szukaj

Archiwum

Emperia w pierwszej pięćdziesiątce polskich firm

24-11-2009

Grupa Handlowa Emperia utrzymała 37 pozycję w zestawieniu polskich przedsiębiorstw w 2008 roku „Lista 2000” Rzeczpospolitej. Na 42 miejscu uplasował się natomiast Lewiatan Holding, który przed ponad rokiem dołączył do Emperii.

Pozycja Emperii w zestawieniu Rzeczpospolitej odzwierciedla dobrą, mimo spowolnienia gospodarczego, kondycję grupy. Jest ona efektem przyjęcia i konsekwentnej realizacji ambitnej strategii, związanej m.in. z rozwojem organicznym i konsolidacją polskiego rynku.

- W 2008 roku rozpoczęliśmy skomplikowany proces restrukturyzacji grupy. Łączyliśmy nasz segment dystrybucji w jeden podmiot gospodarczy, działający w całym kraju pod jednym numerem NIP. W lipcu z sukcesem i w zaplanowanym terminie zakończyliśmy integrację, teraz widzimy już jej pierwsze efekty – mówi Artur Kawa, prezes Emperii.

Autorzy „Listy 2000” podkreślają, że tegoroczny ranking jest szczególny, widać po nim bowiem efekty spowolnienia gospodarczego. Wiele przedsiębiorstw, nie spodziewając się kryzysu, równolegle do spadku zysków podnosiło zatrudnienie i inwestycje. Identyczna jak przed rokiem pozycja Emperii pokazuje, że spółka nie tylko dobrze poradziła sobie w tym trudnym czasie, ale i potrafiła wykorzystać ten okres do poprawy własnej kondycji.

Informacje o firmie:

Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno - chemicznych. Koordynatorem działalności grupy jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding S.A. Firma jest obecna na polskim rynku od 1990 roku. Swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju.

Grupa Handlowa Emperia prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z Emperii wiodącego partnera handlowego dla polskich sklepów. Handel detaliczny w Grupie Handlowej Emperia prowadzony jest poprzez sieci supermarketów o różnorodnych formatach, optymalnie dostosowanych do oczekiwań i potrzeb klientów.

Łączenie działalności dystrybucyjnej z siecią sprzedaży detalicznej jest sposobem optymalizowania prowadzonej działalności handlowej przez zwiększanie skali działania i siły przetargowej w negocjacjach cenowych z producentami i dostawcami. Posiadanie własnej infrastruktury magazynowo – logistycznej pozwala również Emperii optymalizować zarządzanie łańcuchem dostaw, obniżać koszty logistyczne i przekłada się na korzystne postrzeganie przez klientów, jakości serwisu, szerokości oferowanego asortymentu oraz konkurencyjności cenowej.