szukaj

Archiwum

Ambra przyłącza się do Grupy Handlowej Emperia

13-03-2009

Spółka Ambra, wiodący dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków, przyłączyła się do Grupy Handlowej Emperia - jednej z największych polskich grup handlowych, prowadzących detaliczną i dystrybucyjną sprzedaż artykułów FMCG.

Spółka Ambra, jako wiodący dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków na terenie Śląska, Opolszczyzny oraz Małopolski, poszukiwała długofalowej strategii rozwoju. Połączenie z Grupą Handlową Emperia przyniesie obopólne korzyści i wzmocni segment dystrybucji Emperii. Teraz razem będziemy budować polski handel - mówi Roman Zięba, prezes Ambra Sp. z o.o..

 

Obecna od 19 lat na polskim rynku Ambra, w swej ofercie posiada ponad 12 tysięcy produktów, a dzięki nowoczesnemu systemowi IT oraz doświadczonym pracownikom znana jest z usług na najwyższym poziomie. Jej przychody ze sprzedaży w 2008 roku wyniosły około 118 mln złotych.

 

Jestem zadowolony, że taka firma jak Ambra przyłączyła się do Emperii. Jej doświadczenie a także duży potencjał wzrostu znacząco wzmocni naszą dystrybucję chemii gospodarczej i kosmetyków. Na tym nie koniec, prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi partnerami z tego segmentu zainteresowanymi przyłączeniem się do Grupy Handlowej Emperiadodaje Jarosław Wawerski, prezes Tradis Sp. z o.o..

 

Strategia rozwoju Emperii jest oparta na aktywnej konsolidacji rynku detalicznego i dystrybucyjnego w Polsce. Przyłączenie Ambry to kolejny krok zbliżający do siebie dwie polskie organizacje handlowe.

 

 Informacje o firmie.

Grupa Handlowa Emperia lub po prostu Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce prowadzących handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno - chemicznych. Koordynatorem działalności grupy jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding S.A.. Grupa Handlowa Emperia jest obecna na polskim rynku od 1990 roku. Swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju.

 

Grupa Handlowa Emperia prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z Emperii wiodącego partnera handlowego dla polskich sklepów.

Segment dystrybucyjny Grupy Handlowej Emperia skupia spółki:

  • Tradis Sp. z o.o.
  • BOS S.A.
  • DLS S.A.
  • Sygel-Jool S.A.
  • DEF Sp. z o.o.
  • Arsenal Sp. z o.o. ( eksport oraz import artykułów FMCG)

 Działalność operacyjna spółek dystrybucyjnych została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach siedmiu makroregionów pokrywających teren całej Polski. Spółki te dysponują łącznie 70 oddziałami dystrybucyjnymi, w tym 44 magazynami Cash&Carry, o łącznej powierzchni ponad 282 tys. m2. Trwa proces integracji wybranych spółek dystrybucyjnych Emperii w jeden podmiot gospodarczy pod nazwą Tradis.

 

Handel detaliczny w Grupie Handlowej Emperia prowadzony jest poprzez sieci supermarketów, w których nawet najbardziej wymagający konsumenci znajdą poszukiwane przez siebie produkty. Grupa Handlowa Emperia wspólnie z polskimi kupcami organizuje sieci o różnorodnych formatach, optymalnie dostosowanych do oczekiwań i potrzeb klientów.

Na segment detaliczny w Grupie Handlowej Emperia składają się spółki prowadzące sieci supermarketów:

  • Stokrotka Sp. z o.o.
  • Detal Koncept Sp. z o.o.
  • Lewiatan 94 Holding S.A.
  • Społem Tychy  Sp. z o.o.
  • Euro Sklep S.A.

oraz spółka Partnerski Serwis Detaliczny S.A. pracujacy na rzecz spółdzielni spożywców. 

W ramach segmentu detalicznego Grupy Handlowej Emperia działają następujące sieci supermarketów:

  • Stokrotka (143 placówki)
  • Delima (5 placówek)
  • Groszek (942 placówki)
  • Milea (52 placówki)
  • Lewiatan (2236 placówek)
  • Euro Sklep (459 placówek)
  • Społem Tychy  (25 placówek)

 

W obu segmentach działalności Grupy Handlowej Emperia zatrudnionych jest ponad 12  tysięcy pracowników.

 Łączenie działalności dystrybucyjnej z siecią sprzedaży detalicznej jest sposobem optymalizowania prowadzonej działalności handlowej przez zwiększanie skali działania i siły przetargowej w negocjacjach cenowych z producentami i dostawcami. Posiadanie własnej infrastruktury magazynowo – logistycznej pozwala również optymalizować zarządzanie łańcuchem dostaw, pomaga obniżać koszty logistyczne i przekłada się na korzystne postrzeganie przez klientów jakości serwisu, szerokości oferowanego asortymentu oraz konkurencyjności cenowej.