 9 spółek zależnych (Eldorado, BOS, DLS, Sygel-Jool, DEF, Express Podlaski, Sydo, Alpaga-Xema oraz zajmującą się importem i eksportem Arsenal. Razem spółki te dysponują 68 oddziałami dystrybucyjnymi, w tym 58 magazynami cash&carry, o łącznej powierzchni ok. 232 tys. m2.