szukaj

Archiwum

Emperia Perłą Polskiej Gospodarki

26-11-2009

Grupa Handlowa Emperia dołączyła do prestiżowego grona „Pereł Polskiej Gospodarki”. Coroczny ranking ekonomicznego magazynu Polish Market i Polskiej Akademii Nauk powstał w oparciu o rygorystyczne kryteria opracowane przez naukowców z PAN.

Ranking skupia firmy, które poza wymaganym pułapem obrotów, spełniają także siedem kryteriów efektywności. Ocenie podlegają m.in. rentowność, poziom zadłużenia, wydajność pracy czy poziom inwestycji. Zestawienie, jako jedyne w Polsce, tworzy komputer na podstawie algorytmu przygotowanego przez wybitnych ekonomistów.

- Cieszę się, że udało nam się wypełnić kryteria ekonomiczne ustanowione przez tak szacownych ekonomistów i dołączyć do grona Pereł Polskiej Gospodarki. To dla nas zaszczyt i zobowiązanie do ciągłego umacniania pozycji Grupy Handlowej Emperia na  polskim rynku -  mówi Artur Kawa, prezes Emperii.

Tytuł „Perła Polskiej Gospodarki” został przyznany Grupie Handlowej Emperia „za konsekwentną realizację polityki i strategii przedsiębiorstwa oraz pozycję lidera wśród najbardziej dynamicznych i najbardziej  efektywnych przedsiębiorstw w Polsce”.

Informacje o firmie:

Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych grup handlowych w Polsce. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno - chemicznych. Koordynatorem działalności grupy jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding S.A. Firma jest obecna na polskim rynku od 1990 roku. Swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju.

Grupa Handlowa Emperia prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z Emperii wiodącego partnera handlowego dla polskich sklepów. Handel detaliczny w Grupie Handlowej Emperia prowadzony jest poprzez sieci supermarketów o różnorodnych formatach, optymalnie dostosowanych do oczekiwań i potrzeb klientów.

Łączenie działalności dystrybucyjnej z siecią sprzedaży detalicznej jest sposobem optymalizowania prowadzonej działalności handlowej przez zwiększanie skali działania i siły przetargowej w negocjacjach cenowych z producentami i dostawcami. Posiadanie własnej infrastruktury magazynowo – logistycznej pozwala również Emperii optymalizować zarządzanie łańcuchem dostaw, obniżać koszty logistyczne i przekłada się na korzystne postrzeganie przez klientów, jakości serwisu, szerokości oferowanego asortymentu oraz konkurencyjności cenowej.