szukaj

Archiwum

ZKiP „Lewiatan 94” Holding S.A. przyłącza się do Emperii

20-08-2008

Emperia Holding S.A., jedna z największych polskich grup handlowych prowadzących detaliczną i hurtową sprzedaż artykułów FMCG, nabyła kontrolny pakiet akcji w spółce Związek Kupców i Producentów „Lewiatan 94” Holding S.A. z siedzibą we Włocławku. Stronami umowy są Emperia Holding S.A. oraz osoby fizyczne oraz prawne będące dotychczas akcjonariuszami spółki ZKiP „Lewiatan 94” Holding S.A.

Inwestycja związana z nabyciem akcji w spółce ZKiP „Lewiatan 94” Holding S.A. zostanie sfinansowana ze środków własnych Emperia Holding S.A. Przyłączenie ZKiP „Lewiatan 94” Holding S.A. do Grupy Handlowej Emperia jest kontynuacją strategii rozwoju Grupy, opartej na aktywnej konsolidacji rynku detalicznego i dystrybucyjnego w Polsce, w tym Polskiej Sieci Lewiatan.

- Myśląc o umocnieniu pozycji rynkowej i dynamicznym rozwoju Lewiatana, zdecydowaliśmy się na połączenie kapitałowe z Emperią. Uważamy bowiem, że stabilna i ścisła współpraca tylko z tą firmą zapewni naszym franczyzobiorcom najwyższy poziom obsługi dystrybucyjnej – mówi Wojciech Kruszewski, Prezes Zarządu ZKiP „Lewiatan 94” Holding S.A.

„Lewiatan 94” Holding S.A. jest wyłącznym właścicielem marki i franczyzodawcą sieci sklepów detalicznych branży FMCG pod marką „LEWIATAN”. Aktualnie sieć skupia 2174 placówki na terytorium ok. 85% Polski. Całkowita powierzchnia w/w sklepów to ok. 145 000 m2, a roczny obrót brutto to ok. 4,6 mld PLN. W 2007 roku spółka ZKiP Lewiatan 94 Holding S.A. osiągnęła przychód wysokości 83,4 mln PLN.

Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych polskich firm handlowych prowadzących dystrybucję hurtową i detaliczną artykułów FMCG. Należące do Grupy spółki dystrybucyjne posiadają 70 magazynów dystrybucyjnych zlokalizowanych na obszarze całej Polski. Własne sieci detaliczne prowadzą ponad 260 supermarketów. Sieci franczyzowe Grupy Emperia skupiają ponad 3200 sklepów branży FMCG o łącznej powierzchni ponad 270 000 m2. Podczas oferty publicznej w III kwartale 2007 na warszawskiej GPW Emperia Holding S.A. pozyskała 232,5 mln zł na swój dalszy rozwój.

Grupa Handlowa Emperia osiągnęła w 2007 roku przychody na poziomie 4,6 mld zł. Zysk netto spółki wyniósł 89,7 mln zł. W 2007 roku grupa poniosła nakłady inwestycyjne w kwocie 119,9 mln zł, a na 2008 rok zaplanowała 175 mln zł, co oznacza wzrost o 46%. Emperia nieustannie prowadzi zaawansowane rozmowy z parterami zainteresowanymi przyłączeniem się do Grupy Handlowej.

Informacje o firmie:

Emperia Holding konsekwentnie realizuje plany konsolidacji detalicznego i hurtowego rynku FMCG w Polsce. Po przejęciu w 2006 roku Grupy Kapitałowej BOS (56 oddziałów i 81 sklepów na terenie-wschodniej i północno-zachodniej części Polski), w lipcu 2007 roku przyłączyła Społem Tychy (36 placówek handlowych zlokalizowanych w województwie śląskim), a we wrześniu spółki Centrum (13 placówek handlowych w województwie warmińsko-mazurskim) i Maro-Markety (18 placówek handlowych, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim i opolskim).

W czerwcu 2007 roku zapadły decyzje nabycia 100% akcji spółek dystrybucyjnych Sydo z siedzibą we Wrocławiu oraz Alpaga Xema z siedzibą w Poznaniu. W październiku przyłączono Euro Sklep S.A. (265 placówek handlowych franczyzowych i własnych działających na terenie województwa śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego i małopolskiego), a w listopadzie Emperia Holding przejęła udziały Sklepów Polka (74 placówki handlowe działające na terenie woj. podlaskiego i świętokrzyskiego). W grudniu przyłączono Retail Services Poland (27 placówek handlowych franczyzowych).

2008 rok to kolejne przyłączenia. W lutym do Holdingu dołączył Lewiatan Dolny Śląsk Lewiatan Zachód, a w kwietniu Lewiatan Orbita. Emperia podpisała też Strategiczną Umowę o Współpracy z Lewiatan Holding, otwierając drogę do pełnej integracji kapitałowej z Lewiatanem. Firma planuje kolejne akwizycje i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami zainteresowanymi przyłączeniem się do Grupy Handlowej Emperia.

Grupa Handlowa Emperia jest obecna na polskim rynku już od 18 lat. Jej działalność dzieli się na dwa segmenty: detaliczny (m.in. Stokrotka i Stokrotka Premium, Groszek, Milea, Lewiatan Podlasie, Zachód, Dolny Śląsk, i Orbita, Społem Tychy, Jaskółka, Centrum, Euro Sklepy) i dystrybucyjny (9 spółek zależnych: Tradis, BOS, DLS, Sygel-Jool, DEF, Express Podlaski, Sydo, Alpaga-Xema oraz zajmującą się importem i eksportem Arsenal). W kwietniu rozpoczął się proces integracji wybranych spółek dystrybucyjnych w jeden podmiot gospodarczy pod szyldem Tradis. W obu segmentach zatrudnionych jest blisko 11 tysięcy pracowników.